مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
این پست حاوی یه پیشنهاد همکاری برای یه شورت فیلم ـه و از موضوع هم که معلومه ما نیاز به یه ریگر خوب داریم.
من خودم تا حدی ریگ بلدم و چندیدن بار ریگ دستی با ترکیب و ابداعاتی انجام دادم ولی هم برای پیشبرد کار بر حسب زمان هم خوب در امدن ریگ کاراکتر و پر جزییات بودنش خواستیم این کار رو با یکی از دوستان اینکاره انجام بدیم.

اطرافمون ریگر خوب هست ولی الان در دست رس نیستن.

کل کار دو تا کاراکتر داره، یکی اصلی و دیگری حدود 50 تا +60 % ریگ ساده تری نصبت به کاراکتر اصلی داره.

ما ریگ رو تا جایی که امکان داره فوول میخوایم، نخ سوزن یا همون مخصوصا تو بخش facial، صورت هر دو کاراکتر باید انعتاف کامل داشته باشه همراه با تمام جزییات دهان، یعنی باز شدن کامل دهان دفرمه شدن فک برای خوردن با اشتها، یعنی کاراکتر‏ها به دلیل روند داستان در حال خورد چیزی هستن.

تو کاراکتر اول میخوام حتی bend دست یعنی نرم شدن به صورت کمان و ARC رو میخوام، SS هم که همون اول رفت :green:یعنی باشه حتما.

این کار کاملا شخصیه و برای جشنواره میخواد زده بشه.

یه طراحی اولیه از کاراکتر هم براتون گذاشتم که اون هایی که میخوان همکاری کنن یه طرحی از کار تو ذهنشون باشه.

من منتظر یکی از دوستان هستم که الان بیاد پسن بده ولی کلی پست رو قرار دادم تا ببینم کدوم از دوستان با شرایط ما موافق هستن، کار هم کاملا online و غیر حضوری با فرد مورد نظر انجام میشه البـــــت مطمئن. :cool:

حق یارتون


attachment.php
 

پیوست ها

  • Concept char_STUDAN.jpg
    Concept char_STUDAN.jpg
    74.9 کیلوبایت · بازدیدها: 221
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام سید جان نیستی فروم از حال و هوا افتاده .
خیلی خیلی خوشحال می شم بتونم کمکت کنم . البته از نوع کاراکترت کاملا مشخصه که ریگ سنگینی میخواد . من تا اونجایی که سوادشو داشته باشم در خدمتتم
منتظرم باقی دوستان هم بیان همکاری کنن .
نوع همکاری و مدت زمان تحویل کار و باقی با خودت .
09358666934
[email protected]
-------
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام حمید جان
شرمنده رفیق، نه این که حوصله‏ی دوستان رو نداشته باشم یا کمکی اگه ازم بر بیاد انجام نمیدم، نه، یه مقدار یه جوری شدم


نوع همکاری و مدت زمان تحویل کار
در مورد مدت زمان که این یه کار میون کارای دیگمون و به صورت کلی روش متمرکز نیستیم نه این که خیلی طولش بدیم.

در کل این پیش زمینه‏ی کار سینمایی بزرگه که میخوایم تو این کار استعداد کشف کنیم و ببینیم آرتیست های خودمون چند مرده حلاج اَن.

اگه بتونی یه نمونه Rig هم که خودت انجام دادی بذاری اینجا تا یه نگاهی بندازم و بندازن خیلی خوب میشه ریفیق.

حق یارت
 

nc_hamid

Member
اگه بتونی یه نمونه Rig هم که خودت انجام دادی بذاری اینجا تا یه نگاهی بندازم و بندازن خیلی خوب میشه ریفیق.
یه تست ریگ صورت (کامل شده همون قبلی) و بدن می گذارم . Skin ش تمام نشده اما به جهت کار ریگ تقریبا تمامه .
ریگ صورتش که تقریبا راجع بهش کامل بحث کردم . UI Maker رو تغییرات دادم حالا می شه کنترلر آزاد روی صورت تعریف کرد و کنترلر ها صورت رو بهشون نسبت داد . ( البته تو این فایل نگذاشتم)
یه Script کوچ هم برای Mirror و Reset کردن Point های صورت گذاشتم که مدیریت شون رو اسون تر می کنه .
راجع به بدنم همون ریگ قدیممه که ارتقاش دادم . AutoRig ه یعنی یه Scriptـ7000 خطی هست که تمام ریگ رو با توجه به یه سری نقاط اجرا می کنه . قابلیت های بدن خیلی زیاد نیست . بسته به نوع کار می شه ارتقاش داد خودم فکر های زیادی تو سرم براش دارم که با توجه به شرایط فعلیم نخواستم پی گیرش بشم .
---
فایل ها رو می گذارم انشاء الله که دوستان استفاده تجاری ازش نمی کنن .

Seyed Hamid Mousavi Nejad.7z

دو تا فایل ویدئویی هم هست که دیدنش خالی از لطف نیست



 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممون حمید جان کارای خیلی خوبی بود، مخصوصا اون AutoRig ـه که ندیده بودمش.
کارا خیلی خوب بود و مهارت بالات رو نشون داد حالا من یه چیزه دیگه ازت میخوام.

من میخوام ریگ کاراکترها رو در حد کاراکتر Malcolm ، کاراکتر مرد مدرسه ی Anim school در بیاری، میتونی انیمیت‏هایی که باهاش شده رو تو صفحه ی اول سایت anim ببینی با کلیک بر روی آخرین scroll header ، یه سری showcase ـها هم تو همون header هست برای دیدن.

گذشته از دیدن نمونه انیمیت اگه مایا داری میتونی این کاراکتر از این صفحه دانلود کنی ، متن قوانین رو باید تایید کنی و بعد یه سری اطلاعات سر سرکی تو کادر ها بزن به جز email address که لینک دانلود به میلت میفرسته.

این رو ببین و بعد به من خبر بده، درضمن ریفیق، میخوام تا جایی که ممکنه صورت بسته به UI نباشه و با bone و کنترلرهایی که روی صورت هست انیمیت بشه، البت UI هم میشه برای همون کنترلرها تعریف کردآآا ، منظور من ایجاد UI با حالات پیش فرضه که اونجوری نمیخوام، میخوای تو تغییر حالت صورت دستم کامل باز باشه.

اینا رو نگاه کن بعد بهم خبر بده.
خق یارت
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام رفقا چه خبر دوتاتون کم پیدایین !!
حسین من از ریگ زیاد حالیم نیست اما اگه یه رندر خوف میخواین یا صدا گذاری و پست پروداکشن در خدمتم 100 البته ، رفیق واسه همین موقعاست دیگه ولی خودت تو انی چیزا استاد تری ولی اگه کمکی چیزی خواستی در خدمتم
راستی این کارکتر مدل شده ؟؟؟

و یه راستی دیگه :

خوشحال میشم نظر دوتا رفیقه گلمو بدونم :

http://forum.majidonline.com/thread...Render-Zbrush-Photoshop?p=1273697#post1273697
 

nc_hamid

Member
اول بگم که این ریگ رو قبلا دیده بودم . و یکی از Ref هام بوده . اون جوری که من متوجه شده تو ICE Age یه همچین Setup ی برای کاراکتر ها دارن . چون GUI شون دقیقا شکل همینه . کسایی هم که تو Anim School کار می کنن اکثرشون یه کاره ای تو Blue Studio هستند .
نشستن خوب ریگ بدن و ریگ صورت رو دیدم . سرم درد گرفت
در مورد ریگ بدن ؛تا 80 - 90 در صد میشه مثل همون ریگ رو کار کرد یه 10 در صدی مربوط به یه سری جزئیاته که در آوردنش به خاطر ماهیت مکس باعث افت سرعت می شه . ( مثل له شدن جلوی پا یا پاشنه )
یه سری چیزا هم ریگ من داره که اون نداشت مثل Pose Saver که یه جاهایی مثل انگشتا به درد خوره .
اما توی ریگ صورت خیلی خیلی استادانه کار شده . به لحاظ فنی فوق العادست .
ترکیب blend shape با یه روش کنترلی دیگه مثل Bone هاست ( متاسفانه چون مایا بلد نیستم نتونستم بفهمم که چی کار کرده)
توی مکس استفاده از این دو روش با هم خیلی سنگینه و خیلی هم زمان بره .
با دانسته های ناقصم می تونم بگم که با یه سری تقییرات می شه تا 70 درصد بهش رسید اما یه سری فرمها مثل فرم لب ها تو حال O اصلا به اون خوبی در نخواهد آمد اون طور راحت نمی شه با لب ها بازی کرد. گوشه های لب به همون خوبی قابل کنترله اما فرم لب ها باید حتما Morpher باشه چون یه Deform ه شدن خاص داره . برای حالات گونه ، پلک ، ابرو و بالای گونه می شه خوب کار کرد اما باز اون فرم های دقیق نه . همون Squashy رو می شه داد اما فریم ریت پایین می آد . راجع به نوع کنترلر ها هم ممانعتی وجود نداره و می شه هر جا که بخوایم به هر تعدادی کنترلر اضافه کنیم .
-----
سید جان توی ریگ خیلی مهمه که بدونیم دقیقا چی از کاراکتر می خوایم شاید یه سری کنترلر ها زاید باشن و شاید یه جاهایی وجو د کنترلر ضروری باشه یکی از دلایل درست کردن UI Maker هم همین بوده که انیماتور خودش یه جاهایی کنترلر بسازه .
در مجموع من فکر می کنم اگه به این جمع بندی رسیدی که می تونی رو من حساب کنی ، بیای با توجه به نوع کاراکتر ت و چیزهایی که ازش می خوای یه سری المان های کلی بهم بدی تا من با توجه به همون ها ریگ رو انجام بدم و تو یه پرسه تست و رفع مشکلات ، کاراکتر رو به اون جایی که باب میلت انشاء الله برسونیم .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تقدیم به دو دوست

سلام رفقا
این یکی از اسکریپت های اخیر منه واسه اسکین اتومات و راحت و دقیق
الب تمام کد هاش رو من ننوشتم اما مشکلاتش رو تا خدود زیادی Fix کردم .
امیدوارم به دردتون بخوره !!!
و اموزششم به زودی میذارم .
 

پیوست ها

  • AnimateBox AutoMaxSkin V2 BETA (Build 192).rar
    111.6 کیلوبایت · بازدیدها: 61

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

اما اگه یه رندر خوف میخواین یا صدا گذاری و پست پروداکشن در خدمتم 100 البته ، رفیق واسه همین موقعاست
خیلی ممنون؛ نظر لطفته، بر روی چشم مزاحمت میشم حتما
استاد چیه؟!! نه بابا اونقدرها تو این موارد چیز نمیدونم عزیز، نخ سوزن رندر در حد تو نمیدونم پست هم که کلا کار دادشمه.

راستی این کارکتر مدل شده ؟؟؟
نه هنوز مدل نشده، حدود 4 ، 5 تا اسکچ ازش زده شد تا بهترین انتخاب بشه، الان مدل محیط داره جلو میره با طراحی کامل دو تا کاراکتر، داستان هم کامل شده، داستان اونقدر روشن فکرانه و خاص نیست، خواستیم یه موضوع ساده با آب و تاب فانتزی ایجاد کنیم .

در مورد ریگ بدن ؛تا 80 - 90 در صد میشه مثل همون ریگ رو کار کرد یه 10 در صدی مربوط به یه سری جزئیاته که در آوردنش به خاطر ماهیت مکس باعث افت سرعت می شه . ( مثل له شدن جلوی پا یا پاشنه )

خوب این خیلی خوبه، به قول خودت اینا این ریگ رو در حدود کارای سینمایی blue زدن، خوب توقع ماهم این نیست تو یه کار خود جوش این هم در اینجا یه چیز 100%شبیه اون رو بزنیم. منظور من بیشتر کنترل‏ها و تنوع و فراخی دست بال بود، مثل snap IK to FK / FK to IK یا bend شدن دست و پا ss بدن تو دست و پا فقط کشش و توی کمر کم و ازدیاد حجم توی کشش و فرشردگی نه فقط کش امدن. save pose ها هم خیلی خوب بود که خودت ایجاد کرده بودی. یعنی به طور کلی خودت همه چیر رو توی auto rig اعمال کرده بودی و خیلی خوب بود.

خود bend شدن با اون کنترارش خیلی خوب بود خوشم امد، stretch هم باز خیلی خوب بود چون فقط یه کلید boolean ـی نداشت برای on و off کردن و اسلایدر بودنش خیلی عالی بود. ولی تو کنترل انگشت ها من با کنترلر روی خود انگشت موافقم تا att ، چون اینجوری کنترلر راحت‏تره.

.................
در مورد کارایی که کاراکتر میکنه، اول این که اسم فیلم مرغ همسایه .. ست ولی هیچ مرغی توش نیست :green: ، دو تا کاراکتر رو دو لبه ی دره که رو به روی هم هستن و هر دو کلبه ای دارن برای زندگی و یه زندگی جنگلی ولی نه خیلی بدوی و پیش پا افتاده، یکی از کاراکتر ها که کار خاصی نمیکنه چز راحت رفتن خوردن چیزی (( ولی با اشتها و باز جزییات)) یعنی شاید تو ریگ بدن یه ریگ ساده داشته باشه بدون bend و خیلی چیزای دیگه ولی صورتش نیاز به کار بیشتر داره، و کاراکتر اولمون همه کار میکنه، خوابیدن روی تخت، بالا رفتن از درخت، حرکات پیچیده یعنی کاراکتر اول به دلیل بیشتر دیده شدن و انیمیت خاص تر باید کامل باشه.

من الان کاراکتر Malcolm رو تو دفتر ندارم، یه هفته ای هم هست نرفتم خونه، ولی امشب میرم و دقیق‏تر بهش نگاه میکنم تا ببینم چیزی از قلم نه افتاده باشه.
در مورد صورت هم همون طور که گفتم میخوایم کامل باشه، دفرم شدن صورت، باز شدن دهان به صورت اغراق شده حالا خودن ببین میشه یه چیزی با bone در بیاری و برای حالات خاص با reaction manger و morph حرکاتمون رو اعمال کنیم.

حق الزحمه نیز محفوظ میباشد :cool:
 

nc_hamid

Member
لینکین جان سلام . بابا کارات حرف نداره اون فیله رندرش محشر بود من که سرم از رندر در نمی آد ولی اگه Wire نمی ذاشتی می گفتم عکسه !!!
-------
سید ، توی بدن یه سری تغییرات توی کنترلر های انگشتها و کمر بدم تقریبا تمام نیاز ها رو براورده می کنه (البته باید تست و باگ گیری شه) یه سری چیزا هم هست که می خوام تو GUI اضافه کنم که خیلی می تونه کمک کنه .
برای SS کمر و شکم باید کاراکتر مدل بشه تا ببینم چه روشی روش بهتر جواب می ده اما حله...
در مورد صورت یه چیزایی هست که خیلی مهمه بدونم .
تا چه حد می خواد تو انیمیت روش کار شه ؟
الان کار دکوپاژ شده ؟ یا لا اقل می دونی چقدر کاراکتر رو کلوز آپ داری ؟
تو کاراکتر Malcolm چشم ها کنترلر های خیلی پیچیده ای داره چند نوع SS داره . مثلا نه تنها چشم Scale می شه . بلکه نیمه بالا و پایینش یه Squashy متفاوت هم داره . من تو کاراکتر م Scale رو دارم اما اون جور Deform ـه شده رو نه . از صبح روش دارم فکر می کنم به یه جاهایی رسیدم اما اینکه کاری کنم که چرخش حدقه به هم نخوره واقعا سخت به نظر می آد .
برای فرم های لب هم فکر کردم رو کاغذ آوردم باید پیاده سازی کنم ببینم جواب می ده یا نه .
اما شاید این همه زمان گذاشتن اصلا مهندسی نباشه و مورد نیازت نباشه .


 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام حمید ، قربانت ، من که کاری نکرده بودم کار ماله دو نفر دیگست من فقط رندر زدم .اما یه سوال داشتم نگا تو اون فایل مکس Kid چکار کردی که اون اسپلاین ها اروم روی یک مسیر بالا پایین میرن ؟؟؟یه سوال دیگه : اسکریپتی به نظرت میرسه که با یک سلایدر و دیتا بیس مورف کنه ؟؟؟بزار با مثال توضیح بدم .مثلا یک چهره داریم مرد ، بعد چهره ی زن دیفرم شده ی همونو به صورت موقعیت ورتکس ها تو دیتا بیس توی یک فایل MSE داشته باشیم .بعد یک اسلایدر باشه با کشیدن اون به جلو چهره کم کم و به تدریج مورف بشه بدون هیچ مورف Target ای درون صحنه ،و این تدریج هم باز روی یک مسیر نرم حرکت کنه ، خواهشن یه کمکی بکن ؟؟؟
 

nc_hamid

Member
اما یه سوال داشتم نگا تو اون فایل مکس Kid چکار کردی که اون اسپلاین ها اروم روی یک مسیر بالا پایین میرن ؟؟؟
تو ریگم دو سطح اسپلاین دارم که یک سری یه سری دیگه رو کنترل می کنن. بعد Point های Skin روی اسپلاین های Level پایین تر Path Constraint شدن .
اسپلاین ها ی T ( اسپلاین هایی که عمود بر توپولوژی اصلی هستن) روش Point های Skin قرار گرفتن . اسپلاین های N ( اونایی که Loop هستند) اسپلاین های T رو کنترل می کنند ( یه چیزی مثل Spline-Ik-Control اما با این تفاوت که Handle ها هم قابل دسترسی هستند)
بعد تمام Point ها با یه روش Wire به Ui ها وصل هستند .



یه سوال دیگه : اسکریپتی به نظرت میرسه که با یک سلایدر و دیتا بیس مورف کنه ؟؟؟بزار با مثال توضیح بدم .مثلا یک چهره داریم مرد ، بعد چهره ی زن دیفرم شده ی همونو به صورت موقعیت ورتکس ها تو دیتا بیس توی یک فایل MSE داشته باشیم .بعد یک اسلایدر باشه با کشیدن اون به جلو چهره کم کم و به تدریج مورف بشه بدون هیچ مورف Target ای درون صحنه ،و این تدریج هم باز روی یک مسیر نرم حرکت کنه ، خواهشن یه کمکی بکن ؟؟؟

چیزی که تو می گی رو من ندیدم . اما میشه ، Elton John تو همون پروژه برف موقعیت Vertex ها رو ریخت توی یه فایل و فراخوانی کرد بعد تو یه مرحله دیگه به ازای هر فریم موقعیت ها رو Update می کرد تا انیمیشن درست شه . این کار از اون کار ساده تره . اما نکته اینجاست که به شدت کار سنگینه و عملا غیر قابل استفادست.
Morpher مکسم خیلی ضعیفه . کلی کار می شد که انجام بشه روش که نشده . مثلا Vertex ها به جای اینکه به صورت خطی از یه مکان به مکان دیگه برن بشه با یه سری معادله تخمینی حرکت بهتری داشته باشن .( نه اینکه بینش یه Target اصلاحی قرار بدی) یا اینکه مثل همون کاری که من تو این ریگ کردم به جای اینکه از یه مکان به مکان دیگه بره نسبت تغییر محاسبه می شد و درون یابی یا برون یابی می شد و دیگه محدود نبود .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
الان کار دکوپاژ شده ؟ یا لا اقل می دونی چقدر کاراکتر رو کلوز آپ داری ؟

ببین عزیز همون طور که قبلا گفتم صورت زیاد دیده میشه، بذار اینجوری بگم، اینا هر کدوم دو تا درخت سیب دارن که موضوع داستان روی مزه و خوش مزگی این دوتا درخت پیش میره، صورت باید به نوعی کامل باشه.

تو کاراکتر Malcolm چشم ها کنترلر های خیلی پیچیده ای داره چند نوع SS داره .
ببین حمید جان این نوع کاراکترها مثل همین malcolm برای تدریس ساخته میشن مثل morphius که اگه دیده باشیش، یعنی توری ساخته میشن که بشه با مقداری تغییرات یه کاراکتر دیگه از توش در بیاری برای همین اون کنترلرها برای کوچیک و بزرگ شدن یا جابجایی چشم ها یا بینی و دهان ایجاد شدن و این جور چیزها توی یه کاراکتر عادی حتی در حد blue sky هم جایز نیست انجام بشه ،البت خودت اینها رو خیلی خوب میدونی آآآآ.

حالا من چی میخوام؟!! ببین ریگی که تو بهم داده بودی ریگ خیلی خوبی بود ولی من اصولا عادت دارم به customize کردن ابزارهایی که میخوام باهاشون کار کنم، البت برای بهبود استفاده نه قشنگی و خاص بودن.
مثلا کاراکتر malcolm کترلر کف دستش خوب بود، همون که استخون‏های کف دست رو با یه کنترلر با هم هماهنگ گرده بود که خیلی خوب بود، اون scale ـهای مجزا و دستی توی کمر هم لازم نیست، باز اینها برای ایجاد کاراکتری متفاوت یا حرکاتی خاص هست و چون این کاراکتر برای تدریسه کاری کردن که به شدت flex باشه مثلا جبجایی دندون هم داره که اصلا به کار نمیاد نه برای ما نه برای خیلی انیماتورها.

به نظر من هم bend ریگ خودت برای استخون‏های باز و ساعد و ران و ساق پا بهتر از این کاراکتر عمل میکرد، نرم تر و بهتر تقسیم بندی شده بود. ولی باز میگم مثل malcolm دوس دارم کنترل انگشت‏ها رو با shape داشته باشم نه Att .

کنترلرهای گردن malcolm هم را دست تر بود، واسه تو کلی بود، یعنی یه کنترلر برای سر و گردن، مثلا کنترلر اولیه گردن malcolm رو حرکت بده ببین چه جالب سر تکون میخوره حرکتی خاص به آدم میده.





پس در کل ریگ خودت خیلی خوبه ((منظورم body ـه )) فقط کنترلر گردن و سر، کنترلر کف دست و انگشت ها به غیر از انگشت شصت malcolm که یه کنتلر پایه رو کم داره، همون که از مچ دست گرفته میشه، اون رو نداره. کنترلر FootRoll خودت هم خوب بود که به محض این که انگشت ها به حد خودشون خم میشن تو ادامه slider پا از ناحیه‏ی نوک پا میچرخه ، البت باید یه مقدار حد آخر خمیدگی انگشت ها رو بیشتر کنی.


در مورد صوتر هم یه ریگ با bone همراه با ss کلی سر (( SS همراه با کم و زیاد شدن حجم سر )) اگه بتونی حرکت حدقه چشم رو با حرکت پلک‏ها مچ کنی که خیلی خوب میشه، منظورم همون بالاو پایین شدن چشم و همراه اون جابجایی پلک‏ها ست. همون طور که توجه کردی مماغ یا همون دماغ کاراکتر هم گوشتیه :green: یعنی یه مقدار باید روش کار بشه تا بشه حرکات flex رو روش اجرا کرد.

باز سوالی بود بپرس، من هم چیزی به ذهنم رسید میگم.
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سید جان خیلی خیلی خوب بود همین رو می خواستم کلی توجیه شدم.
بدن که حله حله .
برای انگشتها اون کنترلر اضافه خیلی خوب و عالیه که حتما اضافه می کنم برای گردنم توی AutoRig م تعداد استخونهای گردن و پا و دست قابل تغییره تو این کاراکتر نمی خواستم زیاد باشه .
راستی در مورد کمر هم حتما بهم بگو می خوای مثل کاراتر Malcolm کنترلر چرخشی داشته باشه یا مثل این کاراکتر خودم باشه ؟
----
در مورد سر دارم روش کار می کنم
در مورد حرکت حدقه با پلک که خیلی راحته. تو همین کاراکتر هم عامدانه تو UI تو قسمت EYE کنترلر Target آمده . کنترلر های Target رو با 4 تا کنترلر Eyeled حرکت بده ببین این جوریه ؟ دوست داری؟
همچی تغریبا تمامه فقط می مونه خود مدل اصلی که روش کار کنم .
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام حسین از کجا میتونم این کاراکتر Malcolm رو گیر بیارم ؟؟؟؟
سلام حمید جان، آقا لینک و روشش رو تو صفحه قبلی گذاشتم و نوشتم.

اسکریپت هم حتما باهاش ور میرم ببینم چی کاره ست


در مورد کمر هم حتما بهم بگو می خوای مثل کاراتر Malcolm کنترلر چرخشی داشته باشه یا مثل این کاراکتر خودم باشه ؟
منظورت از چرخش همون دو تا کنترلر وسطه؟ ریگ خودت انگار با یه کنترلر مثل CAT به نام ribcage حرکت میکنه با این که با move کردن اون دونا کنترلر وسط هم تغییراتی تو حالت کمر ایجاد میشه ولی من بیشتر میخوام مثل malcolm باشه ولی واسه خودت هم به نوعی خوبه، حالا تا رسیدن obj کاراکتر به یه نتیجه ای میرسیم.

در مورد حرکت حدقه با پلک که خیلی راحته. تو همین کاراکتر هم عامدانه تو UI تو قسمت EYE کنترلر Target آمده . کنترلر های Target رو با 4 تا کنترلر Eyeled حرکت بده ببین این جوریه ؟ دوست داری؟

منظروم این هست ولی اگه بشه هم به صورت لینک شده یعنی ما فقط lookAt چشم رو انیمیت کنیم و پلک ها همراهش بیان و بعضی مواقع هم بتونیم سوایچ کنیم رو حالت free خیلی خوب میشه. کار پیچیده ایه؟
 

nc_hamid

Member
منظورت از چرخش همون دو تا کنترلر وسطه؟ ریگ خودت انگار با یه کنترلر مثل CAT به نام ribcage حرکت میکنه با این که با move کردن اون دونا کنترلر وسط هم تغییراتی تو حالت کمر ایجاد میشه ولی من بیشتر میخوام مثل malcolm باشه ولی واسه خودت هم به نوعی خوبه، حالا تا رسیدن obj کاراکتر به یه نتیجه ای میرسیم.
هر جور تو راحتتری من انجام می دم . مشکلی نداره


منظروم این هست ولی اگه بشه هم به صورت لینک شده یعنی ما فقط lookAt چشم رو انیمیت کنیم و پلک ها همراهش بیان و بعضی مواقع هم بتونیم سوایچ کنیم رو حالت free خیلی خوب میشه. کار پیچیده ایه؟
نه اصلا هم میشه دو تا کنترلر گذاشت یکی برای Free یکی برای حرکت با پلک . هم یه Slider که از 0 تا 1 وزن دهی کنه
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام بر خدایگان سه بعدی و استادهای عزیز شخص خودم
بچه ها توی سایت بخش به دنبال کار یا کارفرما هستم وجود داره.زیاد چهره قشنگی نداره برای بازاریابی
البته اگه فاز تکنیکی بحث بشه خب مفید هست اما حداقل بحث های مخصوص رو با پیغام خصوصی انجام بدین
همتون بزرگ ما هستین.:green:
 
سلام اگه میشه لینک مستقیم این malcom را واسه ما بزارید : ) هرکاری کردم دانلود نمیشه یعنی ایمیلش واسم میاد اما به دانلود پیج به کشور گیر میده با اینکه با شیلتر شکن این کارا می کنم راستی چرا از این همه کاراکتر ریگ شده ای که دوستان انیمیشن منتور اومدند ریگ کردند استفاده نمی کنید ؟ منظورم retarget rig هست تو 11seconandanimation اکثر کامنت هاشون را در مورد کار من میخونم اگثرشون میاند ریگ های معروف را فقط به مدل خودشون ریتارگت می کنند و یه ذره ادیت فقط می کنند چرا این کارا نمی کنید مثلا کاراکتر moom محشره اگه خواستید بگید لینکشا بزارم
 

amir989

Member
لطفا بحث تون رو لطفا همین جا ادامه بدین ماهم ی چیزایی یاد بگیریم :)
درضمن میشه منبعتون رو واسه یادگیریه اسکریپت بگین؟ ممنون. :d
 

جدیدترین ارسال ها

بالا