طرز تهیه چای بلومینگ جهت کاهش وزن سه سوته+18خواص جادوویی

mohsenpuppy

New Member
چای بلومینگ یک چای آنتی اکسیدانی عالی است که فواید آن شامل افزایش متابولیسم بدن، محافظت از پوست، پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان، کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، تحریک عملکرد شناختی و کاهش التهاب است. همچنین به درمان بیماری های تنفسی، تقویت بینایی و هضم خوب کمک می کند.

در این مطلب خواص چای بلومینگ(best blooming tea) را به شما می گوییم. در کنار این خواص، طرز تهیه این دمنوش خوشمزه را نیز به شما می گوییم که برای کاهش وزن بسیار مفید است. این چای یک نوشیدنی سالم و لذت بخش برای کنترل وزن است.

این چای ها معمولا از برگ های چای و گل های خوراکی تهیه می شوند، کالری کمی دارند و می توانند به هیدراتاسیون و هضم غذا کمک کنند. برای تهیه چای گلدار که به کاهش وزن شما کمک می کند، باید مراحل زیر را در نظر بگیرید.
مواد لازم:
گلوله چای گل (یکی با مواد طبیعی مانند برگ چای سبز و گل های مفید مانند گل داوودی یا یاسمن انتخاب کنید) 1 عدد
آب جوش حدود 4 لیوان
یک لیمو یا چند برگ نعناع برای طعم بیشتر (مطمئن شوید که کالری کمی دارند) اختیاری است

طرز تهیه چای بلومینگ
blooming tea recipe.jpg

1. آب جوش

آب را تا دمای مورد نیاز خود گرم کنید. برای بیشتر دمنوش های گلدار، دمای آب حدود 80 تا 85 درجه سانتیگراد ایده آل است. از آب جوش برای این چای خودداری کنید، باعث می شود گل چای سریع باز شود و به نوعی خراب شود.

2. یک قوری شیشه ای شفاف انتخاب کنید

استفاده از قوری شفاف باعث می شود که با باز شدن شکوفه این منظره زیبا را بهتر و واضح تر ببینید زیرا باز شدن گلوله چای بلومینگ واقعا حس خوبی به انسان می دهد.

3. گلوله چای بلومینگ را در قوری قرار دهید

مراقب این مرحله باشید و به آرامی این کار را انجام دهید تا چهره زیبای چای را مختل نکنید.

4. آب داغ را روی گلوله چای بریزید

با احتیاط آب داغ را روی گلوله چای در حال شکوفه بریزید و آن را کاملاً بپوشانید. از آب کافی استفاده کنید تا گلوله چای کاملا باز شود و شکوفا شود.

پس از آن باید کمی صبر کنید تا گلوله چای به آرامی باز شود و این چای زیبا را از دست ندهید.

5. طعم دهنده اختیاری:

در صورت تمایل می توانید یک تکه لیمو یا چند برگ نعناع اضافه کنید تا بدون افزایش قابل توجه کالری، طعم آن بهتر شود.

6. سرو کنید و لذت ببرید




نکات مهم برای کاهش وزن با چای بلومینگ
notes for blooming tea.jpg


انتخاب چای بلومینگ:

گزیده ای از گلوله های چای که از برگ های مناسب برای کاهش وزن داخل آن استفاده می کنند. چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و افزایش متابولیسم به دلیل خواص عالی کاهش وزن خود شناخته شده است.

اجتناب از شیرین کننده ها:

از شکر به هیچ عنوان استفاده نکنید. اگر نمی توانید طعم چای را تقویت کنید، از مقدار بسیار کمی عسل طبیعی استفاده کنید.

آبرسانی به بدن:

نوشیدن مایعات مفید مانند آب و چای به طور خودکار بدن را هیدراته می کند. آبرسانی به بدن میل شما را به غذا کاهش می دهد که بسیار مهم است.

کافئین و خواب:

توجه داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است که می تواند متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهد. با این حال، توصیه می شود مصرف کافئین را در اواخر بعد از ظهر و عصر محدود کنید تا از اختلال در الگوی خواب جلوگیری کنید.

مکمل های غذایی:

در حالی که شکوفه های چای می تواند بخشی از یک استراتژی کاهش وزن باشد، حفظ یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای مغذی باشد، مهم است. پروتئین های بدون چربی، سبزیجات، میوه ها و غلات کامل را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

ورزش:

ورزش منظم و فعالیت بدنی بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن است. از این چای در کنار ورزش منظم استفاده کنید تا نتایج شگفت انگیز این نوشیدنی سالم را بهتر ببینید.

با یک مربی و متخصص کاهش وزن مشورت کنید:

اگر هدف شما کاهش وزن سریع و خیلی خوب است، حتما با یک متخصص تغذیه و مربی ورزشی مشورت کنید تا نتیجه سریعتر و بهتری بگیرید.



خواص خیره کننده چای بلومینگ

با توجه به گلی که قرار داده می شود خواص چای می تواند متفاوت باشد و می تواند خواص گل را به خواص خود اضافه کند مثلا گل یاس خواص شادی دارد یا گل های دیگری که خواص جداگانه دارند همراه با چای برگ ها مجموعه زیبایی می سازند.

در ادامه مقاله صرف نظر از نوع گلی که در چای شکوفه می‌دهد، با توجه به برگ‌های چای موجود در آن به خواص آن می‌پردازیم، زیرا برگ‌های چای مورد استفاده در چای شکوفه‌دهنده معمولاً برگ‌های سفید چای هستند (گاهی سیاه. چای نیز مورد استفاده قرار می گیرد)، خواص چای بلومینگ را بررسی خواهیم کرد.

ضد سرطان:

این چای بلومینگ به دلیل آنتی اکسیدان بودن، ضد سرطان است، این خاصیت چای سفید یکی از خواصی است که در این دوران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

کاهش وزن و کاهش فشار خون:

سایر خواص چای بلومینگ، مانند کمک به کاهش فشار خون و کاهش وزن، به طور سنتی در بین مردم چین و همچنین دوستان اروپایی چای مورد توجه قرار گرفته است.

مراقبت از پوست:

این چای می تواند رادیکال های آزاد ناشی از استرس و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید را کاهش دهد. دارای آنتی اکسیدان هایی است که از چین و چروک پوست جلوگیری می کند

چای بلومینگ استرس را از بین می برد:

متعادل کردن هورمون‌های استرس و ایجاد آرامش با چای بلومینگ هم برای تهیه و هم مصرف آسان است! کاتچین‌ها و پلی‌فنول‌ها به تعادل مجدد سطح هورمون‌ها و القای حس آرامش کمک می‌کنند، در حالی که تجربه زیبایی‌شناختی تماشای باز شدن یک گل چای در حال شکوفه، خود نوعی مدیتیشن است!

چای بلومینگ سلامت قلب را بهبود می بخشد:

چای بلومینگ با کاهش سطح کلسترول بد که در شریان ها و رگ های خونی رسوب می کند و منجر به تصلب شرایین و سایر عوارض قلبی عروقی می شود، به بهبود سلامت قلب کمک می کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا