محفل جلوه های ویژه

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر مایا کاران و مایا دوستان
برای همه مایا کاران مثل روز روشنه که نرم افزار مایا به لحاظ داینامیک خیلی از دیگر نرم افزارها سرتره . مسلما تو جلوه های ویژه و داینامیک کمتر نرم افزار هست به پای مایا برسه
به همین علت و اهمیت یادگیری مباحث داینامبک مایا بنده این تاپیک را ایجاد کردم تا همه دوستان سوالات خود را در زمینه جلوه های ویژه در این تاپیک سوال کنند


تو قسمت Create nCloth
دو گزینه داریم
local space output و world space output
این گزینه های چه فرقی با هم می کنند ؟

توی گزینه ها صحبت از محلی یا جهانی بودن هست . یعنی خروجی محلی باشه یا جهانی

یه مثال در مورد جهانی بودن یا محلی بودن برای دوستانی که با این مبحث آشنا نیستند
تو مبحث چرخیدن حول محور جهانی یا محور محلی مستحضر هستید که محور جهانی همون نقطه 0،0،0 , وسط هست اما محور محلی همون محوریه که به خود آبجکت متصله و هرگاه یکی از گزینه های move roate یا scale انتخاب میشه ، آبجکت دور خودش میچرخه
مثال ملموس تر میشه موقعی که زمین دور خودش میچرخه که میشه زمین محلی میچرخه و زمین دور خورشید میچرخه که محور جهانی خورشید هست و زمین حول محور جهانی میچرخه

بریم سر مبحث خودمون
تو این گزینه های برای nCloth صحبت از محلی یا جهانی بودن چه معنی میده
 
چجور اون کارکتر سمت راست را ایجاد کنم ؟ چه جلوه نوری باید بدم به نظرتون

اون کارکتر را جداگانه در یک صحنه با بگراند سبز انیمیت و رندر میگیریم سپس فیلمشو روی یک plane به مایا وارد می کنیم و یک جلوه نور زیرش میدیم
راه حل دیگه ای دارید ؟
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    118.7 کیلوبایت · بازدیدها: 14

mahd2d3d

Member
سلام
برای این کار آن کاراکتر جدا رندر میگیریم و در نرم افزار تلفیق مثل افتر یا نیوک افکت بهش اعمال می کنیم ولی دوباره در محیط مایا که نمی آوریم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا