نداشتن استراتژی تولید محتوا برای وب سایت تا چه حد به سئو لطمه می زند؟

sitedar1

New Member
استراتژی محتوا صرفا برای بازاریابی و تولید محتوا در وب نیست و می توان آن را در بازاریابی های غیر محتوایی هم استفاده کرد.

مراحل استراتژی تولید محتوا را برای شما توضیح می دهیم سپس برایتان خواهیم گفت که نداشتن این استراتژی چه لطمه ای می تواند به سایت و سئو بزند.
1-تدوین استراتژی محتوا
آینده سایت را ببینید و چشم انداز داشته باشید...
استراتژی محتوا می تواند همانند یک راهنما و یک مشاور پاسخ دهنده سوالات زیر باشد و وب سایت و تولید کنندگان محتوا را از سردرگمی دربیاورد:

  • چه کاری در سایت انجام می دهیم؟
  • چرا باید این کار را مرتبا انجام دهیم؟
هر کار و صنعتی برای رسیدن به موفقیت به برنامه ریزی و استراتژی نیاز دارد که به دلیل تغییراتی که در سازمان ها، مشتریان و حتی پرسنل رخ می دهد، این Strategy باید منعطف باشد.تیم فوتبالی که با یک استراتژی منعطف وارد زمین می شود مطمئنا از تیمی که بدون استراتژی یا با یک استراتژی معمولی و خشک وارد زمین می شود تفاوت های زیادی دارد و بی شک تیم اول موفق تر خواهد بود.

داشتن چشم انداز به صاحبان مشاغل و وب سایت ها کمک می کند تا اهداف گوناگون چندین ساله را برای وب سایت خود برنامه ریزی و پیش بینی کنند.



شناسایی مخاطبان
برای اینکه بدانید باید به چه نحوی و با چه دستور زبانی با مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت خود صحبت کنید باید آنها را بشناسید.داشتن اطلاعات زیر و تحقیق درباره آنها می تواند به شناخت بیشتر آنها به شما کمک کند:

  • اطلاعات کلی و آماری همچون محل سکونت، سن، جنسیت
  • بیشترین سایت هایی که آنها استفاده می کنند چه نوع وب سایت هایی می باشد
  • از چه کانال های ارتباطی استفاده می کنند
هر چه اطلاعاتتان از مخاطبان و مشتریان خود بیشتر بشد آنها را بهتر درک می کنید و می توانید برای تولید محتوا راهکارهای بیشتری را به کار بگیرید.



ساختار مناسب محتوا
مواردی که در ادامه گفته می شود را در محتواهای موجود روی سایت خود فارغ از نوع و حوزه عملکرد سایتتان بررسی کنید:

  • موضوعات مطالب خود را مشخص کنید.
  • اندازه و کمیت محتواهای خود را بسنجید وببینید که آیا نیازهای مخاطبانتان را برطرف می کند؟
  • دستور زبان و نوع گفتار در مطالب را مشخص کنید.
  • تا حد ممکن بین مطالب مرتبط در سایت ارتباط برقرار کرده و از لینک های داخلی استفاده کنید.
  • مطالبتان را به روز کنید.مثلا در فروشگاه های اینترنتی برخی مطالب که برای گذشته است و محصولی را شرح می دهد، قدیمی شده و مطالعه آن برای کاربران می تواند خسته کننده باشد.
معیارهای موفقیت زیر را در نظر داشته باشید و برای افزایش آنها در محتواها قدم بردارید:

  • میزان بازدید مطالب
  • میزان مشارکت افراد و نظردهی راجع به مطلب
  • به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


2- تعیین اهداف تجاری
در ابتدای راه اندازی وب سایت، شما دورنمایی برای اهداف خود در نظر می گیرید، بعد از گذشت زمانی باید بررسی کنید و ببینید که آیا محتوای شما در پیشبرد اهداف شما از جمله سئو و بهینه سازی سایت تا چه حد موفق بوده است و در استراتژی محتوایی خود به چه نوع مطالبی نیاز دارید.اهداف خود را ملموس و به مدت دار تعیین کنید.برای مثال شرکت طراحی سایت "دارکوب" تعیین می کند که با توجه به مطالبی که تولیدکنندگان محتوا روی وب سایت قرار می دهند (بازاریابی محتوایی) در پایان هر فصل به طور میانگین 500 مشتری با شرکت تماس بگیرند و یا در بحث سئو، رتبه سایت در پایان هر ماه حفظ شده و یا ارتقا پیدا کند.این آمار هم مدت دار است و هم عدد تخمینی معینی دارد.

3- سند و دستورالعمل استراتژی محتوا
استراتژی محتوا باید مانند برنامه تمرینی یک بدن ساز که با توجه به فیزیک شخص به تمام اجزای بدن او نوشته می شود و کامل است، این استراتژی باید برای وب سایت جامع باشد و نویسنگان سایت بر اساس آن محتواها را تولید کنند.

نداشتن استراتژی تولید محتوا و معایب آن برای سئو
ما به شما ضرورت وجود استراتژی را در تولید محتوا می گوییم، سپس در پایان خودتان تصور کنید اگر این استراتژی وجود نداشته باشد، چه بلایی سر سئو سایت خواهد آمد...

نداشتن استراتژی به طور خودکار باعث می شود که محتوای تولید شده از معیارهای استاندارد و به روز فاصله گرفته و دست ما را برای پیاده سازی بسیاری از تکنیک ها در سئو می بندد و به خودی خود محتوایی که ضعیف باشد که عمدتا به دلیل نداشتن استراتژی به وجود می آید به وب سایت و اعتبار و سئوی آن ضرر خواهد زد.

چرا باید برای محتوا استراتژی وجود داشته باشد و این استراتژی در جهت اعتلای سئو حرکت کند:
همه ما قبلا این را شنیده ایم: "محتوا پادشاه است".اما اگر محتوا پادشاه است، بهینه سازی سایت هم پادشاه دیگریست که هر دو باید برای موفقیت سایت حضور داشته باشند و "عامل حضور پر قدرت سئو در سایت، داشتن استراتژی برای تولید محتوا می باشد".در حالی که استراتژی محتوای دیجیتال و سئو مرتبا در حال تغییر می باشند، اما یک چیز همیشه درست است:

  • استراتژی تولید محتوا و سئو با یکدیگر بهتر هستند.


نداشتن استراتژی باعث می شود تا 5 مورد پایین به درستی در سایت اجرا نشده و به راحتی آنها را از دست بدهید.

1-موتورهای جستجو به تجربه کاربری خوب سایت اهمیت می دهند
یکی از شانس های ارائه تجربه خوب کاربری، توجه به محتوا می باشد.شما باید اطلاعات با ارزش و مرتبط با خواسته کاربر را در قالب مقاله ها و پست های وبلاگی ارائه دهید.موتورهای جستجو به ویژه گوگل قصد دارند که بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهند، به همین دلیل است که وب سایت های با کیفیت که اطلاعات با کیفیت و ساختاربندی شده هم دارند برای موتورهای جستجو بسیار مهم می باشند.

کنترل کیفیت در مقالات شما تا چه حد مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا به اعتبار و نفوذ موضوع محتوا ها اهمیت داده اید؟ آیا مقاله ای که راجع به موضوعی می نویسید کامل و جامع است؟ کیفیت باید فاکتور اصلی نوشته شما باشد، به خصوص زمانی که سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید.



2- محتوای با قابلیت اشتراک گذاری بیشتر مساوی است با سئو بهتر
هر چه محتوای شما بهتر باشد، احتمال اینکه مردم آن را رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و مطلب را به وب سایت یا وبلاگ خود لینک کنند افزایش می یابد.اشتراک بیشتر در شبکه های اجتماعی و لینک شدن مطلب به سایت های معتبر، باعث می شود تا محتوای ما در آن موضوع مشخص رتبه بالاتری کسب کند.این اتفاق یعنی پیروزی محتوا و سئو... .

شما نیاز نیست لزوما بر روی سئو تمرکز کنید، ایجاد مطالب خوب، به سئو شدن سایت کمک می کند.این سوالات را هنگام تولید محتوا از خودتان بپرسید.چه موضوعاتی را می خواهید در رتبه های بالای نتایج جستجو داشته باشید؟ چه کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع هستند که مردم از آنها استفاده می کنند؟ مثلا برای شرکت دارکوب که موضوع و حوزه فعالیتش در بخش طراحی سایت است، عباراتی چون "طراحی سایت"، "طراحی وبسایت"، "سئو و بهینه سازی" و... از جمله مهمترین کلید واژه ها می باشند.برای نوشتن مطلب و محتوا راجع به موضوعی خاص، باید تحقیق کنید و کلمات مناسب و پرکابرد را انتخاب کرده و آن را در متون خود بکار بگیرید (متون عکس، متن معمولی در صفحات، عناوین، زیر عناوین و...).



3- کلمات کلیدی هنوز هم مهم می باشند
خب شما اگر هنوز هم با شرکت های سئوکار مانند دارکوب تماس بگیرید، درکنار تکنیک های مدرن و جدیدی که در این حیطه وجود دارد، آنها برای کار سئو سایت شما کلمات کلیدی مد نظرتان را از شما می پرسند چرا که هنوز هم کلمات کلیدی بخش مهمی از بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت را تشکیل می دهند.موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج را به جستجوگران خود نمایش دهند و اگر جستجوکنندگان از یک کلمه یا عبارت خاص استفاده کنند، کار موتور جستجو اینست که بهترین نتایج که کلمات و عبارات ذکر شده را شامل می شود، به ترتیب به آنها نمایش داده می شود.

پس یکی از استراتژی های مهم در تولید محتوا، تمرکز روی کلیدواژه ها می باشد.موتورهای جستجو همچنین فایل و اسناد PDF را Crawl (کاوش) می کنند، پس اهمیت فایل های پی دی اف و سازگاری آن با سئو را نادیده نگیرید.استراتژی کلمات کلیدی شما همیشه باید تمامی محتوایی که در حال نوشتن آن هستید را شامل شود.



4- توضیحات متا خوب، تجربه کاربری بهتری به کاربران می دهد
آیا تصور می کنید که نوشتن توضیحات متا کاری بیهوده است و با این کار وقتتان را تلف می کنید؟ لطفا این فکر را از سرتان خارج کنید؛ توضیحات متا نه تنها باید کلمات کلیدی متمرکز در آن صفحه را شامل شود، بلکه باید کیفیت هم داشته باشد، یعنی این متن باید در عین کوتاه بودن باید با کیفیت هم باشد.با ارائه یک توصیف مختصر، در عین حال جامع، جستجوکنندگان دقیقا می دانند که باید روی چه چیزی کلیک کنند و به کدام سایت و مقاله آن نیاز دارند.این قسمت اساسا مانند یک فضای تبلیغاتی برای محتوا می باشد، پس می توانید روی آن حساب کنید!

توصیف متا فقط یک نمونه از جنبه های گوناگون مهم برای بهینه سازی محتوا می باشد.در استراتژی محتوا که استفاده می کنید، عوامل سئو داخل صفحه از تگ متا تا لینک های خارجی (لینک سایت های دیگر در محتوی ما) باید بخشی از استراتژی ما باشد تا دستورالعملی کامل و جامع داشته باشیم.



5- اهداف استراتژی تولید محتوا اغلب با اهداف SEO یکی می باشد
اکثر تلاش های بازاریابی به منظور برآورده کردن اهداف کلی ساختن اهداف کلی کسب و کار می باشد.اهداف شما و تیمتان می تواند افزایش اعتبار سایت، افزایش کاربران سایت، بالا بردن نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به کاربران یا مشتریان ثابت وب سایت) باشد که در این صورت سئو و استراتژی خوب محتوا می تواند به شما کمک کند.

اگر بهینه سازی و استراتژی محتوا در شرکت شما یا شرکت بهینه ساز دو موقعیت یا دپارتمان مختلف داشته باشند، اعضای هر دو تیم باید به طور منظم به بحث و گفتگو درباره اهداف و استراتژی ها و چگونگی همکاری با یکدیگر برای ایجاد هماهنگی بپردازند.اگر نویسندگان و تولید کنندگان محتوای شما متخصصین سئو هم باشند که در شرکت دارکوب تولیدکنندگان محتوا با سئو هم آشنایی دارند، آنها باید براساس داده ها و تجزیه و تحلیل ها تحقیقات خود را در مورد کلمات کلیدی، جستجوی ارگانیک برای ایجاد یک استراتژی کلی انجام دهند که هم راستا با سئو وب سایت هم باشد.



نداشتن استراتژی محتوایی باعث می شود تا اشتباهات و موارد زیر رخ بدهد و سبب ضربه به سئو شود که هر کدام را برای شما توضیح می دهیم:

  • تمرکز زیاد بر روی کلمات کلیدی کوتاه (Short tail)
  • عدم تاثیرگذاری و نفوذپذیری محتوا
  • عدم الصاق تصاویر بهینه شده به محتوا
  • محتوای کوتاه و نه چندان جامع


سئو و بهینه سازی سایت با دارکوب
 

جدیدترین ارسال ها

بالا