morteza2007
New Member
اصولا ادیتور های آماتور ایرانی(خودمان را میگویم) هم خودشان فیلمبردارند و هم کارگردان. متاسفانه جذابیت نرم افزارها کمی از دقت در فیلمبرداری کم کرده و کسی به نور اهمیت نمیدهد. اهمیت نور به اندازه ای شده که تتها نگرانیمان جلوگیری از تابش مستقیم نور به لنز است. شاید دلمان را به افکت های نور در پریمیر و امثالهم خوش کرده ایم. اما خودمان بهتر میدانیم با دستکاری دیجیتالی نور و رنگ تصویر از لحاظ کیفیت به طور وحشتناک افت میکند. نکته جالب اینکه پروژه های عظیم سینمایی زیر نورهای وحشتناک فیلمبرداری میشوند. این را از کوچک شدن غیر عادی مردمک چشم بازیگران این فیلم ها به راحتی میتوان فهمید.
دو نوع فلسفه برای نور وجود داره:
1. از نور های اطراف به علاوه ی پرژکتور و لامپ ها استفاده کنیم.
2. همه ی نور ها را از بین ببریم و خودمان نور بسازیم.
معمولا برای نورپردازی یا از پرژکتور استفاده میشود یا لامپ های روی دوربین(که نور کافی ندارند ولی از هیچ چیز بهترند)
بهترین کار برای ما آماتورها برای نوردهی زیبا، نه حمل یک پرژکتور اسپات غول است که با ندانم کاری فیلممان را به گند بکشیم و نه بی خیال شدن از نور! دو عدد لامپ 60 واتی با رنگ مورد نظر و حتی المقدور هالوژن معجزه میکند. جهت قرار گیری نورها و فاصله ی آن از سوژه تنها از راه تجربه و تست موقعیت های مختلف بدست می آید. آزمون و خطا کردن در اینکار کمک زیادی به زیبایی فیلم های ما در آینده میکند.
خواهش میکنم دوستان اطلاعاتشان را در این زمینه با من تقسیم کنند.
دو نوع فلسفه برای نور وجود داره:
1. از نور های اطراف به علاوه ی پرژکتور و لامپ ها استفاده کنیم.
2. همه ی نور ها را از بین ببریم و خودمان نور بسازیم.
معمولا برای نورپردازی یا از پرژکتور استفاده میشود یا لامپ های روی دوربین(که نور کافی ندارند ولی از هیچ چیز بهترند)
بهترین کار برای ما آماتورها برای نوردهی زیبا، نه حمل یک پرژکتور اسپات غول است که با ندانم کاری فیلممان را به گند بکشیم و نه بی خیال شدن از نور! دو عدد لامپ 60 واتی با رنگ مورد نظر و حتی المقدور هالوژن معجزه میکند. جهت قرار گیری نورها و فاصله ی آن از سوژه تنها از راه تجربه و تست موقعیت های مختلف بدست می آید. آزمون و خطا کردن در اینکار کمک زیادی به زیبایی فیلم های ما در آینده میکند.
خواهش میکنم دوستان اطلاعاتشان را در این زمینه با من تقسیم کنند.