سازمان ملل : روباتها، کارگران کارخانه ها را بيکار کرده اند

Salar

Active Member
براساس تحقيق "کميسيون اقتصادى سازمان ملل براى اروپا" که روز چهارشنبه منتشر شد، واحدهاى صنعتى در سراسر جهان از حداقل۸۰۰ هزار ربات استفاده مى‌کنند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، تحقيق "رباتهاى جهان در سال۲۰۰۴ " مى‌گويد که سرمايه گذارى در توليد ربات به دليل کاهش و يا ثبات قيمتهاى توليد ربات ، بهبود فن آورى و افزايش دستمزدهاى کارگران رونق يافته است .
اين گزارش مى‌افزايد : از۸۰۰ هزار ربات ،۳۵۰ هزار در واحدهاى صنعتى ژاپن ، نزديک ۲۵۰ هزار دستگاه در اتحاديه اروپا و۱۱۲ هزار دستگاه در
آمريکاى شمالى مشغول فعاليت هستند.
آلمان با داشتن بيش از۱۱۲ هزار ربات در کارخانه هاى خود در اروپا مقام اول را دارد و به دنبال آن کشورهاى ايتاليا و فرانسه به ترتيب با داشتن
۵۰ هزار و۲۶ هزار ربات مقامهاى بعدى را به خود اختصاص داده اند.
اين گزارش پيش بينى کرده است که تعداد رباتها در واحدهاى صنعتى جهان در سال۲۰۰۷ به يک ميليون دستگاه برسد که ۳۵۰ هزار دستگاه در ژاپن ،۳۴۶ هزار دستگاه در اتحاديه اروپا و۱۴۶ هزار دستگاه در واحدهاى صنعتى آمريکاى شمالى مشغول فعاليت خواهند بود.
براساس اين تحقيق ، بازار ربات در سال۲۰۰۳ در مقايسه با سال قبل از آن در آمريکاى شمالى۲۸ درصد، در ژاپن ۲۵ درصد و در اتحاديه اروپا چهار درصد رشد داشته است و در شش ماهه اول امسال (۲۰۰۴) نيز شرکتهاى بزرگ جهان سفارش توليد رباتهاى خود را به ميزان ۱۸ درصد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش داده اند.
پيش بينى مى‌شود که رشد سفارش ربات در جهان در سالهاى بين ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ سالانه به حدود هفت درصد بالغ شود.
اين گزارش مى‌گويد که در بلند مدت ، ربات ها ابزارهاى روزانه انسانها خواهند بود، آنها نه تنها کف اتاقها را تميز و چمنها را کوتاه و از خانه ها
محافظت مى‌کنند، بلکه اقدام به عمل جراحى کرده ، از خطوط لوله و اماکنى که براى مردم خطرناک است بازرسى نموده و حريق و بمب را مهار کرده و به يارى افراد مسن و يا معلول مى آيند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا