یک راه حلی یکی از دوستان پیشنهاد داد فعلاً نتیحه داد که خود ابجکت این ویزیبل کمرا بکنیم راه حل خوبی بود کار من حل شد
البته از این جواب بالا متوجه شدم مد نظر داشتن هنگام رندر اجسام رندر نشن و نه اینکه برای مرحله پست پروداکشن خروجی بگیرن که بله امکانش هست
تک تک اجسام رو invisible camera کرد یا لایه invisible camera بشه تا کل اجسام لایه رو در بر بگیره.
راه دومش هم کپی متریال استاندارد با opacity صفر روی اسلات متریال مقابل override mtl از رول آوت v-ray: global switches هست که البته برای سطوحی
که سایه روشون میفته مثل پلن کف اتاق باید با زدن گزینه override Exclude پلن رو مستثنی کرد.
در صورتی که بخوایم اجسام رو داشته باشیم ولی سرعت رند بالاتر بره برای تست ، باید از v-ray object properties گزینه matte object رو انتخاب کرد که
در اینصورت اجسام بشکل فلت و سیاه رنگ رندر میشن.
بهتر نیست برای رسیدن به جواب درست تر و سهیم کردن دیگران از آموخته هامون که هدف اصلی هر انجمن ایه سئوال رو روشن تر بیان کنیم ؟