علمی تخیلی سوسک جاسوس - Spy Bug

Yar.kh

Member
سلام
این کارم یک سوسک جاسوس هست.
مدل ابتکاری بوده و از جایی کپی برداری نشده. البته یه قسمتهای دیگه هم داشت که مدل نکردم. شاید در آینده اضافه کنم.

نمیدونم چرا رندر هام تمیز در نمیاد. یعنی اون خوش آب و رنگی که توی رندرهای مشابه می بینم رو نمی تونم پیاده کنم. نمیدونم مشکل از متریال، نور یا رندر هست اما میدونم یه مشکلی هست!
(از نظر خودم کار هنوز تمام نشده و توی WIP گذاشتم اما چون امیدی نداشتم که دوستان اونجا سوالاتم رو جواب بدن گذاشتمش اینجا تا اشکالات رو بفهمم)

ممنون میشم نظرتون رو بگید...:rose:

کار با مکس2012 مدل شده. با Vrey 2 رندر و با فتوشاپ هم کمی پست پرداکت.
 

پیوست ها

  • 1-2.jpg
    1-2.jpg
    102.9 کیلوبایت · بازدیدها: 37
  • 2-2.jpg
    2-2.jpg
    267.2 کیلوبایت · بازدیدها: 24

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نمیدونم چرا رندر هام تمیز در نمیاد. یعنی اون خوش آب و رنگی که توی رندرهای مشابه می بینم رو نمی تونم پیاده کنم. نمیدونم مشکل از متریال، نور یا رندر هست اما میدونم یه مشکلی هست!

سلام بر شما
خودتون جواب خودتون رو دادی ، مشکل هم از متریال هم از نور هم از رندر !
بیشتر افراد فکر میکنند رندر استدیویی میشه یک جسم استدیو با دو تا نور نارنجی و ابی اما این صد درصد اشتباست ، شما باید نور پردازی رو طبق اصول انجام بدید ، اگر میخواید رئال باشه پس باید رئال نور پردازی شه و ...

مشکل دوم قطعا از متریاله که همشون خام هستند !

تنظیمات رندر هم مانند دوربین و کادر بندی و ... هم خوب نیست

موفق باشید
 

Yar.kh

Member
فکر می کنم مشکل اصلی متریال هست.
توی همه کارهام دوستان میگن متریال خامه. دقیقا یعنی چی؟ باید چکار کنم؟
من یه سری آموزش ساخت متریال دیدم سعی کردم اونا رو به کار ببرم ولی بازم به نظرم خیلی نقص داره.
تنها چیزی که استفاده نکردم تکسچر برای دیفیوز هست. وگرنه برای بامپ و رفلکت تکسچر گذاشتم.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
متریال خامه یعنی شما مثلا یک متریال رو برداشتی و رنگ قرمز بهش دادی و وصلام. شما مثلا می تونی از فال اف برای دیفیوز استفاده کنی و کلی نتیجه کار عوض میشه. مقدار ior هم مهمه که فلز هستش چیه
بحث رفلکت و اینها هم مهمه. البته خود مدل الان شبیه اسباب بازی هستش و معلومه رئال نمیشه.
از hdri هم برای نورپردازی استفاده کن.
 

mahdi.b

Member
بله متریال و نورپردازی .. در مورد رندر استودیویی جست و جو کن و عکسای واقعی نور پردازی استودیویی رو ببین .. از واقعی الگو بگیر .. متریال رو برای چند اسلات مثل reflection و glossy یه مپ تعریف کن که نحوه ی shade رو نسبت به نور کنترل کنه .. بعضی موقع میبینیم که تو رندر استودیویی از یه مپ gradient استفاده میشه .. در واقع این مپ به نور ها داده میشه و اصطلاحا fake color variety به کار میدن .. امتحان کن فکر کنم نتیجه ی خوبی بگیری .. بعد اینکه از Ao استفاده کن .. اینجا نور ها بی هدف دارن فضا رو پر میکنن ..نارجنی تند! ابی تند .. موفق باشی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
من یک آموزشی درباره AO یا ambient occulasion ساختم. البته وی جدید خودش داره. اگر مال تو نداره از اون آموزش برو جلو. تو بخش آموزش می تونی پیداش کنی
برای سایه درون حفره ها و جزئیات هستش. یعنی وقتی ao نداره جزئیات تخت نشون داده میشن. با اون نتیجه عجیب عوض میشه.
 

webxyz

Member
همانطور که دوستان هم گفتند اگه یه کمی روش بیشتر کار کنی بهتر هم میشه. خسته نباشی.:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا