ساخت فیلم

سلام
دوستان ما می خواییم یه فیلم بسازیم نیاز به کسی یا شرکتی داریم که به عنوان تهیه کننده باشه
البته این فیلم هزینه زیادی نداره
چون کار تدوین و غیره با خودمونه
بازیگر هم از کلاس بازیگری به عنوان داوطلب
فقط هزینه دوربین و صدا و ...
اولین فیلم بلندمون حساب میشه
واسه پخش خانگی نه سینما
ممنون میشیم از دوستان اگه همکاری کنند.
 
آخرین ویرایش:
سلام
ببخشید شما می خواید این سه تا موضوع جدا از همو تو یه فیلم جا بدی؟
اونوقت فکر کنم فیلم بره تو جاده خاکیا!
به نظرم شما اگه اینطوری نتونستی جواب بگیری
فیلمنامه ات رو ببر سینمای مستند و تجربی و حوزه هنری و از اینجور مراکز ببین حمایت می کنن یا نه ولی فکر کنم باید تجربه و رزومه خوبی داشته باشی
 
سلام دوست عزیز
بله این موضوعات تو یه فیلمه ولی نه اون طوری که شما فکر می کنید داستان فیلم طوری هستش که این موضوعات توش حل میشه
در ضمن اگه از دوستان کسی فیلمبرداری و صدابرداری و خلاصه اگه کسی از هر کاری راجع به فیلم سازی بلد باشه پا پیش بذاره دیگه فک نکنم لازم باشه به کسی مراجع کنیم واسه خودمون یه تجربه میشه انشاالله واسه کارای بعدی
 
اگه بخوای یه کار بلند خوب در بیاری باید از عوامل حرفه ای استفاده کنی
راستی صدا و سیما هم از بعضی کارها حمایت می کنه
به نظرم اطلاعات بیشتری از فیلمت بزار
فیلمنامه ات چند صفحه است؟
خلاصه داستانش چیه؟
چند تا بازیگر می خواد؟
چه قدر کار می بره؟
و از اینجور اطلاعات
به نظرم
 
سلام
بله ولی خوب صدا و سیما از کسی حمایت میکنه که قبلا چند تا کار بلند یا حد اقل یه کار بلند خوب داشته باشه
خلاصه فیلم نامه:
خانمی که قرار است امسال معلم شود. طی یک اتفاق ساده یه دفتر خاطرات از پدر مرحومش که او نیز معلم بوده پیدا می کند. که پدرش این دفتر را در پایان سال به دانش آموزانش می داده واسه نوشتن خاطراتشون ، هر کدام یه صفحه خاطرات بنویسن برای یادگاری از اون سال.
تو یکی از اون خاطرات بجای خاطره یه دانش آموزی مشکلاتش و برای معلمش نوشته ولی چون پدر دختر اون دفتر نتونسته بخونه چند سالی از اون ماجرا گذشته حالا دختر می خواد اون دانش آموز و پیدا کنه و ببینه ماجرا چی بوده که کلی ماجرا این وسط واسه دختره اتفاق میوفته...
البته این فیلم نامه قراره بزودی ثبت بشه یکی از دوستام داره این کار و انجام میده فقط مشکل تهیه کننده داریم همین.
تعداد بازیگر اصلی:4
بازیگر فرعی یا هنرور:10
تخمین روز های فیلمبرداری: اگه خوب کار بشه 10-15 شاید هم کمتر
 
آخرین ویرایش:
باتوجه به موضوع شما / اگر از بخش خصوصی کسی پیدا نشد (چون این بخش باید از برگشت سرمایه گذاری اطمینان حاصل کنه)که شما باید تهیه کننده را قانع کنید
/ شما بهتره طرحتان را به سازمان جانبازان بفرستید/و بعد از تصویب کار کنید/یا از برخی حمایتها برخوردار شوید

ساخت یک فیلم بلند هزینه های بسیار زیادی از جمله هزینه حمل ونقل هزینه جا ومکان وتغذیه وتدارکات ووسایل صحنه واستفاده از فیلم نامه نویس حرفه ای ،كارگردان،فیلمبردار و عوامل تولید حرفه‌ای وتجهیزات ‌حركتی ‌و نور‌پردازی ‌كامل به ‌تناسب‌ شرایط‌ محیط فیلمبرداری . . .دارد
ضمنا صداوسیما الان اگر کار خوب در بیاید بصورت نوار تحویل کار را بازبینی وخریداری میکند
من خودم به همراه یک تهیه کننده شرکت فیلمسازی اینکار را انجام دادیم و یک فیلم در مورد ماموران مبارزه با قاچاق با همکاری مالی وتامین امکانات فرماندهی مبارزه با قاچاق کالا
تهیه کردیم وسپس فیلم رابه صداوسیما فروختیم و شبکه دیجیتالی شما نمایش داد
البته دوستانحرفه ای زیادی به صورت رایگان مشاوره دادند
اگر خواستید اطلاعات بیشتری خدمتتان در این زمینه ارایه میدهم
ولی بنظر من . داستان شمابرای فیلم کوتاه زیر 30 دقیقه مفید است نه کار تله فیلم بلند داستانی

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
سلام
ممنون
ولی همه این چیزایی رو که گفتید و میدونم بالاخره الکی کارگردانی نخوندیم که ولی خوب منم خواستم از دوستان راهنمایی بگیرم اگه کسی پیدا بشه که پیگیر کارهای تهیه بشه خیلی خوبه چون خود همین قانع کردن این موسسات و بنیاد ها و... کار هر کسی نیست باید کسی باشه که قبلا باهاشون کار کرده باشه.
در ضمن شما گفتید باید نویسنده حرفه باشه قبول دارم ولی من کار نویسندگیم بد نیست و ایده و طرح زیاد دارم فقط اگه کسی پیدا بشه یه موضوعی که صد در صد بدونه واست ساخت حمایت میشه بهم بگه من یه سناریو خوب ازش در می آورم و بعدشم به لطف خدا میسازیمش
ولی باید یه کار بسازم حتما واسه جایی لازمش دارم
 
آخرین ویرایش:

سلام
دوما شما اگه نتونید موسسات و بنیاد ها رو قانع کنید برای ساخت فیلم که کلاهتون پس معرکه است قربان !! تا حالا چه جوری فیلم کوتاه میساختید ؟ (اصلا فیلم کوتاه ساختید تا حالا؟)

ببین دوست عزیز مشکل اصلی تو ایران شاید شما ندونید ولی همین قانع کردن موسسات و... هستش حتی خود سینماگران حرفه ای هم تو این کار به مشکل بر می خورن چه برسه به ما من با آقای سامان سالور که حرف می زدم می گفت واسه فیلم 13 59 کسی حمایتشون نکرده و آقای پرویز پرستویی با تهیه کننده آقای نوروز بیگی هزینه رو دادن با این که این فیلم در حوزه دفاع مقدسه باید حتما ازش حمایت می شد.
سوما پیدا کردن موضوعی که ازش حمایت بشه کار سختی نیست ! (شاید بگم آسون ترین کاره) اما مهم خط داستانی فیلم و هنرمندی و خلاقیت فیلمنامه نویس در تهیه یک فیلمنامه است , که البته مشکل کل سینمای ایران هم در حال حاضر همین موضوعه ... ضمن اینکه شما از ایده به داستان نباید برسید ! شماباید ایده رو روی یک داستان جذاب سوار کنید ! این داستان جذابه (اصطلاحا قصه) است که باعث میشه ایده یا تفکر یا اهداف غیر تصویری شما به بیننده منتقل بشه ...

ببین دوست عزیز بنظرم شما تو ایران نیسیتید یا خبر ندارین اتفاقا تو ایران این کار سخته که جوابتون قبلا دادم ولی واسه موضوع فیلم نامه باید خوب و خلاقانه باشه تعجب میکنم کدوم یک از کارهای تلویزیونی و حالا سینما رو کاری ندارم کدومشون بنظرت فیلم نامه درستی داره انصافا ؟ این وضع سریال های ما از اون ور تله فیلم ها همشون موضوعاتش تکراری به جز اندکی که خوب اونا هم کار کارگردان های حرفه ای.
در آخر هم از صحبتهای شما اینطور برداشت کردم که اصلا با اصول عملی ساخت فیلم آشنایی ندارید ! خصوصا با این جملات :

نمی دونم شما این حرف و از کجا میزنی مگه کارهای منو دیدید یا که از اطلاعات من خبر دارین نمیدونم نمی خوام بگم من یدفعه کارگردان حرفه ای شدم و دیگه هیچی نه من خودمم گفتم مدرک کارگردانی و گرفتم در ضمن از دوره راهنمایی من سراغ تئاتر و این جور مسائل بودم تا به امروز.



برام جالبه که شمایی که نویسندگیتون بد نیست و ایده و طرح زیاد دارید و مسلما تو ایرانم دارید زندگی می کنید هنوز نمی دونید چه سوژه هایی برای ساخت حمایت میشه ! (خصوصا با توجه به اینکه به قول خودتون کارگردان هم هستید !!!) و هنوز نمیدونید برای جذب تهیه کننده های دولتی چه کار باید کرد ؟!! :-?

نه ولا چون تو ایران زندگی می کنم بیشتر تو زمینه گیرم چون اگه اینطور که شما میگید بود الان باید همه دانشجوبان کارگردانی وضعشون این نبود که دربدر دنبال حمایت باشن.
نه عزیز من صدا و سیما حمایتش اینجوری نیست ! یه خورده بیشتر تحقیق کنید
کجا میخواید ثبتش کنید ؟ چجوری بدون تهیه کننده می خواهید ثبتش کنید :-? اصلا چرا باید ثبتش کنید ؟

دوست عزیز شما یخورده اطلاعاتت رو بالا ببر فیلم نامه که ثبت میشه نیازی به تهیه کننده و کارگردان و اینجور چیزا نداره که شما سناریویی که نوشته اید رو میبرید بانک فیلم نامه ایران با هزینه اندکی به اسم شما ثبت میشه.
اون چیزی که شما میگید ثبت نیست تایید فیلم نامه از طرف صدا و سیما واسه ساخته که باید همه چیزش معلوم باشه.
بدون تهیه کننده و تصویر بردار چگونه میتونید برنامه ریزی فیلمبرداری رو انجام بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟
فیلم با اسید سیتریک فرق میکنه !! اون اسیده که موضوعات رو حل میکنه !! کار فیلم یه چیز دیگه است :-?
جالبه !!! یعنی تمام هزینه های یه کار بلند از دید شما هزینه دوربین و صداست و ... (احتمالا پول تدوینی که خودتون انجام میدید و پول فیلمنامه ای که خودتون مینویسید و پول کارگردانی که خودتون میخواید بگیرید ؟؟؟؟) :green:
درکل دوستانه بهتون پیشنهاد میکنم درباره کاری که قراره با ارائه نمونه کار بدست بیاری تجدید نظر کنی ! یا مدتش رو بندازی عقب تا بتونید تو چند تا کلاس آموزشی نام نویسی کنید و یه چند تا فیلم کوتاه بسازید ...

مگه من گفتم نیاز به تهیه کننده و فیلمبردار نداره این جور که شما میگید ما کلا باید از مرحله پرت باشیم:lol:
من نگفتم اسید شما باید خودت بهتر بدونی ( اتفاقات .. تو قصه طوری باشه اصلا به چشم نیاد که الکیه و واسه بیننده قابل باور باشه) منظورم این بود:shock:
نه میدونم هزینه فیلم اینا نیستش ولی اینو گفتم بخاطر این که اگه کسی واسه حمایت پیدا نشد مجبوریم کلی از فیلم نامه بزنیم تا با این عوامل کار کنیم.
به قول یکی از کارگردان های سینمای ایران:ما تو فیلم هلی کوپتر نیاز داریم ولی آخرش به الاغ راضی میشیم.
دوست عزیز این وضعیت سینمای و تلویزیون ماست همه که شانس بودجه های آنچنانی و ندارند.
درضمن من خودم کار کوتاه با موضوع نماز ساختم. تو چند تا کار کوتاه هم دستیار بودم و تدوین گر.
در ضمن با چند تا کارگردان هم واسه دستیار کارگردانی صحبت کردم تا ببنیم کی کاراشونو شروع می کنند.
من از همه این چیزایی که گفتید خبر دارم ولی از مشکلات حمایت و اینجور چیزا هم خبر دارم.
اگه حرف شما درست باشه الان من یه فیلم نامه خیلی خوب واسه یه سریال 10-15 قسمته پلیسی اکشن دارم که حرف نداره ولی فک نکم کسی حاضر باشه حمایت کنه حتی صدا و سیما و نیروی انتظامی. متسفانه اوونا دنبال کارگردان هایی میرن که معروفند . یا کسایی انتخاب میشند که پارتی داشته باشند .
 
آخرین ویرایش:
سلام
قربان شما دوست عزیز
ممنون که منو راهنمایی می کنید امیدوارم از حرفام ناراحت نشده باشید. من منظوری نداشتم فقط خواستم حرف هام جوری بزنم که قابل فهم باشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا