هر سوالی در مورد 3D Max دارین بپرسین

وضعیت
موضوع بسته شده است.

pouria_ddd

Active Member
ببخشید اگه ممکنه یه توضیحی در مورد طریقه ی درست کردن حرکات آب بدین
 

3D-man

New Member
سلام به همگي.يه توضيح سعي ميكنم مختصر و مفيد بدم هر جاشو متوجه نشدي بگو.در مورد ساخت حركات آب ميتوني از Noise استفاده كني.يا ميتوني يه regtangle يا حالا هر چي رو به عنوان آبجكت آب داري رو داشته باشي متريالي كه به آبجكت آبت ميدي به صورت متحرك باشه در مورد صحنه زير آب هم بايد بگم كه اين طور كه يادم مياد اين متريال رو تو Envierment ميدادم تا صحنه زير آب رو شبيه سازي كنم.اگر لغات لاتين رو اشتباه نوشتم عذر ميخوام.راستي ميتوني از Riple,Wave و امكانات اينطوري كه مكس در اختيرت قرار داده استفاده كني.اميدوارم توضيحاتم مفيد واقع بشه و موفق باشي
 

3D-man

New Member
من ميخوام چهره خودمو با مكس طراحي كنم البته اينكارو با surface انجام دادم اما خوب نشده لطفا اگه كسي چيزي ميدونه كمك كنه؟
 

hamed-ddd

Well-Known Member
من ميخوام چهره خودمو با مكس طراحي كنم البته اينكارو با surface انجام دادم اما خوب نشده لطفا اگه كسي چيزي ميدونه كمك كنه؟
شما اگه فقط مدل سه بعدی چهره رو میخوای که باید یه عکس از راه دور با یه دوربین قوی زوم شده بندازی
یه عکس از نیم رخ یه عکس هم از روبرو
علت عکاسی از راه دور اینه که اون حالت پرسپکتیو از بین بره(البته لازم نیست ولی برای دقت مدلینگ بهتره که دوربین از راه دور بگیره)
بعد دو تا عکس رو تو فوتوشاپ کنار هم بزار و اندازه کن یعنی اگه یه خط افقی کشیدی رو دوتا عکس کنار هم (مثلا روی مردمک چشم های عکس روبرویی) این خط از نقط متناظر عکس کناری هم باید عبور کنه (یعنی مردمک چشم عکس نیم رخ)
حالا عکس ها که هم اندازه شدند رو باید در بک گراند تری دی مکس وارد کنی عکس نیم رخ در پنجره چپ و عکس روبرو در پنجره front
فقط باید تیک مربوط به lock zoom/pan رو برای هر دوتا پنجره فعال کنی
حالت دوم استفاده از دو plane عمود بر میباشد
که نیاز به اندازه کردن عکسها رو از بین میبره ولی باید فریز بشن تا تو مدل سازی درد سر درست نکنن
 
آخرین ویرایش:

3D-man

New Member
حميد جان مرسي از راهنمائيت خيلي كلي و خوب بود.اما مشكل اينجاست كه بعد از اينكه مدل سازي رو تموم ميكنم حالا به Surface, box modeling يا هر چي بوده طبيعي نميشه .من عكسها رو همون طوري گرفتم و كار ست كردنشونم با هم انجام داده اما نتيجه دلخواه نبوده.بعدشم يه چيزي گاهي وسط كار ميبينم كه عكسهاي پشت زمينه با plane تطابق نمي كنن.با وجود اينكه قبلا مطمئن از درست بودنشون شدم.بازم ممنونم.راستي چون ما هم شهري هستيم مي تونيم بيشتر از همديگه استفاده بكنيم نظرت چيه.اينم آدرسمه
[email protected]
 

meghdad_a

New Member
3D Studio MAx Tutorials

سلام.
برای اونایی که علاقمند به یاد گرفتن 3d MAX هستند، چند تا فایل آموزشی میگذارم. با توجه به حجم کمشون (حدود 1.5 مگابایت برای هر فایل)، فکر کنم قابل استفاده برای همه دوستان باشه. چون هر فایل چند تا مبحث مختلف رو یاد میده و با توجه به حجم کمش، مفید خواهد بود...
مطمئن باشید از دانلود اونها ضرر نمی کنید...

http://rapidshare.com/files/1590809/3d_Tutorial_1.zip
http://rapidshare.com/files/1590813/3d_Tutorial_2.zip
http://rapidshare.com/files/1590814/3d_Tutorial_3.zip
http://rapidshare.com/files/1590818/3d_Tutorial_4.zip
http://rapidshare.com/files/1590821/3d_Tutorial_5.zip
http://rapidshare.com/files/1590820/3d_Tutorial_6.zip
http://rapidshare.com/files/1590823/3d_Tutorial_7.zip
http://rapidshare.com/files/1590826/3d_Tutorial_8.zip
http://rapidshare.com/files/1590824/3d_Tutorial_9.zip
http://rapidshare.com/files/1590828/3d_Tutorial_10.zip
http://rapidshare.com/files/1590831/3d_Tutorial_11.zip
http://rapidshare.com/files/1590835/3d_Tutorial_12.zip
http://rapidshare.com/files/1590837/3d_Tutorial_13.zip
http://rapidshare.com/files/1590838/3d_Tutorial_15.zip
 

einollahia

Well-Known Member
من ميخوام چهره خودمو با مكس طراحي كنم البته اينكارو با surface انجام دادم اما خوب نشده لطفا اگه كسي چيزي ميدونه كمك كنه؟


برای اینکار باید آناتومی صورت رو خوب بلد باشی. بعد بری سراغ مدل کردن.

با هر روش ساخت صورتی میشه اینکار رو کرد ولی من خودم به شخصه box modeling رو بیشتر دوست دارم.
 

Nala

New Member
سلام.
برای اونایی که علاقمند به یاد گرفتن 3d MAX هستند، چند تا فایل آموزشی میگذارم. با توجه به حجم کمشون (حدود 1.5 مگابایت برای هر فایل)، فکر کنم قابل استفاده برای همه دوستان باشه. چون هر فایل چند تا مبحث مختلف رو یاد میده و با توجه به حجم کمش، مفید خواهد بود...
مطمئن باشید از دانلود اونها ضرر نمی کنید...

http://rapidshare.com/files/1590809/3d_Tutorial_1.zip
http://rapidshare.com/files/1590813/3d_Tutorial_2.zip
http://rapidshare.com/files/1590814/3d_Tutorial_3.zip
http://rapidshare.com/files/1590818/3d_Tutorial_4.zip
http://rapidshare.com/files/1590821/3d_Tutorial_5.zip
http://rapidshare.com/files/1590820/3d_Tutorial_6.zip
http://rapidshare.com/files/1590823/3d_Tutorial_7.zip
http://rapidshare.com/files/1590826/3d_Tutorial_8.zip
http://rapidshare.com/files/1590824/3d_Tutorial_9.zip
http://rapidshare.com/files/1590828/3d_Tutorial_10.zip
http://rapidshare.com/files/1590831/3d_Tutorial_11.zip
http://rapidshare.com/files/1590835/3d_Tutorial_12.zip
http://rapidshare.com/files/1590837/3d_Tutorial_13.zip
http://rapidshare.com/files/1590838/3d_Tutorial_15.zip


دوست عزیز
لینکهای خیلی مفیدی را برای آموزش ارسال کردی
موفق باشی
 

3D-man

New Member
سلام.از شما خيلي ممنونم كه جواب داديد اما به آناتوني صورت چه ربطي داره.مدل اصلي مشخصه و از روي همون هم ميسازيم فل بداعه كه كار نمي كنيم!
 

happy86

New Member
سلام
برای اینکه یک فایلو از 3d ببرم تو فوتوشاپ با این که بعد از renderپسوندشو png کردم ولی بازم پس زمینه ی سیاه حذف نشد.چکار باید کنم؟
 

3D-man

New Member
سلام دوست عزيز.تو ميتوني فقط بعد از رندر يعني موقعي كه ميخواي خروجي رندر رو برا مكس مشخص كني پسونشو بزار مثلا gif,bmp,jpg يا هر پسوند ديگه اي كه برا پوتوشاپ قابل فهمه من گيف رو پيشنهاد ميكنم اگرم مشكلي پيش آومد خوب پوتوشاپ خيلي قويه ميتوني با پوتوشاپ صفحه سياه رو حذف كني اگه توضيحاتم كامل نبود بگو
يا علي مدد...
 

Nala

New Member
سلام
برای اینکه یک فایلو از 3d ببرم تو فوتوشاپ با این که بعد از renderپسوندشو png کردم ولی بازم پس زمینه ی سیاه حذف نشد.چکار باید کنم؟

دوست عزیز
اگر پسوند فایل را TGA و پس زمینه را سفید در نظر بگیری با استفاده از ورژن 7 فتوشاپ می تونی قسمتهای سفید پس زمینه را به طور خودکار شفاف ببینی ولی در ورژنهای بالاتر باید تنظیماتی را در فتوشاپ انجام بدی تا حالت شفافی داشته باشد
موفق باشی
 

dardezamin

New Member
سلام
من آموزشهایی رو برای ساخت صورتو انسان با لاین واز رویعکس گرفتم ولی نمی فهمم می شه کمک کنین
ممنون
 

hamed-ddd

Well-Known Member
حميد جان مرسي از راهنمائيت خيلي كلي و خوب بود.اما مشكل اينجاست كه بعد از اينكه مدل سازي رو تموم ميكنم حالا به Surface, box modeling يا هر چي بوده طبيعي نميشه .من عكسها رو همون طوري گرفتم و كار ست كردنشونم با هم انجام داده اما نتيجه دلخواه نبوده.بعدشم يه چيزي گاهي وسط كار ميبينم كه عكسهاي پشت زمينه با plane تطابق نمي كنن.با وجود اينكه قبلا مطمئن از درست بودنشون شدم.بازم ممنونم.راستي چون ما هم شهري هستيم مي تونيم بيشتر از همديگه استفاده بكنيم نظرت چيه.اينم آدرسمه
[email protected]
خب حالا شدیم سه تا همشهری
برای ساختن یه مدل دقیق از سر یه نفر باید دوتا چیز داشته باشی
1.اون عکسهایی که گفتم (به علاوه اینکه باید نقاطی در صورت و سر قبل از عکس گرفتن علامت گذاری بشه هر چه بیشتر بهتر ) من سعی کردم مدل سر برادرم رو بسازم ولی با کمی دقت در حین آماده سازی عکسها در فوتوشاپ متوجه شدم که به علت این که عکسها پرسپکتیو دارن برای مدل سازی مناسب نیستند (تازه عکسها رو با وب اندخته بودم) البته ساختمش ولی زیاد خوب نشد
2.داشتن یه تکسچر که بهتره از همون عکسها باشه (درست کردن تکسچر برای صورت کمی مشکله چون دو تا عکس از نظر شرایط نور پردازی باید یکسان باشند انگار که دوربین ثابت بوده و شخص مورد نظر شما چرخیده)
به هر حال نتیجه نهایی کار تکسچر به این صورت میشه(تلفیقی از عکس نیم رخ +تمام رخ)
bg_head4.JPG
اون منطقه ای که با خط سیاه مشخص شده حد فاصل عکس نیم رخ با تمام رخ هستش ...عکس هم ساخت خودم نیست مربوط به بازی قلعه ولفن اشتاین میشه

برای ساخت صورت یه اسکریپت مشاهده پیوست face maker.zip هست که کارت رو برای ساختن یه مدل فوری راه میندازه (خب حداقل از نظر مدل سازی ایراد نداره و برای رسیدن به مدل نهایی شما کارت رو از یک مدل آماده شروع میکنی)
بعد از دانلود فایل زیپ:
1.محتویات پوشه 1 رو در 3dsMax8\Scripts\Startup
2.محتویات پوشه 2 در3dsMax8\plugcfg
کپی کنید
حالا برنامه تری دی مکس رو اجرا کنید
بعد از پانل اصلی -create ---->geometry رو انتخاب و روی زبانه باز شو کلیک و از لیست ظاهر شده scripted primitive رو انتخاب کنید
سلام.از شما خيلي ممنونم كه جواب داديد اما به آناتوني صورت چه ربطي داره.مدل اصلي مشخصه و از روي همون هم ميسازيم فل بداعه كه كار نمي كنيم
کمی ربط داره!! برای ساختن مدل یک صورت که بشه تو انیمیشن (برای مورف) ازش استفاده کرد نیاز به شناخت آناتومی صورت هست وگرنه برای درست کردن یه خنده یا اخم دچار مشکل میشی
 
آخرین ویرایش:

3D-man

New Member
حميد جان توضيحات خيلي خوبي داده بودي ممنونم.در مورد اينكه ساختن تكسچرش يه كمي سخته بايد بگم به خاطر اينه كه كمتر از اين كارها كرديم.راستي يه پلاگين هايي هست كه در مورد ساخت صورت ميتونن كمك كنن .پلاگينهايي مثل face gen mader,facial studio كه در صدد تهيه شون هستم.دانلود تنونستم بكنم اما برا ساخت صورت مناسب هستن.در مورد دومي بايد بگم كه ميتوني عكس اسكن شده رو بهش بدي تا بسازه.البته اين توضيح رو من هم از يكي از سايتهاي فارسي اين توضيح رو ديدم.يا علي مدد........
 

happy86

New Member
سلام.از شما خيلي ممنونم كه جواب داديد اما چه جوری پس زمینه را سفید کنم؟ تازه کارم دیگه!!!
 

3D-man

New Member
سلام.ببين دوست عزيز من پيشنهاد ميكنم كه بري و يك كتاب آموزشي خوب راجع به پوتوشاپ بخوني . و اگر ميخواي مكس كار كني قبلش بايد يه چيزي مثل پوتوشاپ رو خوب كار كرده باشي !موفق باشي...
 

Nala

New Member
سلام.از شما خيلي ممنونم كه جواب داديد اما چه جوری پس زمینه را سفید کنم؟ تازه کارم دیگه!!!

دوست عزیز
برای این که پس زمینه کارت تو 3D سفید باشه کافیه از منوی Rendering گزینه Environment را انتخاب و
در قسمت Background رنگ سیاه را تبدیل به رنگ سفید کنی .
و در فتوشاپ هم کافیه با ابزار Magic Wand قسمتی که می خواهی سفید شود را انتخاب کنی و با ابزار سطل رنگ قسمت انتخابی را سفید کنی
موفق باشی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا