نقص در مایاboolean

kazem3d

Member
چند وقت پیش متوجه شدم که boolean مایا آنقدر باهوش نیست:shock:
و قتی دو تا مکعب رو با همcombine کردم و از یک کره کم کردم یکدفه ابجکتهای صحنه ناپدید شدند:shock:
شما خودتون میتونید امتحان کنید
به نظر می رسه هیچ راه حلی برای این مشکل نباشه
و تنها کاری که میشه کرد وارد کردن آبجکتها داخل 3dmax و انجام آن روی ابجکتهاست.:)
 

پیوست ها

  • a.JPG
    a.JPG
    140.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8

Miladbat

Well-Known Member
یادم میاد مکس هم این مشکلات در رابطه با بولین داشت.
 

kazem3d

Member
من این مشکل رو توی cgtalk مطرح کردم اونها هم تنها راه حلی که دادن استفاده از مکس بود.
 

masoudies

Member
سلام

دوست عزیر وقتی شما دو جسم رو combine میکنید دلیل نمیشه اون اجسام به هم چسبیده باشند و در واقع از هم جدا هستند و کلا boolean در nurbs و poly روی اجسام هنگامی عمل میکنه که تقاطع کامل داشته باشند.

حالا اگه شما ابتدا اون دو مکعب رو باهم کمباین کنید و بعد با ابزار merge edge tool لبه هاشون رو بهم بچسبونید و بعد بولین کنید با کره یا هر جسم دیگه ای میبینید که انجام میده این کار رو انجام میده.

و اگه هم نخواستید مرجشون کنید باید اون دو تا شکل کمباین شده و کره رو طوری قرار بدید که سطحی از کره که داخل مکعب ها شده بزرگتر از یک وجه هر کدوم از مکعب ها نباشه.

موفق باشید
 

kazem3d

Member
این برای اجسام ساده صادقه تصور کن چطور میشه این کار رو روی دوتا جسم پیچیده (مثل کره) انجام داد.
 

Miladbat

Well-Known Member
اگه مهم نیست که اجسام به هم جوش بخورند با cut face ببر و face اضافی رو پاک کن اگه نیاز بود از fill hole هم می تونی استفاده کنی.
 

einollahia

Well-Known Member
اگر اجسام نظر چنتا محور با هم مربوط باشند، معمولا Boolean جواب میده هر چند پیچیده باشه.
 

Hamid_Maya

Member
سلام
كاظم جان
دو تا مكعب رو با هم Boolean > Union كن بعدش با كره Diffrense كن
امتحان كن ببين جواب ميده
Boolean.jpg
موفق باشي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا