فرش زیبای افشان مهرسا

sarbaz310

New Member
اگر قصد خرید فرش را دارید، یکی از نقشه های زیبای فرش هفتصد شانه افشان نقشه مهرسا است. این نقشه در عین این که دارای سبک افشان است رگه هایی از ترنج بودن را نیز در خود نشان می دهد. در ادامه به تحلیل این نقشه می پردازیم.

سبک طراحی فرش افشان مهرسا چیست؟
این فرش در سبک افشان طراحی شده است. اجازه دهید ابتدا در اینجا یک تعریف کوتاهی از سبک افشان داشته باشیم و سپس به تحلیل فرش مورد نظرمان برویم.

افشان به فرش هایی گفته می شود که در سراسر فرش گل ها و نگاره هایی همچون اسلیمی، بته جقه،گل های محمدی، طرح گل شاه عباسی و … پراکنده هستند. علت نامگذاری این طرح به “افشان” نیز این است که نقش و نگار پراکنده و افشان است و تمرکزی بر گوشه و کنار و یا وسط فرش وجود ندارد.

در مهرسا اصل نگاره ها و تمرکز طراح با طرح گل شاه عباسی بوده است. به نظر نگارنده ریزبافت که مطمئنا شما نیز موافق هستید، یکی از سخت ترین کارها در طراحی فرش یک پارچه فرش است آن هم با یک طرح (گل شاه عباسی). اما در اینجا می بینیم که طراح از پس این کار به خوبی برآمده است و نمره بالایی به خود اختصاص داده است.

در این فرش مانند بسیاری دیگر از فرش های افشانی که جدیدا طراحی می شود، ترنج ریزی نیز نمود دارد. ما در تحریریه ریزبافت با وجود آن که در پی حفظ نقشه های اصیل ایرانی هستیم، اما به این طرح همراه با ترنج نیز نمره قبولی می دهیم. چه اشکالی دارد که این سبک را نیز به طرح های با اصالت ایرانی اضافه کنیم.



رنگ دکوراسیون مناسب فرش افشان مهرسا چیست؟
به نظر ترکیب رنگی که با زمینه کرم این فرش می تواند به خوبی جلوه نمایی کند، رنگ گلبهی و یا روناسی است. همانطور که در حاشیه اصلی این فرش می بینیم. اعتقاد ما این است که از لحاظ یک دست کردن تمامی وسایلی که در خانه هستند، خانه را دچار بی روحی می کند. پس پیشنهاد می کنیم یا با رنگ حاشیه این فرش همگون کنید و یا از رنگ های متضادی مثل سرمه ای و مشکی استفاده نمایید. در مورد رنگ زمینه سرمه ای (مشکی) نیز همین موضوع صدق می کند.
برای دیدن این طرح به rizbaft.com رجوع نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا