نحوه استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ

khabardari

New Member
استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ می‌تواند در برخی از وظایف گرافیکی و ویرایش تصویر مفید باشد. در واقع، ادوبی، سازنده فتوشاپ، در طی سال‌های اخیر از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد و قابلیت‌های نرم‌افزار استفاده کرده است. در زیر توضیحاتی در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ آورده شده است:
  1. سیستم‌های خودکارپرداز: فتوشاپ با داشتن سیستم‌های خودکارپرداز بهبود یافته که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در تشخیص و اصلاح خودکار اشکالات تصویری ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل تنظیم کنتراست، روشنایی، حذف نویز و بهبود کیفیت تصویر باشند.
  2. پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی: از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی برای تشخیص و اصلاح خودکار مشکلات تصویری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، تشخیص چهره، حذف قطعات ناخواسته، تشخیص اشیاء و انجام بهینه‌سازی‌های خودکار در تصاویر.
  3. پردازش متن: ابزارهایی در فتوشاپ وجود دارند که به کمک پردازش متن و هوش مصنوعی، می‌توانند متون در تصاویر را تشخیص دهند. این ابزارها ممکن است از تشخیص متون برای اعمال تغییرات مرتبط با آنها مثل ترجمه یا ویرایش متن باشند.
  4. سیستم‌های پیشنهاد و پیش‌بینی: هوش مصنوعی می‌تواند در ارائه پیشنهادهای خودکار برای فیلترها، تنظیمات رنگی، و افکت‌های مختلف در فتوشاپ مفید باشد. این امکان به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت به نتایج مطلوب برسد.
برای استفاده از این ویژگی‌ها، بهتر است از نسخه‌های جدیدتر فتوشاپ استفاده کنید و همچنین از آموزش‌ها و مستندات آن برای درک بهتر نحوه استفاده از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

نحوه فعال سازی هوش مصنوعی فتوشاپ​

در نسخه‌های جدیدتر فتوشاپ، هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن به طور پیش‌فرض فعال هستند. اما برای اطمینان از اینکه از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی در فتوشاپ بهره‌مند شوید، می‌توانید مطمئن شوید که نسخه‌ی نرم‌افزارتان به‌روز باشد و از آخرین به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید. برای دانلود جدید ترین نسخه فتوشاپ به همراه هوش مصنوعی می توانید اینجا کلیک کنید.
برای اطمینان از وجود و فعال بودن هوش مصنوعی در فتوشاپ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. به‌روزرسانی نرم‌افزار: اطمینان حاصل کنید که نسخه فتوشاپ شما به‌روز است. برای این کار، به بخش به‌روزرسانی‌ها (Updates) در نرم‌افزار خود بروید و اگر نسخه جدیدی موجود باشد، آن را نصب کنید.
  2. بررسی تنظیمات هوش مصنوعی: به منظور بررسی و فعال‌سازی هوش مصنوعی در فتوشاپ، به قسمت Preferences بروید. در ویندوز، این گزینه در منوی Edit و در مک، در منوی Photoshop قرار دارد. سپس به بخش Technology Previews بروید.
  3. فعال‌سازی محصولات هوش مصنوعی: در بخش Technology Previews، می‌توانید محصولات هوش مصنوعی را فعال کنید. ممکن است این بخش با عناوینی مانند "Adobe Sensei" یا "Artificial Intelligence" نشان داده شده باشد.
  4. استفاده از ابزارها و قابلیت‌های هوش مصنوعی: حالا که هوش مصنوعی فعال است، می‌توانید از ابزارها و قابلیت‌های مبتنی بر آن در فتوشاپ استفاده کنید. به عنوان مثال، از قابلیت‌های خودکارپرداز، تشخیص متن و شیء، بهینه‌سازی تصاویر و ... استفاده کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است مکان قرارگیری گزینه‌ها و تنظیمات در نسخه‌های مختلف فتوشاپ متفاوت باشد. بهتر است به مستندات رسمی فتوشاپ یا منابع آموزشی آن مراجعه کنید تا به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات را درباره نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی در نرم‌افزار داشته باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا