سوال در مورد رندر گرفتن یک لایه در Vray

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
چطوری میشه توی Vray فقط از یک لایه رندر گرفت مثلاً لایه shadow و یا Z dep


نمیخوام کل صحنه دوباره رندر گرفته بشه و فقط از یکی از این لایه ها رندر بگیره
 

peyvv

Member
درود بر همگی
فکر کنم شما تو Render setup تب render Elements چیزی رو که بخوای پیدا کنی.
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بهتر قبل از جواب دادن یک بار خوب به سوال توجه کنید
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مشکل نو فرمت و یا خود لایه ها نیست من نمیخوام دوباره کل صحنه رندر بشه فقط میخوام سایه ها رندر بشه

فقط هم با وی ری مشکل داره منتال و اسکنلاین مشکلی نداره
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یک راه حلی یکی از دوستان پیشنهاد داد فعلاً نتیحه داد که خود ابجکت این ویزیبل کمرا بکنیم راه حل خوبی بود کار من حل شد
 

peyvv

Member
چطوری میشه توی Vray فقط از یک لایه رندر گرفت مثلاً لایه shadow و یا Z dep
دوستان من به توصیه این عزیز گوش دادم و سئوال رو چند بار مرور کردم. چیزی بنام لایه shadow و یا Z dep داریم ؟!
ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.
چون این انجمنها محل بحث و گفتگوه از کسی طلبکار که نیستیم. هستیم؟
البته در وی ری تحت مایا بله این پارامتر با دستور mel امکان اضافه کردنش هست اون هم در بخش رند المنت.
ولی در مکس من خیلی دلم میخواد بدونم لایه shadow یا Z dep چطور قابل تعریف کردنه ؟ لایه ؟!
 
آخرین ویرایش:

peyvv

Member
یک راه حلی یکی از دوستان پیشنهاد داد فعلاً نتیحه داد که خود ابجکت این ویزیبل کمرا بکنیم راه حل خوبی بود کار من حل شد
البته از این جواب بالا متوجه شدم مد نظر داشتن هنگام رندر اجسام رندر نشن و نه اینکه برای مرحله پست پروداکشن خروجی بگیرن که بله امکانش هست
تک تک اجسام رو invisible camera کرد یا لایه invisible camera بشه تا کل اجسام لایه رو در بر بگیره.
راه دومش هم کپی متریال استاندارد با opacity صفر روی اسلات متریال مقابل override mtl از رول آوت v-ray: global switches هست که البته برای سطوحی
که سایه روشون میفته مثل پلن کف اتاق باید با زدن گزینه override Exclude پلن رو مستثنی کرد.
در صورتی که بخوایم اجسام رو داشته باشیم ولی سرعت رند بالاتر بره برای تست ، باید از v-ray object properties گزینه matte object رو انتخاب کرد که
در اینصورت اجسام بشکل فلت و سیاه رنگ رندر میشن.
بهتر نیست برای رسیدن به جواب درست تر و سهیم کردن دیگران از آموخته هامون که هدف اصلی هر انجمن ایه سئوال رو روشن تر بیان کنیم ؟
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
کسی طلبکارانه صحبت نکرد من خودم بعد 8 -7 سال کار کردن میدونم که کجا باید رندر المنت هام تعریف کنم من فقط میخواستم موقع رندر دوباره همه صحنه رندر گرفته نشه و فقط سایه ها رندر گرفته بشه

در مورد لایه هم وقتی شما خروجی بگیری به شما یک خروجی به صورت عکس فیلم و یا هرچیز که شما بهش میگی میده که وقتی وارد برنامه مثل فوتوشاپ و یا افتر میکنی دیگه خودش میشه یک لایه
 

پیوست ها

  • 01.png
    01.png
    78.3 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 02.png
    02.png
    54.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10

peyvv

Member
متشکرم از توضیح اتون . بدون شک پیشکسوتی و سابقه عضویتتون برای من قابل احترامه . بهترینها رو براتون آرزومندم.
طرح سئوالهای تکنیکی اینچنین و توضیحات حرفه ای شما دوستان گرامی برای من و دوستانی که در ابتدای راه هستیم سودمند و آموزنده است.
با توجه به کم بودن منابع فارسی خواهشم اینه دوستان با تمام مشغله ای که دارید دریغ نفرمایید.
پیروز باشید . :109:
 
آخرین ویرایش:

arman_pier

New Member
دوست عزیز شما برای گرفتن zdepth با سرعت بالا از یک amosphere gizmo در قسمت enviroments استفاده کن و طورس تنظیم کن که هیچ ابجکتی رو در بر نگیریه، اینطوری هیچ چیزی رندر نمیشه ، اما عمق میدان رو میتونید در pass جدا داشته باشد.

برای داشتن سایه ها از گزینه matt با ضریب الفا -1 استفاده کنید .
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
z dep مشکلی باش ندارشتم همون شادو بود که اون هم از همین راه گرفتم ممنون مشکل حل شد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا