محدودیت های تبلت های اندروید، شما را مطمئن می کند که کودکان در وضعیت درستی هستند

nasrin1363

New Member
ایجاد یک حساب کاربری محدود، روش آسانی برای محافظت کودکان در تبلت های اندرویدی است.
چه تبلت جدید ایسوس Zenpad Z8 باشد، چه Google Pixel C، تبلت های اندرویدی ساعت ها تفریح برای کودکان به همراه دارند. اما این پرستار کودک دیجیتالی، مشکلاتی هم برای کودکان شما به همراه دارد. خوشبختانه خود اندروید در این زمینه به شما کمک می کند.

یک حساب کاربری محدود بسازید

اندروید به شما اجاره می دهد که چندین حساب کاربری بسازید که شامل حساب کاربری محدود نیز می شود. پروفایل حساب کاربری محدود توسط کاربر اصلی (پدر و مادر) کنترل می شود. این به این معنا است که شما می توانید یک حساب کاربری برای خودتان داشته باشید و یک حساب کاربری جدا برای فرزند خود. می توانید انتخاب کنید که فرزند شما به چه برنامه هایی دسترسی داشته باشد و همچنین چه محتویاتی را می تواند ببیند. این ویژگی فقط در تبلت اندرویدی قابل اجرا است، و متاسفانه در گوشی ها چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد.

برای انجام این کار، مراحل گفته شده را انجام دهید:

  • برنامه Setting را باز کنید
  • بر روی Users بزنید
  • “Add User” را انتخاب کنید
  • “Restricted user” را انتخاب کنید
تنها چیزی که جا ماند، این است که لیستی از برنامه ها و محتویاتی را که می خواهید تهیه کنید.

محتویات و برنامه های محدود

برای آنکه برنامه ها و محتویات را برای فرزند خود محدود کنید، بر روی آیکون چرخ دنده، کنار اسم کاربری فرزندتان، بزنید. شما را به لیست اصلی برنامه ها، تنظیمات و محتویات، می برد. در سمت راست لیست دکمه خاموش/روشن را می بینید. اگر می خواهید فرزندتان به برنامه ی خاصی دسترسی داشته باشد، دکمه را بر روی روشن قرار دهید(وقتی روشن شود به رنگ سبز در می آید).

شایان ذکر است که این لیست کلی از دسترسی به برنامه ها و ویژگی ها است. برخی برنامه ها تنظیماتی در داخل خود دارند که به شما اجازه می دهد محدودیت های دیگری مربوط به همان برنامه برای کودک خود بگذارید.

وقتی لیست زیاد باشد، باید بر روی برخی چیزها به خوبی فکر کنید قبل از آنکه تبلت را به کودک خود بدهید.

  • دسترسی به مکان: غیرفعال کردن دسترسی به مکان باعث می شود که برنامه ها از اطلاعات مکان کودک شما، اجتناب کنند.
  • دوربین: دسترسی محدود به دوربین باعث اجتناب از پر شدن تبلت توسط عکس ها و فیلم هایی که کودک شما می گیرد می شود. همچنین برنامه ها را از دسترسی به دوربین دور نگه می دارد، این کار باعث حفظ حریم خصوصی فرزندتان می شود.
  • کروم (Chrome): این یک انتخاب همه و یا هیچ است: آیا می خواهید که کودکتان از کروم برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کند؟ وارد برنامه کروم شوید و جزئیات کنترلی مانند فیلتر SafeSearch را تنظیم کنید.
  • درایو (Drive) ، تقویم و حساب کاربری ایمیل: با خاموش کردن دسترسی فرزندتان به این خدمات، از خودتان محافظت کنید. شما دیگر نگران پاک شدن ایمیل مهم کاری از طرف رئیس تان نباشید.
  • فیسبوک ، Spotify، Tidalو یوتیوب: احتمالا شما در حال تصمیم گیری برای این هستید که آیا فرزندتان از رسانه های اجتماعی یا خدمات جریانی استفاده کند یا نه. این کنترل ها آنها را از دسترسی به این خدمات در تبلت منع می کند.
  • بازی ها و بازی های گوگل پلی: بازی ها بزرگترین کشمکش برای کودکان است. این به شما اجازه محدود کردن دسترسی اجتماعی را وقتی آنها در حال بازی هستند، را می دهد.
  • پخش فیلم و تلویزیون: می توانید از رده بندی فیلم ها استفاده کنید و تماشای فیلم ها را برای کودکان خود محدود کنید. برای تنظیمات بیشتر، وارد برنامه Google Play Store شوید.
تنظیمات برنامه Google Play Store

وارد برنامه Google Play Store شوید و کنترل های مربوط به پدر و مادر را در اینجا تنظیم کنید.

  • در داخل برنامه منو را باز کنید
  • “Settings” را انتخاب کنید
  • پایین بیایید و “Parental Controls” را انتخاب کنید
  • آن را روشن کنید
وقتی این گزینه را فعال کردید، رتبه بندی محتوای برنامه ها، بازی ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، کتاب ها و موزیک ها، را انجام دهید.با انجام این کار به طور مثال، مطمئن می شوید که کودک شما فیلم ترسناک نمی بیند.

حساب هاب کاربری محدود در گوشی های اندروید

در حال حاضر حساب کاربری محدود فقط در تبلت ممکن می باشد. اما برنامه های بسیاری در زمینه کنترل توسط پدر و مادر وجود دارند. توصیه من این است که به وبسایت سازنده گوشی خود سر بزنید. به طور مثال برای گوشی های HTC و سامسونگ، برنامه Kids Mode پیشنهاد شده است.

با کودکان خود صحبت کنید

ساخت یک حساب کاربری محدود بر روی تبلت کودک شما بسیار روش مستقیم و بی پرده ای است.این محدودیت ها برای مراقبت از کودکان تان است، در حالی که آنها دوست دارند، هدیه ای که در یافت می کنند، کامل باشد. در میان این برنامه های ایجاد محدودیت، صحبت در مورد امنیت در اینترنت با کودک تان بسیار مهم است.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
لینک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا