[مقاله] نقد و بررسی لپتاپ ها ایسوس سری ZenBook

blues5

Member
به احتمال خیلی اگر در میان لپ تاپ های ایسوس جستجو کرده باشید حتما به سری نوت بوک های zenbook برخورد کرده اید.
این مدل لپتاپ ها که عموما به اولترابوک نیز معروف هستند.
کمپانی ایسوس اولین سری از اینگونه لپتاپ ها در سال 2011 معرفی کرد. تولید این مجموعه به واسطه استقبال زیاد در طی سال 2012 بسیار گسترش یافت.
دلیل این امر ظاهر زیبا و شیک، باریک بودن و در نهایت وزن کم آنهاست.
ایسوس برای کاهش دادن وزن این محصولات از آلومینیوم سبک استفاده کرد و از رنگهای متنوع که سلایق مختلفی را دربر میگیرد، نیز به کار گرفت.
البته اگر طرح گوشی های ایسوس دیده و به خاطر داشته باشید با الهام از قطرات آب روی سطح آب پیاده سازی شده بود که در خانواده zenbookها نیز شاهد این طراح هستیم.
1pij_3.jpg
با همین ویژگیهای ظاهری خیلی از افراد مجذوب این نوت بوک های ایسوس می شوند.
در مورد سخت افزار به کار رفته در آن ها می توان اینگونه نتیجه گرفت که پردازنده این دستگاه ها Core i3,i5 و یا i7 است که همگی دارای حداقل 6 گیگابایت رم هستند و وزن همگی آنها تنها حدود 1.5کیلوگرم است که در نتیجه حمل و نقل آن ها بسیار راحت و بدون مشکل خواهد بود.
از نظر نرم افرازی و نوع سیستم عامل نیز بایستی بیان کرد که این لپ تاپ ها دارای ویندوز اورجینال هستند که در مدل های اولیه نسخه 8 و در مدل های جدیدتر ویندوز 10 به طور پیش فرض وجود دارد.
اولین بار در سال 2012 سری Zenbook های لمسی با سیستم عامل ویندوز8 معرفی شدند مانند مدل های UX31 و UX21
مدل دیگر از Zenbook ها سری Infinity است که در سال 2013 معرفی شدند و دارای بدنه گوریلا گلس و با CPU Haswell از سری i5 و یا i7 هستند که حداقل رم آنها 8 گیگابایت و با صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن 2560 در 2440 هستند، مانند مدل UX301LA.
e5dq_4.jpg

شاید تا این لحظه این نکته به ذهن شما رسیده باشد که دلیل اینگونه نامگذاری ایسوس روی لپتاپهای خود چگونه و بر چه اساسی است.
اگرتوجه کرده باشید در همه موارد از دو حرف در ابتدا و یک عدد 3 رقمی تشکیل شده است که در نهایت با حرف یا حروفی خاتمه می یابد.
به طور مثال مدل UX301UA، دو حرف UX در ابتدا نمایانگر Ultrabook و در واقع خانواده این سری لپ تاپ ها است. رقم اول یعنی "3" در این مثال نشانگر 13 اینچی و در مدل UX501VW رقم "5" سایز 15 اینچی لپ تاپ را نشان می دهد. حرف U و یا V در مثال دوم بیانگر نسل CPU و حرف آخر گرافیک را مشخص می کند.
این سری از لپتاپ های ایسوس را نوت بوکهایی مناسب برای افرادی که نیازمند جابه جایی زیاد لپتاپ و حمل و نقل مکرر این وسیله هستند، می باشد. مانند مهندسان یا ویزیتورها. همچنین به دلیل ظرافت بالا و شیک بودن برای دانشجویان و یا پزشکان نیز مناسب به نظر می رسد.



منبع : درباره انواع لبتاپ Asus Zenbook
 

جدیدترین ارسال ها

بالا