مقایسه لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 و 15

لپ تاپ های محبوب و خوش ساخت اپل به وضوح در صدر محبوب ترین محصولات بازار قرار دارند. این محصولات با بهره وری و سبکی، پردازنده قدرتمند اختصاصی این شرکت توانستند محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کنند. در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی دو محصول خوب این شرکت یعنی مک بوک ایر 13 و 15 اینچی می پردازیم.


طراحی و ظاهر
این دو مک بوک از نظر ساختار و طراحی مشابه هستند و از نظر عرض و عمق فقط اندکی کشیده شده اند. مک بوک ایر 15 اینچی تقریباً به همان اندازه نازک است و در حدود 0.45 اینچ است که تفاوت جزئی با لپ تاپ 13 اینچی مک بوک ایر اپل با اندازه 0.44 اینچ دارد. وزن مک بوک ایر حدود 1.5 کیلوگرم است، در حالی که وزن مک بوک ایر 13 اینچی حدود 1.22 کیلوگرم است. البته به خاطر داشته باشید که مک بوک ایر 15 اینچی نسبت به اندازه صفحه نمایش آن کاملا سبک و خوش ساخت است.

در کنار جعبه مک بوک جدید نسبتاً خوب به نظر می رسد و زوایای مناسب و زیبایی فوق العاده آن کاملاً جذاب و خوش ساخت خواهد بود. در رنگ های نقره ای، خاکستری، ستاره ای و نیمه شب ساخته شده است و دارای یک شاسی فوق العاده نازک در پوشش است. وب کم داخلی با دوربین فول اچ دی نیز نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است و هر دو لپ تاپ از فناوری های یکسانی برای دریافت تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا به خصوص در زمان کنفرانس های ویدئویی استفاده می کنند. علاوه بر این، وجود Touch ID در کنار دکمه پاور در هر دو دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

برای اطلاغ از قیمت مک بوک ایر روی لینک کلیک کنید

خرید مک بوک ایر | قیمت روز با گارانتی و ارسال رایگان|پارسان می





پورت اتصال
در مورد پورت های اتصال می توان گفت که دارای 2 پورت Thunderbolt 4 و جک 3.5 میلی متری هستند. کانکتور برق MagSafe 3 همچنین از مسدود شدن یک پورت جلوگیری می کند، برق را ذخیره می کند و در صورت مسدود شدن خاموش می شود. از نسل جدید Wi-Fi 6 نیز برای استفاده از شبکه بی سیم آماده شده است که راحتی اتصال به اینترنت پرسرعت را در محصول مورد نیاز شما فراهم می کند. همچنین در هر دو محصول محدودیت وجود دارد. هر دو تنها از یک مانیتور خارجی با حداکثر وضوح 6K با نرخ فریم 60 هرتز پشتیبانی می کنند. البته این محدودیت در مقایسه با لپ تاپ های ویندوزی کمی نامناسب به نظر می رسد که باید حذف شود.

مشخصات فنی
مک بوک ایر 13 اینچی دارای یک CPU 8 هسته ای M2 و یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای است که می توان آن را به یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای اختیاری ارتقا داد. مک بوک ایر 15 اینچی نیز از حالت دوم استفاده می کند، به این معنی که از مک بوک 13 اینچی قدرتمندتر خواهد بود. پیکربندی مشابه این دو در سیستم بدون فن در عملکردهای سنگین نیز دیده می شود که نیاز به داشتن یک کول پد حرفه ای خواهد داشت.

صفحه نمایش
اما صفحه نمایش نیز یکی از گزینه های مهم این دو محصول است. هر دو محصول دارای فناوری نمایشگر Liquid Retina IPS هستند که بهتر از لپ تاپ های ویندوزی است. مک بوک ایر 15 اینچی دارای رزولوشن 1864 در 2880 پیکسل است در حالی که مک بوک ایر 13 اینچی دارای رزولوشن 1664 در 2560 است.لازم به ذکر است که تراکم پیکسلی آنها کاملاً یکسان است. البته این را هم بدانید که این نمایشگرها به کوچکی miniLED های مک بوک پرو نخواهند بود، اما مک بوک ایر 13 اینچی همچنان روشنایی، رنگ و کنتراست نسبتاً جذابی را نمایش می دهد.

بلندگو
مک بوک ایر 15 یک مزیت بلندگو نسبت به مک بوک ایر 13 دارد که 6 بلندگو با پدهای لغو نیرو است که در مقایسه با بلندگوهای مک بوک ایر 13 واقعاً پیشرفته خواهد بود. ساختار پخش موسیقی در این دو لپ تاپ کاملا متفاوت خواهد بود و ممکن است توجه در باس صدا مورد توجه قرار گیرد.

مقایسه قیمت مک بوک ایر 13 و 15
به طور کلی، به کسانی که مک بوک ایر 15 اینچی را برای صفحه نمایش بزرگ آن انتخاب می کنند، توصیه می کنیم که این تصمیم کاملاً صحیح و منطقی باشد. البته هر دوی این محصولات کمی ضعیفتر از مک بوک پرو هستند اما کیفیت و مشخصات فنی آنها کاملا قابل قبول و ایده آل است. قیمت مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده M1 حدود 1000 دلار و یک پردازنده M2 حدود 1100 دلار به فروش می رسد. در مقایسه، یک مک بوک ایر 15 با پردازنده M2 را می توان با حدود 1300 دلار خریداری کرد. باید مطمئن باشید که قیمت اولیه این دستگاه ها شما را شوکه نمی کند، اما قطعا ارزش خرید خواهند داشت.
 

alikah

New Member

مهاجرت به فرانسه:​

  1. زبان:
    • فرانسه زبان رسمی فرانسه است، و یادگیری زبان ممکن است برای برخی زمان‌بر باشد.
    • فرانسه یکی از زبان‌های مهم در سطح بین‌المللی است.
  2. اقتصاد:
    • فرانسه یکی از اقتصادهای قوی و پیشرفته دنیا است.
    • بازار کار برای برخی حوزه‌های شغلی خوب است.
  3. فرهنگ و هنر:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا