ساخت ابر با fluid

Masoud'

Member
سلام دوستان
با ظرف fluid ابر درست کردم و هم حالت دفرم شدن و هم حرکت کردن رو انیمیت کردم.حالا میخواهم یه جسم بذارم که با حرکت کردنش روی ابر ها تاثیر بذاره.
یعنی یه جورایی Make collide بشه.(حالت ابرها رو بهم بریزه)
ولی متاسفانه نمی تونم به راهنماییتون نیاز دارم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
fluid مایا تو بخش ثابتش این قابلیت رو نداره که بتونی جسمی رو باهاش برخورد بدی.
البت این در حد علم اندک منه اگه دوستان چنین چیزی دیدن یا بلدن بگن تا دوستان استفاده کنن ولی فکر نکنم بشه.
collide fluid فقط برای بخش Dynamic و متحرک و دارای emitter ـه.
 

rainbmaya

Active Member
چرا این قابلیتو داره . اتفاقا تو Visor اگه نگاه کنید شبیه سازی تونل بادو میبینید.
یه کم مطالعه اش کنید دستتون میاد چیکار کنید
 

پیوست ها

  • 0.jpg
    0.jpg
    233.2 کیلوبایت · بازدیدها: 20

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
چرا این قابلیتو داره . اتفاقا تو Visor اگه نگاه کنید شبیه سازی تونل بادو میبینید.
یه کم مطالعه اش کنید دستتون میاد چیکار کنید

ریفیق گفتم داره ولی نه برای fluid ثابت مثل ابر
شما یه fluid بدون emitter ایجاد کن، بعد تو بخش Contents Method گزینه ی Density رو بذار روی حالت Gradient بعد یه جسم رو بهش Collide بده و بعد از توی fluid ردش کن میبینی که هیچ تاثیری نداره
این چیزی که شما فرمودین برای fluid ـهای سیال و متحرک و دارای Emitter ـه درضمن گول هم نمیخوره بعد اینجاد ابر بهش Emitter بدی باید حتما Emitter از خودش ذرات رو ایجاد کنه.
 

rainbmaya

Active Member
من نگاه کردم Emitter نداشت بی زحمت شماهم یه نیگا بنداز . سواد من اینقده.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آره عزیز نداره، باز دقیق تر میگم، fluid ـهای غیر متحرک این باز تحرکت داشت و ذرات به هر نحو ازش emitt میشدن ؛ اگه همونی که وارد کردین این رو (( تو بخش Contents Method گزینه ی Density رو بذار روی حالت Gradient )) بهش نصبت بدین میبینید که دیگه اون جسم روی fluid تاثیری نداره.
 

rainbmaya

Active Member
اگه همونی که وارد کردین این رو (( تو بخش Contents Method گزینه ی Density رو بذار روی حالت Gradient )) بهش نصبت بدین میبینید که دیگه اون جسم روی fluid تاثیری نداره.

من اینکارو کردم و شد و آبجکت بازم روش تاثیر داشت.:shock:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یعنی هیچ چیزی ازش emitt نمیشد؟ ذرات ثابت یودن؟ یعنی اون جسم رو انیمیت کردی؟ آخه اون جسم ثابته
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دیدم عزیز اون داره باز امیت میشه من تو حالت Wire دیدمش فکر کردم امیت نمیشه.
شما یکی از ابر های همون قسمت رو وارد کن ببین. چیزی که ثابته و هیچ حرکتی از نظر امیت شدن نداره.
 

davoodice

Well-Known Member
دوتا نکته کوچیکو انجام بدی درست میشه
اول در قسمت content details گزینه velocity رو روی dynamic grid بذار
دوم در قسمت textures گزینه coordinate method رو روی grid بذار
حالا همه چیز درست کار میکنه
گزینه اول به خاطر اینه که باید سرعت ذرات دوباره به صورت پویا محاسبه بشه و گزینه دوم به خاطر اینه که به مایا بفهمونی تکسچر رو هم بر اساس بردار های سرعت انیمیت کنه
 
آخرین ویرایش:

Masoud'

Member
با تشکر از دوستان که در حال پیگیری هستند
ولی من متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیدم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
مسعود جان این کاری که داوود عزیز گفت شدینه ولی اون جوری که من به نظرم میرسید کار رو انجام نمیداد، یعنی پیچشی که توی یه fluid متحرکت ایجاد میشه میچشو تحرکی که توی اون بوجود میاد اینجا نمیشه این فقط تکسچر fluid رو تحت تاثیرههههههه :lol: ببخشید ، تحت تاثیر قرار میده اون نتیجه ی خیلی خوب رو نمیده چون اگه viewport رو بذاری رو wire میبینی ذرات حرکات خاصی انجام نمیدن. البت شاید داوود جان برای این مطالب من جوابی داشته باشه.
 

davoodice

Well-Known Member
در این مورد اصلا ذراتی برای داینامیک شدن وجود نداره پس نباید دنبال داینامیک آنچنانی باشیم
 

Masoud'

Member
از داوود عزیز ممنونم ولی متاسفانه نشد
من یه object گذاشتم و make هم کردم ولی نشد....
؟؟؟؟؟
 

Masoud'

Member
دوستان ممنون از راهنماییاتون
به نتیجه رسیدین؟
من به شدت نیاز دارم اگر به نتیجه ای رسیدین خبر کنید
 

davoodice

Well-Known Member
بیا این نمونه
http://www.farsartworks.com/wp-content/uploads/2012/07/fl.rar
اول در قسمت content details گزینه velocity رو روی dynamic grid بذار
دوم در قسمت textures گزینه coordinate method رو روی grid بذار
حالا همه چیز درست کار میکنه
گزینه اول به خاطر اینه که باید سرعت ذرات دوباره به صورت پویا محاسبه بشه و گزینه دوم به خاطر اینه که به مایا بفهمونی تکسچر رو هم بر اساس بردار های سرعت انیمیت کنه
 
آخرین ویرایش:

Masoud'

Member
داوودی جان تست زدم ولی برخورد یه ابر که مدام در حال دفرم شدن هست با یه object خوب در نیمد.یعنی ابر داخل object میرفت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا