معرفی رنگ های ساختمانی پرطرفدار

اگر رنگ دیوارهای خانه یا محل کار خود را دوست دارید و می خواهید با رنگ آمیزی دیوارها برای سال جدید تغییری اساسی در فضای خانه و محل کار خود ایجاد کنید، بهتر است قبل از خرید رنگ ساختمانی در مورد رنگ ساختمان ها بیشتر بدانید. آشنایی با انواع رنگ های جدید ساختمان، ایده های جدیدی را در ذهن ایجاد می کند و به شما امکان می دهد بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع رنگ های ساختمانی جدید
در این قسمت به معرفی و بررسی 5 طرح رنگ ساختمان جدید و طرح دار می پردازیم. مزیت اصلی رنگ های ساختمانی جدید از جمله انواع رنگ دیوار و رنگ آمیزی قرنیز، ایجاد تنوع در فضای خانه با بودجه کمتر نسبت به کاغذ دیواری است. برای خرید از عمده فروشی رنگ ساختمانی در تهران به فروشگاه رنگ جمیل مراجعه کنید

جدیدترین رنگ های ساختمان عبارتند از:
رنگ ساختمانی کینیتکس
رنگ نانو
رنگ بلکا
رنگ پتینه طرح دار
رنگ های چند رنگ
برای خرید رنگ جدول خیابان روی لینک کلیک کنید

قیمت رنگ جدول خیابان | انواع رنگ جدول خیابان + قیمت روز

1. رنگ ساختمانی کینیتکس
ترکیب رنگ های ساختمانی جدید کینتکس شامل مواد سلولزی (پنبه مقاوم در برابر آتش)، پرلیت و رنگ می باشد. رنگ های کینیتکس بهترین رنگ ساختمانی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ها در مناطق سرد یا گرمای شدید می باشد و جزو رنگ های طراحی معماری سطوح برجسته طبقه بندی می شوند. رنگ روغن کینیتکس، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک از انواع رنگ های ساختمانی هستند.
Contex یک رنگ ساختمانی بدون بو است و زمان پردازش برای یک اتاق 85 متری تقریباً یک روز تخمین زده می شود و خشک شدن رنگ Contex 8 ساعت طول می کشد.
نصب کینیتکس نیازی به فونداسیون و روکش ندارد و رنگ آمیزی عموما با تفنگ پاششی انجام می شود.

2. نانو انواع رنگ های ساختمانی قابل شستشو
ترکیب رنگ ساختمانی نانو حاوی رزین اکریلیک و مایع است. یعنی برای تهیه آن نیازی به حلال نداریم. نانو جزء رنگ های ساختمانی بدون بو است و از مزایای اصلی استفاده از آن در نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از جذب دوده، کثیفی و چربی جلوگیری کنید
قدرت چسبندگی قوی و پوشش مناسب
بهترین رنگ ساختمانی با امکان عایق حرارتی و رطوبتی
مناسب برای انواع سطوح فلزی، چوبی و سیمانی.
ایجاد خواص ضد باکتریایی برای سطح

3. رنگ مشکی
بلکا نوعی رنگ ساختمانی سلولزی است که با رزین های سلولزی رقیق شده است و با افزودن تراشه های سنگ به عنوان یکی از رنگ های ساختمانی طرح دار جدید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. قابل ترمیم بودن در واقع به این معنی است که در اثر تعمیر، ترک هایی در پوشش ایجاد نمی شود. در صورت آسیب دیدن قسمتی از دیوار بلکا می توانید محل مورد نظر را با اسپری آب خیس کنید و روی قسمت آسیب دیده ملات بلکا بمالید.

4. طرح دار رنگ آب و هوا
امروزه یکی از پرطرفدارترین الگوها برای تغییر دکوراسیون منزل، استفاده از نقوش ناشی از افزایش سن، رنگ پریدگی و زنگ زدگی است که برای رنگ آمیزی دیوار و مبلمان خانه به نام نقوش پتینه شده استفاده می شود.
در گذشته برای ایجاد جلوه های بصری روی سقف و دیوارهای داخلی ساختمان از پوشش های خاصی استفاده می شد. اما امروزه پتینه کلاسیک (با استفاده از خمیرهای طلا به نام ورق طلا) به کمک گچ آمده است تا جذابیت بصری بیشتری برای ما ایجاد کند.

5. انواع رنگ ساختمانی چند رنگ
رنگ مولتی‌کالر یکی از انواع رنگ‌های ساختمانی در نقاشی مدرن است که از زیرلایه‌ای رنگی و نقش‌ها و لکه‌های تصادفی با رنگ‌های مختلف بر روی زیرلایه تشکیل شده است.
ترکیب رنگ های ساختمانی چند رنگ مقاومت بالایی در برابر جذب آلودگی و گرد و غبار دارد و برای رنگ آمیزی فضاهای پرتردد توصیه می شود.

چند نکته مهم و کاربردی در انتخاب رنگ ساختمان و خرید رنگ دیوار
نکات مهم برای انتخاب رنگ مناسب بسته به کاربرد آن عبارتند از:
بهترین رنگ برای دیوار خانه تک رنگ، رنگ های پلاستیکی و رنگ روغن است.
برای ایجاد طرح و نقش بر روی دیوار مدارس و باغ ها از رنگ های اکریلیک با ترکیب رنگ های ساختمانی استفاده کنید.
ما کینیتکس را برای ایجاد انواع بافت های برجسته بر روی دیوارهای خارجی توصیه می کنیم.
بهتر است از انواع رنگ های نانو ساختمانی در کلینیک های نقاشی و موسسات بهداشتی استفاده شود.
برای به نمایش گذاشتن برخی از فضاهای شلوغ به صورت خصوصی و کاهش یافته رنگ های متنوعی را پیشنهاد می کنیم.
برای زیباسازی فضاهای داخلی خانه از رنگ های دیوار بلکا استفاده کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا