لیست مدارک لازم برای سفارت سوئد چیست؟

انواع ویزای تحصیلی سوئد
این کشور برای مقاطع مختلف تحصیلی، ویزای تحصیلی دارد که باید نسبت به شرایط آن آگاه باشید تا بتوانید برای موردمناسب خودتان یا اقوام اقدام کنید. به همین دلیل در این قسمت، ما سعی می‌کنیم تا این شرایط را به طور مختصر برایتان تشریح کنیم.
ویزای تحصیلی سوئد برای دانش‌آموزان
تحصیل دانش‌آموزان در این کشور در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. تحصیل تا انتهای مقطع راهنمایی برای همه‌ی افراد در این کشور، اجباری است. کل طول دوره‌ی تحصیل در دوره‌ی ابتدایی و راهنمایی این کشور ۹ سال است. هزینه‌ی تحصیل برای دانش‌آموزان سوئدی و اروپایی رایگان است، اما افراد مهاجر از دیگر کشورها، باید برای دریافت اجازه این کار، شهریه پرداخت کنند. طول دوره‌ی دبیرستان در این کشور، نیز سه سال است.
ویزای تحصیلی سوئد برای مقطع کارشناسی
دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های این کشور، به دو زبان انگلیسی و سوئدی برگزار می‌شود. طول دوره‌ی تحصیل کارشناسی در این کشور نیز بین ۳ تا ۴ چهارسال است که مدت دقیق آن وابسته به رشته و دانشگاه محل تحصیلتان است. داشتن مدرک آیلتس با نمره‌ی ۶ برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های سوئد لازم و ضروری است.
دانشجوی پذیرش‌شده در دوره‌ی کارشناسی دانشگاه‌های این کشور می‌تواند در هفته بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت کار کند تا بتواند شهریه خودش را که بین ۸۳۰۰ تا ۱۳ هزار یورو است را فراهم کند.
ویزای تحصیلی سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه‌های سوئد، بسیاری از رشته‌های مختلف را در دوره‌ی کارشناسی ارشد، ارائه می‌دهند و زبان تدریس آن‌ها نیز سوئدی و انگلیسی است. مدرک زبان موردنیاز برای دریافت پذیرش در این مقطع آیلتس ۶.۵ است و فرد پس از دریافت پذیرش، حق ۲۰ ساعت کاری در هفته را خواهد داشت. مدت زمان دوره‌ی کارشناسی ارشد این کشور، بین یکسال و نیم تا دو سال است و شهریه دانشگاه‌ها هم در حدود ۱۳ هزار یورو است.
ویزای تحصیلی سوئد برای مقطع دکترا
برای تحصیل در مقطع دکترا باید سوپروایزر یا استاد راهنما داشته باشید و شرایطتان توسط آن استاد تایید شود، وگرنه، نمی‌توانید در مقطع دکترا این کشور تحصیل کنید. مدت زمان دکترای دانشگاه‌های این کشور، چهارسال است و دانشجو حق کار در حین تحصیل را نخواهد داشت. برای دریافت پذیرش همچنین باید حتما ایده یا طرح پژوهشی ارائه دهید که با رزومه شما همخوانی داشته باشد.
مراحل دریافت ویزای تحصیلی در کشور سوئد
در ابتدا لازم است که دانشجو پذیرش خودش از دانشگاه موردنظر در کشور سوئد را دریافت کند. سپس باید برای دریافت بیمه درمانی اقدام کند و تاییدیه آن را دریافت کند. بعد از انجام این دو کار باید وارد سایت Migrationsverket شود و فرم درخواست اجازه اقامت در این کشور حوزه‌ی اسکاندیناوی را به دقت پرکند و مدارک را به صورت آنلاین بارگزاری کند. همچنین باید هزینه‌ی ۱۵۰۰ کرونی مربوط به ویزا را از طریق مستر کارت یا ویزا کارت معتبر پرداخت کند.
بعد از انجام این کارها، از افسر ویزای این کشور تاییدیه برای مصاحبه دریافت می‌کنید که باید با به همراه داشتن مدارک معتبر ترجمه‌ شده برای انجام آن به سفارت سوئد در تهران بروید.

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کشور سوئد می توانید به مقاله لیست مدارک لازم برای سفارت سوئد چیست؟ سر بزنید.

منبع: مدارک لازم سفارت سوئد در تهران +لیست مدارک ویزای تحصیلی سوئد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا