سوالات و مشكلات من در كار با مايا

.:. soroosh .:.

Active Member
براي مدلسازي هر فردي نسبت به تخصص خودش معمولا از حالات مختلف استفاده ميكنه .
مثلا من خودم با پلي خيلي راحتتر نسبت به نربز كار ميكنم .
پس بستگي به خودتون داره .
البته يه نكته ديگه هم اينه كه سرعت رندر پلي بيشتر از نربز هست براي همين هم براي ساخت بازي ها معمولا از پلي استفاده ميشه .
و اينكه من فكر ميكنم معمولا زماني از پلي استفاده ميشه كه جزئيات كار زياد باشه . يعني پلي براي كارهاي Hard modeling بهتره .
اون دو تا دستور هم كه نوشتيد اولي يعني rebuild surface براي نرم كردن سطوح نربز استفاده ميشه .
يعني دقت سطوح بيشتر ميشه .
گزينه دوم هم همونطور كه از اسمش مشخص هست براي يكي كردن دو يا چند جسم نربز استفاده ميشه .
مثل براي همون ساخت ماهي شما ميتونيد دم ماهي را جدا از بدن بسازيد و پس از ساخت توسط همين ابزار شما هر دو قسمت را با هم يكي كنيد و به هم متصل كنيد .
موفق باشيد .
 

S0lA

Member
عالی بود ممنون.

یک مشکل دیگه:

من توسط CV Curve یک شکل ساده ساختم حالا میخوام ببندمش این Error رو میگیره:
Error: Nothing was selected to close. Select surfaces or surface isoparm.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
درود .
مشكل شما اينه كه شما از منوي edite Nurbs گزينه Open/close Curve را انتخاب ميكنيد . ( كه اين مربوط به اجسام نربز ميشه )
در صورتي كه شما كرو ايجاد كرديد و بايد همين گزينه را از منوي Edite curves انتخاب كنيد تا مشكلتون حل بشه .
موفق باشيد .
 
سوال:
من یه چیزیو متوجه نشدم! مثلا میخوایم یک ماهی بسازیم! اینکار رو توسط nurbs و polygons ها انجام بدیم بهتره یا ابزارهای Curve با رسم خط. کلا چطور باید تشخیص داد که کدوم جسم رو با کدوم ابزار بسازیم ؟!

یه سوال دیگه:
در چه مواقعی از مدل NURBS و چه مواقعی از Polygons استفاده می کنیم؟

سوال بعد:
دستور Rebuild Surfaces و Attach Surfaces در چه مواقعی به کار میان ؟ برای چی باید ازشون استفاده کرد ؟

ممنون.




تقریبا هر چیزی رو میشه با پلی یا کانورت پلی به ساب دیو ساخت ، اساسا یکی از شاهکارهای مایا تو همین کانورت و مادلینگ پلی - سابدیو هست ، از نربز برای اجسام کاملا نرم و مدور و منحنی های خیلی دقیق استفاده میشه و البته انیمیشن تو نربز خیلی راحت تره از پلی !
 

S0lA

Member
خوب بازهم مشکل
icon_303.gif


اینبار در Texture.
خوب من یه مدل ساختم و برای اینکه Texture هاش رو منظم کنم یک Duplicate ازش گرفتم! حالا کار Texture تموم شده و میخوام UV های منظم شده رو به UV های به هم ریخته مدل اصلی Transfer کنم!
ولی گزینه Transfer رو که انتخاب میکنم نمیدونم برای Transfer UV های مدل دومی روی اولی چیو باید انتخاب کنم ؟!
 

S0lA

Member
خوب مثل اینکه دوستان دیگه سر به این تاپیک نمیزنن:
برای کسانی که مشکل من رو داشتن راه حلشو پیدا کردم:

از منوی Mesh روی آپشن باکس Transfer Attributes کلیک کنید و به غیر از UV Sets > All و Sample Space > Component بقیه تنظیمات رو Off کنید. بعد Transfer کنید.
تمام UV های جسم دوم روی جسم اول Transfer میشن.
 

iranimation

Member
خوشحالم که خودت مشکل خودت رو حل کردی
ببخشید که نتونستم جواب بدم یه مدت نبودم
 

S0lA

Member
بازهم مشکل:

من در WorkAria منوی Hypershade متریال جسم و Texture هاشو اضافه کردم! ولی الان میبینم که هیچ کدومشون توی WorkAria نیستن! هرچی صفحه را هم بزرگ و کوچک میکنم پیداشون نمیکنم!
باز یه ماده جدید هم میخوام اضافه کنم نشونش نمیده!
 

MHD3D

Member
کلید A از کیبورداگه چیزی داشته باشی و گم شده باشه نشون میده.
 

maziar3d

New Member
مايا

باسلام خدمت دوست عزيز من بايك برنامه اموزشي كار ميكنم ساخت مدل ولي برنامه cps setupرو نتونستم نصب كنم لا زمش دارم اگه روش نصبشو بگي ممنون ميشم برنامشو هم ندارم
 

saeedmir

Member
لینک خرابه

سلام دوستان.

من فعلا خيلي مبتدي هستم و از كتاب شروع كردم تا پروژه هاي كتاب رو انجام بدوم.
كتاب مايا 8 سامان سنجري رو احتمالا همه ديديد...
من در حال ساخت قايق كلك ميباشم! همه جاي كار رو خوب پيشرفتم ولي در دستور Boolean براي ايجاد سوراخ بين دو چوب اصلي و اتصال دهنده گير كردم!
لطفا تصوير زير رو ببينيد:
http://i27.tinypic.com/11j0oyt.jpg

همانطور كه متوجه شديد من ميخوام چوب اتصال دهنده دوم رو از چوب اصلي كم كنم كه در چوب اصلي يك حفره با سايز چوب اتصال دهنده بزرگ شده ايجاد كنم.
اما وقتي دستور Difference رو ميزنم هردو چوب انتخابي رو پاك ميكنه! به ترتيب اول چوب اصلي و بعد چوب بزرگ شده هم انتخاب ميكنم....

خيلي ممنون ميشم راهنمايي كنيد.:)

ادرس لینک خرابه ولی با این اوصاف شاید یا شیفت رو نمی زنی یا با ترتیب انتخاب نمی کنی ترتیب رو عوض کن شاید درست شد!:paint:
 

raouf7

New Member
سلام دوستان من يكي از مبتديان مايا هستم
من مايا 2009 رو نصب كردم ولي در كركش مشكل دارم هر كاري مي كنم درست نميشه.
كارت شبكه و بقيه تنظيمات رو انجام دادم . لطفا منو راهنمايي كنيد. ممنون
 

rereza

New Member
سلام ! راستش من از بعضی از جوابا تعجب میکنم ! هدف شما اینه که فلان مدل رو بسازی یا اینکه هدفت اینه تو مایا یاد بگیری که چی کار کنی ؟!!! جواب به این سوال شما رو از دردسر نجات میده !!
اون مدل رو تبدیل به obj کن و وارد مکسش کن !! تغییراتو اونجا انجام بده و دوباره بیار داخل مایا ..! فقط همین !! ابزار booleans در مکس فوق العاده عمل میکنه !!!
هنر یه مدلساز اینه که وابسته به یه نرم افزار نیست و در صورت نیاز از نرم افزارهای مختلفی واسه رسیدن به هدفش استفاده میکنه
 

booslost

New Member
سلام دوستان کسی میدونه چرا وقتی بعد از تنظیم کردن uv ها و تکسچر دادن در هنگام ایمپورت کردن وقتی مدل باز می شود یووی ها کاملا بهم ریخته اند ... حتی در هنگامی ک دوباره مدل را باز میکنم یووی های آن بهم ریخته است
 

rain drop

New Member
سلام دوستان کسی میدونه چرا وقتی بعد از تنظیم کردن uv ها و تکسچر دادن در هنگام ایمپورت کردن وقتی مدل باز می شود یووی ها کاملا بهم ریخته اند ... حتی در هنگامی ک دوباره مدل را باز میکنم یووی های آن بهم ریخته است

شما بایدبا تاپیک جدید سوالتونو از دوستان بپرسید این تاپیک دوست دیگری میباشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا