مشکل لکه های سیاه در رندر نما

3D_lover

Active Member
منم یک همچین مشکلی دارم ولی نه در این حد. فکر کنم شما با بالابردن sub div در HDRI و نور های صحنه و حتی بالابردن light cash این مشکل رو بتونی حل کنی. البته اگر از درستی متریال های ساختمونت مطمئنی
 

Bertali

Member
سلام

این مشکل در بعضی از موارد به علت کم کردن حجم ها از هم ( Boolean ) به وجود میاد .

چنانچه شما هم در اون قسمت ها از boolean استفاده کردید روش زیر فکر کنم مشکل شما رو حل کنه !

اون آبجکت رو به Editable Poly ببرید . بعد از منوی Selecttion گزینه Polygon را انتخاب کنید و با کلید Ctrl+A تمام پولی های جسم را انتخاب نمایید .

حالا از منوی Polygon : Smoothing Groups گزینه Clear All را بزنید .

رندر بگیرید به احتمال زیاد مشکلتون حل میشه .
 

3D_lover

Active Member
سلام

این مشکل در بعضی از موارد به علت کم کردن حجم ها از هم ( Boolean ) به وجود میاد .

چنانچه شما هم در اون قسمت ها از boolean استفاده کردید روش زیر فکر کنم مشکل شما رو حل کنه !

اون آبجکت رو به Editable Poly ببرید . بعد از منوی Selecttion گزینه Polygon را انتخاب کنید و با کلید Ctrl+A تمام پولی های جسم را انتخاب نمایید .

حالا از منوی Polygon : Smoothing Groups گزینه Clear All را بزنید .

رندر بگیرید به احتمال زیاد مشکلتون حل میشه .
این کار رو من الان انجام دادم. نشد. light cash رو از 500 به 2000 بردم بازم نشد. :shock:
همین الان GI رو خاموش کردم دیدم که رندر فریم ها بدونه لکه سیاه میوفته ولی نورپردازی خیلی داغون میشه. غیر طبیعی میشه نور پردازی
 
آخرین ویرایش:

mortezan

Active Member
با بالا بردن irradiance چطور مشکل حل نشد؟
درضمن مطمعن هستید که متریال درسته؟ چون به نظر میرسه که رفلکت هست که افتاده روی دیوار... دقیقا جلوی نمای رو یه چیزی بزارید که سفید باشه ببنید چه اتفاقی می افته...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا