طراحی یا جرایی؟

mohammad_87

New Member
سلام خدمت دوستان

تا الان چند سالی در زمینه تدوین فعالیت داشتم اما دیگه نمیخوام ازین شاخه به اون شاخه بپرم و میخوام فقط در معماری فعالیت داشته باشم.
من کلا به معماری علاقه دارم ولی متاسفانه فعلا فقط دیپلم معماری دارم.حالا میخوام در کنار ادامه تحصیل به کار در رشته مربوطه بپردازم(اولویتم کار هست و حداقل همزمان با تحصیل-صرفا تحصیل برام ممکن نیست)

حالا میخوام نظرات و تجربیات دوستان رو در مورد کار طراحی معماری(مثل سه بعدی کارها و طراحان) و کارهای اجرایی (مثل نصاب های دکوراسیون داخلی) بدونم.
بیشتر در مورد بازار کار هر کدوم و حدود دریافتی در مرحله های مبتدی و حرفه ای رو میخوام بدونم چقدر هست.

و اگه بجز این موارد(طراحی سه بعدی-اجرای دکوراسیون داخلی)،شاخه های دیگه ای در معماری مدنظر دارید که آینده شغلی خوبی داره معرفی کنید.
ممنون
 

mohammad_87

New Member
سلام مجدد
وارد کار شده ام اما تجربیات دوستان در هر زمانی میتونه مفید باشه
منتظر نظرات دوستان هستم
 

Bertali

Member
سلام

راستش این بیشتر به علاقه شما برمیگرده ! الان ساخت و ساز نسبت به سال 89 و قبل اون خیلی پایین اومده و خوب به نسبت تمام مشاغل مرتبط با این حرفه افت داشتن از تولیدی های بزرگ در و پنجره یا کارخانه های سنگ سازی گرفته تا در درجه های کوچیکتر طراحان و غیره . خوب این نکته منفیشه ولی نکته مثبتش اینه که باز هم کار کامل متوقف نشده و کار پیدا میشه فقط در قدیم زنگ میزدن به شما و همیشه سرتون شلوغ بود الان نه شما باید برین دنبال کار گرفتن ! خوب اگه در غالب یک شرکت باشید گرفتن کار مقداری راحته ولی اگه فقط بخوایین به صورت آزاد و فردی کار بگیرین مقداری دوندگی بیشتر میخواد و شما باید جوری زمانتون رو تقسیم کنید که بتونید به مقوله بازار یابی خودتون برسید ولی حدفتون باید حتماً باز کردن دفتر طراحی باشه !

الان که این قسمت بالا رو نوشتم متوجه شدم پست اول شما مربوط به ساله 92 هست و پست آخرتون مربوط به 93 !! :green:

خوب در ادامه باید بگم که همیشه طراحی کردن به صورت فردی هر مقدار هم خوب باشه به خوبی درآمد زایی شرکت طراحی یا دفاتر دکوراسیون منزل نمیرسه ! خوب به عنوان نمونه شما کار رو از دفاتر طراحی میگیرید و براشون میزنید ولی اونا چون در اجرا دست دارن سهم بیشتری میگیرن خود من چند باری که مشتری خارج از دفاتر داشتم خود مشتری به من میگفت که فلانی شما این طرحی که زدی کسی میتونه به همین تمیزی هم اجرا کنه ! حالا سقف یا کابیت یا غیره . خوب من هم چند جا رو معرفی میکردم اما دیدم تقریباً همه مشتری این رو از من میپرسن ، من هم با چند جا صحبت کردم و قرارداد بستیم و کار رو میدم به اونا و سهم خودم رو میگرم البته همیشه خودم بالا سر کار وا میستم که کار مطابق میل مشتری باشه ! همیشه هم سعی کنید قیمت رو ثابت نگه دارید و الکی قیمت شکنی نکنید چون بعضی از دفاتر رو شیشه مغازشون زدن ( طراحی سه بعدی رایگان ) بعد میبینی خودشون هم اینکاره نیستن و بعد کار میاد میخوان با یک پول ناچیزی برای مشتریشون کار سه بعدی بزنن وقتی با اینجور آدم ها صحبت میکنی اونقد میزنن تو سر کار سه بعدی که به قیمت کم شما راضی بشید تکیه کلامشون هم اینه این که کاری نداره !!!! اما اصلاً کوتاه نیاید و سعی کنید همیشه مبلغ رو کامل همون اول کار بگیرید تا مثل من چندین میلیون طلبکار نشید :green:

اگه سوالی بود در خدمتم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا