رفع اشکال قطع شدنهای متوالی و یا کاهش سرعت ناگهانی !

Peyman-Pop

Active Member
رفع اشکال قطع شدنهای متوالی و یا کاهش سرعت ناگهانی

بیشتر افراد علاقه مند هستند سیستم انتظار یا Call Waiting را بر روی خطوط تلفن خود فعال کنند تا دوستشان هیچوقت پشت خط اشغال نمانده و بتوانند همزمان با دو نفر صحبت کنند اما این سرویس مفید برای آنانکه از همین خط جهت اتصال به اینترنت استفاده مینمایند دردسرهای فراوانی ایجاد میکند تا جائیکه توصیه میشود این دوستان سرویس یادشده را غیرفعال نمایند.

قابليت Call Waiting براي كاربراني مناسب است كه زياد با اينترنت سر و كار دارند و خط تلفن آنها معمولا مشغول است. با فعال كردن آن، هنگامي كه كسي در موقع اتصال به اينترنت به شما زنگ بزند، به طور خودكار از شبكه قطع مي شويد.

البته دقت كنيد كه براي مودم هاي قديمي اين خصوصيات چندان خوب نيست و قطع شدن ناگهاني از شبكه ممكن است به آن آسيب برساند. همچنين خط تلفن شما بايد خصوصيت Call Waiting داشته باشد تا اين قابليت به كار بيايد.

براي فعال يا غير فعال كردن آن، بايد به پنجره Properties مودم خود سري بزنيد. يا از طريق Control Panel و انتخاب شاخه مودم ها و يا از طريق راست كليك روي آيكن اتصال به شبكه و انتخاب Properties مودم. پس از وارد شدن به اين پنجره گزينه Enable Call Waiting را فعال كنيد.

بسياري از مودم هاي داخلي قابليت Call Waiting را ندارند و ممكن است كاربران آن كه از خط تلفن هاي ويژه استفاده مي كنند در هنگام كار با اينترنت دچار مشكل قطع شدن مكرر باشند. هنگام اتصال به اينترنت در چنين شرايطي، اگر كسي به شما زنگ بزند، در بعضي مودم ها اين موضوع باعث قطع شدن اتصال به اينترنت و در بعضي مودم هاي ديگر باعث كند شدن سرعت انتقال اطلاعات مي شود.

همچنین توصیه میشود هیچگاه از خروجی Phone جهت اتصال دستگاه تلفن به مودم استفاده نکنید , شما به هر حال حین کار با اینترنت قادر به استفاده از تلفن نیستید.

اتصال دستگاه تلفن به مودم بعضا میتواند باعث ایجاد اختلال در اتصال شما شده , سرعتتان را کند و یا با ایجاد DC های مکرر اعصابتان را خرد نماید.



منبع:‌ ستاره سرخ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا