فهرست پرجستجوهای گوگل اعلام شد

H-assan

Well-Known Member
سایت گوگل بنا بر روال همه ساله، فهرستی از پرجست‎وجوترین لغت‎های جست‎وجو شده از طریق این موتور جست‎وجو را اعلام کرد. این فهرست از آنجا مفید است که نشان دهنده نحوه نگرش و طرز تلقی عمده مردم در قبال اینترنت است.

به گزارش بخش خبر تراشه از هموطن، در راس این فهرست ژانت جکسون خواهر مایکل جکسون خواننده جنجالی غرب قرار دارد که خود هم در زمینه فعالیت‎های هنری فعال است. پس از نام این فرد، توفان کاترینا، بمب‎گذاری‎های لندن، ipod، حاملگی برتنی اسپیرز خواننده آمریکا از مواردی بوده که کاربران اینترنت در سراسر جهان بیش از هر کلید واژه دیگری آنها را جست‎وجو کرده‎اند.

قرار گرفتن ژانت جکسون در راس فهرست پر جست‎وجوهای گوگل در حالی صورت می‎گیرد که برادر وی مایکل جکسون به علت محاکمه پرسروصدایش به خاطر سوءاستفاده از 2 کودک در سال 2005 مدتی در صدر اخبار وب قرار داشت.

ازدواج و حاملگی برتنی اسپیرز خواننده آمریکایی هم موجب شده تا کاربران موتور جست‎وجوی گوگل توجه فراوانی به نام او کنند. گفتنی است که اسپیرز برترین واژه جست‎وجو شده در سایت یاهو هم بوده است. 10 لغت پر جست‎وجو از طریق سایت یاهو همگی مربوط به ستارگان موسیقی پاپ غربی هستند.

موسیقی دیجیتال هم از اولویت بالایی در فهرست جست‎وجوی کاربران گوگل برخوردار بوده است. از 4 لغت موجود در فهرست 10تایی یاد شده 4 لغت مرتبط با ipod – دستگاه موسیقی دیجیتال قابل حمل شرکت اپل – بوده است. این امر نشانگر علاقه فراوان به دستگاه ipod به طور خاص و بارگذاری موسیقی از اینترنت به طور عام است.

اما فهرست پر جست‎وجوهای گوگل تنها محدود به خوانندگان پاپ و موسیقی نیست. بخشی از این لیست 10تایی به فجایع طبیعی مهم سال 2005 اختصاص یافته است.

توفان مصیبت بار تسونامی که در دسامبر 2004 جنوب شرق آسیا را درهم کوبید و توفان کاترینا در کنار زلزله ویرانگر کشمیر در زمره لغات پر جست‎وجوی گوگل بوده‎اند.

حادثه تروریستی بمب‎گذاری لندن هم از جمله وقایعی است که بسیاری از کاربران وب آن را از طریق جست‎وجو در اینترنت پیگیری کرده‎اند.

مهمترین وب سایت خبری که برای پیگیری حادثه بمبگذاری لندن مورد استفاده قرار گرفته، سایت B.B.C بوده و پس از C.N.N در مقام دوم قرار داشته است.

یکی از ویژگی‎های مهم نحوه انعکاس خبر بمبگذاری‎های لندن در اینترنت و جهان مجازی پیشتازی وبلاگ‎نویسان، سایت‎های گمنام موجود در وب و عکاسان آماتور دوربین به دست در انعکاس اخبار و تصاویر و فیلم‎های این واقعه بوده است.

بسیاری از عکس‎ها و فیلم‎هایی که توسط نجات‎یافتگان از این واقعه و وقایع مشابه تهیه شده است، بلافاصله توسط سایت‎ها و نشریات معتبر خبری مورد استفاده قرار گرفته است، حتما بسیاری از خوانندگان این مطلب تصاویری را که یکی از نجات یافتگان از حادثه بمب‎گذاری در تونل متروی لندن با استفاده از دوربین تلفن همراه خود تهیه کرده بود، دیده‎اند و آن را به خاطر دارند.

اما در میان وب سایت‎هایی که بیشتر ارزشمند به نظر می‎رسند و توسط کاربران بیش از دیگر سایت‎ها جست‎وجو شده‎اند؛ می‎توان به شبکه مجازی اجتماعی MySpace و دائره‎المعارف آنلاین ویکی پدیا اشاره کرد. سایت اورکات که در بین ایرانیان بسیار مشهور است و سایت بازی world of war craft هم در میان پر جست‎وجوهای گوگل بوده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا