افزونه نحوه چند قسمت كردن تصاوير

mbp1343

Active Member
نحوه چند قسمت كردن تصاوير

قسمت كردن و تكه كردن يك تصوير عبارت از تقسيم يك تصوير بزرگ به چند تصوير كوچك است .در صورتي كه بخواهيد بخشي از تصوير بعنوان يك شكل دو حالته حساس به ماوس يا يك انيميشن عمل كندیا در ساخت پازل ها، استفاده از اين ويژگي ضروري است. Image Ready به شما امكان مي‌دهد تا يك فايل گرافيكي را با شبكه‌اي از خطوط افقي و عمودي به چندين تكه تقسيم كنيد و سپس هر تكه را به صورت يك فايل جداگانه‌ ذخيره نمائيد.

1-باز كردن فايل در Image Ready:
براي باز كردن فايل مورد نظر در برنامه Image Ready گزينه File\Open را انتخاب كنيد. اگر خط كش‌ها از قبل قابل مشاهده نيستند، گزينه View\Rulers را انتخاب كنيد. تا خط كش‌ها در اطراف چپ و بالاي پنجره تصوير مشاهده شوند.

2-كشيدن خطوط راهنما:
نمايشگر ماوس را بر روي يكي از خط كش‌ها قرار دهيد و دكمه ماوس را پائين نگه داريد تا اينكه شكل آن به صورت دو خط موازي تغيير يابد. سپس ماوس را به روي تصوير بكشيد تا يك خط راهنماي افقي يا عمودي در تصوير قرار گيرد. خطوط راهنما را متناسب با تكه‌هاي مورد نظرتان كه قصد ايجاد آنها را داريد در تصوير قرار دهيد.
3-تكه كردن تصوير مطابق خطوط راهنما:
براي تكه كردن تصاوير بر اساس خطوط راهنماي جاري، گزينة Slices\Create Slices from Guides را انتخاب كنيد. تكه‌هاي قرار گرفته در محيط تصوير بصورت بخش‌هاي مستطيلي با يك رنگ مشخص ديده مي‌شوند. تكه انتخاب شده جاري به رنگ زرد مي‌باشد.

4-بهينه سازي تكه‌هاي تصوير:
از جعبه ابزار گزينه Slice Select را انتخاب كرده و روي اولين تكة ايجاد شده در تصوير كليك كنيد تا انتخاب شود. سپس پالت Optimize را باز كنيد (گزينه Window\Optimize را انتخاب كنيد) و بهينه سازي مورد نظرتان را براي آن بخش انجام دهيد. اين مرحله را مي‌توانيد براي هر تكه‌اي در محيط تصوير تكرار كنيد.
5-ذخيره فايل‌ها:
گزينه File\Save Optimzed را براي باز كردن كادر محاوره‌اي Save Optimized انتخاب كنيد. در صورتي كه مي‌خواهيد Image Ready يك فايل HTML براي جدول ضميمه شده به تصوير ايجاد كند، گزينه HTML and Images را از منوي كشويي Save as type انتخاب نمائيد. در صورتي كه تعداد زيادي از تكه‌ها را ذخيره مي‌كنيد بهتر است با كليك كردن دكمه New Folder پوشه جديدي ايجاد كرده و تمام تكه‌ تصويرها را در آن ذخيره و نگهداري كنيد. براي ذخيرة تكه‌هاي بهينه‌سازي شده، دكمة Save را كليك نمائيد. چندين فايل ايجاد مي‌شوند و هر فايل شامل يك تكه از تصوير است. نام فايل‌ها برگرفته از نام فايل اصلي به همراه شماره تكه مربوطه است كه به آن ضميمه شده است.
نمونه:http://s5.picofile.com/file/8119055000/puzzle.rar.html
منبع:http://www.talif.sch.ir/edu/photoshop/12-7.asp
 
آخرین ویرایش:

BlueMMB

Well-Known Member
ممنون دوست عزیز.

فقط برنامه تو آدرسدهی عکسها ایراد داره ! اگه جای دیگه ای پروژتون رو اجرا کنید متوجه ایراد میشید .
(برای فایلایی که کنار فایل اجرایی هستن نیازی به نوشتن آدرس کامل نیست و مثلا فقط کافیه بنویسین : images\1.jpg )
( یا اگه خواستین به این شکل بنویسین :
کد:
<SrcDir>\images\1.jpg
)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا