سرعت رندر با کارت گرافیک نزدیک 20 برابر سریعتر از رندر با cpu است...!

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به دوستان عزیزم

یه مدتی نبودم چون کارت گرافیکم ترکیده بود !:-?

گفتم تعمیرش نکنمو برم یه جدیدشو بخرم که دسته آخر یه ATI 5770 خریدم که انصافا فوقالاده عمل می کنه :cool:

بگذریم ، شاید تیتر این تاپیک شما رو هم شکه کرده باشه مخصوصا دوستانی که این مسئله واسشون مهم هست ، با خرید یه کارت گرافیک نسبتا گرون چرا از توان این GPU های بسیار پرقدرت که دارای تعداد زیادی هسته Stream و CUDA هست، نمیشه در رندر استفاده کرد :-?

حالا و در ورژن جدید مکس یعنی 2011 طبق قلی که شرکت Autodesk داده بود ، استفاده بهینه تری از این پردازنده ها و توان پردازش موازی در GPU ها شده ، تا جایی که موتور رندری با قدرت نسبتا بالا در این ورژن به مکس اضافه شده که از تمام قدرت GPU در رندر استفاده می کنه !:neutral:

تصاویری که این موتور رندر به نام QuickSilver Hardware رندر می گیره تا حد زیادی شبیه به موتور رندر Mental Ray هست ولی بعضی از ویژگی های اون رو نداره ولی در کل جایگزینی بسیار مناسب برای MRay هست و برای موتوری که تازه شروع به گسترشش کردن بسیار خوب هست .

این موتور رو می شه در قسمت همیشگی انتخاب موتور رندر پیدا کرد .(طبق تصویر)

799499a4cdb24a89bad2.jpg


همونطور که می بینید تنظیمات خیلی کلی ولی کارامد هست و میشه کیفیت رندر رو بالا یا پایین برد .
گزینه ها هم کاملا واضح هست و تنضیماتی مثل انعکاسات و شفافیت و بازتابش نورهای غیر مستقیم و... هم وجود داره . فقط به قسمت اول تنظیمات اگر دقت کنید می بینید که جدا از تنظیمات Antialiasing بطور نرم افزاری ، با توجه به قدرت GPU میشه ضریبی از این تنظیم رو به کار برد ، یعنی همونطور که میبینید ضریب سخت افزاری 8 در 16 نرم افزاری ضرب شده و کیفت این ویژگی به 128 رسیده :shock:

859848b019b541bca299.jpg


اگر به تصویر زیر دقت کنید ، متوجه میشید در شرایطی که GPU با تمام توان در حال فعالیت هست ،CPU فقط از یک هسته استفاده می کنه با این وجود باز هم سرعت رندر بسیار بالا تر از رندر با MRay هست .

945274cc12bb4dc3adfa.jpg


طبق تستی که انجام دادم ، سرعت رندر کارت گرافیک من بیش از 20 برابر پردازندم هست :shock::shock::shock:

یعنی تصویر زیر با GPU و موتور QS Hardware و حداکثر تنظیمات در 56 ثانیه رندر شد ولی با CPU و موتور رندر MRay و تنظیم High در 18 دقیفه :shock::shock::shock:


کارت گرافیکم ATI 5770 و پردازندم Core 2 Duo E6600 !

87db2ad4236f40999662.jpg


وقتی تمام تنظیمات این موتور رو روی حداکثر بذاریم تقریبا با کیفیت High در منتال ری برابری میکنه ولی محاسبات کمی متفاوت انجام میشه که باعث اختلاف ناچیز بین تصاویر رندر شده با این دو موتور رندر میشه .
این رو هم اضافه کنم که تواناییه رندر بعضی از Shader ها ، کاملا به نوع کار گرافیکتون بر می گرده و ممکن مثلا Shader مخصوص شیشه که برای MRay طراحی شده به درستی رندر نشه ولی با یه کارت پرقدرت بشه !:-?

به هر حال این هم از رندر با کارت گرافیک با سرعتی بسیار بالا . اگر از کارتهای گرافیک Workstation استفاده می کنید که دیگه واقعا خوش به حالتون ! :green:

راستی یه مقاله هم دارم می نویسم از مقدار تاثیر کارت گرافیک در Viewport در Max 2011 که اونم جالب هست !

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Ultra3D

Well-Known Member
بابا ایول .... امیدوار شدم

خوشبختانه بعد چند وقت تونستم 2011 رو کرک کنم

من amd 965 , ati 4850x2 دارم .... من هم تست می کنم ببینم چه قدر رندر سریع تر می شه .... همینجا می نویسم
 

nassrin24

Active Member
منتال ری تو ورژن جدیدی که داره میده از GPU به صورت موازی استفاده می کنه. به همین صورتی که baloot3d توضیح دادند.
که تو SERVICE PACK MAX 2011هست و تا اواسط تابستان عرضه می شه.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خیلی عالیه اینطوری ، من خودم همیشه تو فکر رندر با کارت گرافیک بودم اما هیچ وقت نتونستم ازش استفاده کنم، چون باید انجین رندر خاصی را استفاده میکردم.
فعلا هم فکر میکنم باید منتظر باشم ببینم یا اتودسک یه بلایی سر مایا بیاره که بتونه کاری کنه منتال از جی پی یو استفاده کنه یا خود شرکت تولید کننده منتال یه حرکتی برای این انجین در مایا انجام بده .
 
سلام

حتما باید کارت گرافیکت این قابلیت رو داشته باشه یا نه

بعد مثلا تنظیمات gi و فاینال ... رو هم داره یا نه ....
 

Ultra3D

Well-Known Member
من امتحان کردم فعلا ً نتیجه دقیقی نگرفتم چون خیلی وقت بود که دیگه با منتال ری کار نکرده بودم و فایل های قدیمی رو که باز کردم تکسچرهاش گم شده بود
یک رندر الکی گرفتم و برای اولین با دور فن کارت گرافیکم به 45% رسید که برام خیلی جالب بود
 

پیوست ها

  • 852.jpg
    852.jpg
    71.4 کیلوبایت · بازدیدها: 25

www_3d_boy3

Well-Known Member
:cry: .... یعنی یه رندر جدید داره بعلاوه منتال می اد ؟ خدایا خودت کمکمون کن من الان 3 ساله منتال کار میکنم هنوز هیچی ازش بلد نیستم اگه یدونه جدید بیاد چه کنم ؟؟؟؟؟


ولی ممنون بابت مطالبت
 

پرواز

Member
سلام
من کارت گرافیکم ati hd 4670
تو مکس عالیه و ویپورت رئال بهم میده
تازه گرفتم ولی نمیدونم از کجا اپشناش رو بیارم مثل همون تصویری که دو ستان بلا از کارتشون قرار دادن
ویندوزم سونه و هنوز بهش وارد نیستم
تو کنترل پنل هم نیست ..کسی میتونه راه
 

wild-mans

Member
سلام
آقای پرواز برای دیدن اون باید به سایت ati.amd برید و آخرین ورژن catalyst کارت گرافیکتون رو دانلود کنید بعد با اون اینکار رو بکنید.
یا حق
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.پژمان اون روز بعد از تماس تلفنی مون من تست کردم.برای من 4870 هست واسه همین زیاد نمی تونم تنظیمات دسته بالا بگیرم.اما متاسفانه تو وی ری کار نمی کنه.اگه می کرد عالی میشد.اما یه مقدار کار پر ریسکیه.باید قبلش دور فن گرافیک رو بالا برد.
من گرافیکم روی نرمال 80 درجه ست.واسه همین نمی ارزه 400 تومن بارو بسوزونم.اما اگه برای وی ری میشد خوب بود:cry:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
نکات مهم در رندر گرفتن با gpu

سلام به همه دوستان عزیزم

گفتم در مورد این موتور رندر جدید (QuickSilver Hardware) و کار کرد GPU در Max2011 و همچنین استفاده بهینه تر از GPU نکاتی رو بیان کنم تا دوستانی که هنوز با اون کار نکردن راحت تر بتونن ازش استفاده کنن .

1- این موتور رندر فعلا از شیدر های Autodesk Water و SSS پشتیبانی نمی کنه که احتمالا در کارتهای Workstation و یا در ورژن های بعدی پشتیبانی خواهد شد .

2- در نسخه MAX 2011 ، استفاده بهینه ای از کارت گرافیک در رندر Viewport شده ، تا جایی که وقتی از نور پردازی سخت افزاری در Viewport استفاده میشه ، تقریبا تمام GPU فعال میشود .

3-به دلیل استفاده نسخه های جدید نرم افزارهای گرافیکی از جمله Max2011 و PhotoShop CS5 از توانایی های کلی کارت گرافیک ، حتما از آخرین نسخه های درایور برای کارتهای خود استفاده کنید . شاید جالب باشه اگر بدونید اختلاف کار کرد بعضی از نسخه های درایور روی بازی ها ، بیش از خرید یک کارت جدید است !!! به گفته انویدیا کارایی کارت گرافیک بعد از نصب درایور جدید بطور متوسط 10% افزایش پیدا می کند ، این در حالیست که در برخی بازی ها این اختلاف تا 40% هم افزایش می یابد .

4- برای دارندگان کارتهای ATI عرض می کنم که حتما از نسخه 10.6 که به تازگی ارائه شده استفاده کنند که می توان با آن Overclock بهتری داشت . نگران گرمای کارت گرافیک ها هم نباشید . می توانید بعد از OC دور فن کارت را روی 50 - 60 قرار دهید تا اضافه گرما را دفع کند .



موفق باشید :rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
4- برای دارندگان کارتهای ATI عرض می کنم که حتما از نسخه 10.6 که به تازگی ارائه شده استفاده کنند که می توان با آن Overclock بهتری داشت . نگران گرمای کارت گرافیک ها هم نباشید . می توانید بعد از OC دور فن کارت را روی 50 - 60 قرار دهید تا اضافه گرما را دفع کند .

بلوط جان برای اورکلاک تا حد مرگ ati چه نرم افزاری رو پیشنهاد میکنی؟!

در ضمن من قبلا یه سوال خیلی مهم تو یکی از تاپیکای دیگت زده بودم، ولی ظاهرا فراموش کردی جواب بدی
خیلی بهش نیاز داشتم، حیف شد
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
من واسه لبتابم که یه ati داره هم باید برم دنبال درایور جدیدش؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا