راهنمایی و آموزش مرجع و آسان طراحی وبسایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

seveda

New Member
سلام
من عضو جدید هستم,
تا حالا طراحی وب کار نکردم, بخاطر همین ازتون کمک میخوام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید که چه جوری و از کجا شروع کنم
 

amir-yazdel

Member
سلام
خوش اومدی
اول اینکه باید بگی چه قدر از وب و طراحی وب میدونی؟
حالا با دونستن سطح کارکردتون میشه کمکتون کرد. مثلاً خود من تازه طراح وب شدم و با دریم ویور طراحی میکنم. هنوز سایتی رو برنامه نویسی نکردم و دارم با html کار می کنم. البته یه کار در دست اقدام دارم که php هست. خیلی حرف زدم، خوب از خودتون بگید!
 

mehdibak

New Member
سلام
میخواستم اگر کتاب یا مقاله درباه طراحی وب دارین برام ارسال کنید
خیلی ممنون
 

seveda

New Member
سلام
از جوابتون ممنونم, من تقریبا چیزی از طراحی وب نمیدونم, پروژه پایانیمو میخواستم طراحی وب بردارم اما چون نمرش از 18 حساب میشد , منصرف شدم
موضوع جدید پروژم پردازش تصویر است,حذف لزرش از تصاویر متحرک فیلمبرداری شده, بازم اگر تو این زمینه اطلاعاتی دارید ممنون میشم
 

hadi1990

Member
سلام دوستان
یه سوال دارم :

با برنامه Webpage maker کار میکنم و دارم یه صفحه ای برای سایتم طراحی می کنم و وقتی که تموم شد اونو تو وب بزارم

خوب سوالاتم :

1- آیا این برنامه برنامه ی خوبی است یا نه؟
2- قالب هایی که خودش داره منوهاش مثل : Home , downloads و ... داره ولی سه ، چهار تایی بیشتر نیست آیا میشه اضافه کرد ؟
3- میتونید یه آموزشی از اونو بزارین ؟
اگه با فوتو شاپ یه عکسی از یک مجموعه منوهایی که کارش دارم مثل : صفحه اصلی ، دانلود ، آلبوم عکس و ... رو درست کنم چطور بهشون لینک بدم که مثلا وقتی روش کلیک کردم به صفحه 2 برود ؟

با تشکر
 

The Joker

New Member
سلام
فرق وبلاگ با وب سایت چیه ؟ اصلا با هم فرقی دارن ؟
اگه دارن یه سایت خدمات دهی برای ساخت وب سایت وعرفی کنید .

ممنون
 

newdelta

Member
وبلاگ ها با سایتها تفاوت دارند. وبلاگ یک فضای رایگانه که یک سری از سایتها این سرویسو در اختیار مردم قرار میدن. و معمولا مردم از وبلاگ برای معرفی خود و نوشتن مطالب مورد علاقشون ازش استفاده میکنن.
بعضی از سایتهایی که سرویس وبلاگ ارائه میدن: http://www.blogfa.com http://mihanblog.com http://persianblog.ir

سایتها هم که مشخصن. پولی هستن و هر چی خواسته باشی می تونی توش بزاری. هر چقدرم که پول بدی آش می خوری:D
سایتهای زیادی هم سایت ارائه میدن. ..
 

boysusa

New Member
درود بر شما دوست من

من یک وبلاگ توی میهن بلاگ دارم ولی متاسفانه قالب بدرد بخوری واسش هنوز نتونستن پیدا بکنم و نرم افزار Microsoft Expression Web رو هم دانلود کردم ولی چیزی ازش سر در نیاوردم

میخواستم شما منو راهنمایی کنید. چند تا آموزش نرم افزارMicrosoft Expression Web رو دانلود کردم ولی همشون یه جورایی منو پیچوندند و آخر هم نگفتند چه جوری قالب میهن بلاگ درست کنم

من میخوام قالبی از خود قالب های میهن بلاگو تغیر بدم ولی نمیدونم چطوری باید این کارو بکنم لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید

بوی سوسا - قدرتمندترین سایت دانلود پارسی زبان
www.boysusa.mihanblog.com

جدیدترین اس ام اس ها رو اینجا بخون
www.smssusa.mihanblog.com

سپاسگذارم
بدورد
 

raminsat2

New Member
سلام من قالب رو در محیط فرانت پیج طراحی کردم و میخواستم این قالبو برای سایت یه شرکت که اون سایتو که تازه دامینش ثبت شده استفاده کنم و براش بندازم (این سایت برای شرکت برادرم هست) اینم سایتش
یکی از دوستان در یه سایته دیگه به من گفت که کار با فرانت پیج بیهوده است و باید از وورد پرس استفاده کرد.
من تجربه ای از ساخت قالب سایت و راه اندازی سایت ندارم(البته رشتم کامپیوتره و با کدهای html آشنایی دارم) ولی اون دوست عزیز با گفتن این حرف که کار در محیط فرانت پیج بیهودست منو نا امید کرد.
و از شما دوستان عزیز خواهش میکنم که منو کمک کنید تا این سایتو اونجوری که میخوام براش بندازم چون تا 2 هفته دیگه این سایتو باید راش بندازم.

اینم عکس صفحه اول سایته که مطالبو عکس هارو در اون قرار ندادم.
http://i43.tinypic.com/4qiez6.jpg
 

amir-yazdel

Member
سلام
اول اینکه ورود به انمجمن رو به ات تبریک می گم.
معمولاً افراد آماتور مثل من و شما بهتر است از همان اول با فرانت پیج کار کنند. چون خیلی از ابزار های گرافیکی رو در خودش داره اما این برنامه از لحاظ استاندارد سازی وب سایت خیلی سطحش پایینه. اصولاً چون شما خودتون رشته کامیپوتر هستید و از کدهای اچ تی ام ال سر در می آرید اگه یه نگاه به سرس کدهاش بندازید شاید متوجه موضوع بشید کما اینکه شما خودتون بهتره یک طراح بشید تا از برنامه های ساخت قالب آماده استفاده کنید. اگه در زمینه وب دوست دارید فعالیت کنید بهتره برید دنبال دریم ویور(Dreamweaver) که یه نرم افزار کامل در زمینه طراحی سایت و حتی انواع برنامه نویسی و پویا کردن سایت هست.
شما چه جوری این قالب رو طراحی کردید؟ یعنی برای هر صفحه که قرار در سایت وجود داشته باشه یک صفحه توی کامپیوترتون طراحی و لینک دادید؟
 

raminsat2

New Member
با سلام و ممنون از جوابتون.
بله من در فرانت پیج ابتدا یک صفحه ی خالی با عکس پسزمینه ایجاد کردم و بعد یک جدول درست کردم و هر قسمت از جدول رو برای مطلبی خاص درنظر گرفتم. برای مثال بالای جدول رو برای هدر کار و پایینش رو برای مطالب دیگر.
امیر جان شما فرمودید که باDreamweaver کار کنم آیا من بعد از ساخت قالب سایت و طراحی اون در این محیط میتونم با کپی کردن سورس و آپلود کردن عکس های اون اون رو به عنوان قالب و محتوای سایت استفاده کنم؟
 

amir-yazdel

Member
طراحی صفحات وب

سلام
ببخشید اگه دیر جوابتون رو میدم. نمیدونم تا حالا سایت طراحی کردید و آپلود کردید یانه؟
طراحی سایت چند حالت داره. شما می تونید از یک برنامه مدیریت محتوای سایت استفاده کنید. کاری بی درد سر و خیلی راحت و بسیار مورد استفاده( چند وقت پیش به من یه وب سایتی تحویل داده شد که باید قالب و مطالبش رو عوض می کردم و کلاً من مدیر اون وب سایت شدم. وقتی نام مشخصات سایت رو به من دادند دیدم که از یک برنامه مدیریت محتوا استفاده شده که در عوض اون هم 300هزار تومان حق الزحمه گرفتن. من اگه یک سایت خودم با دستای خودم طراحی کنم، دلم نمی اد اینقدر دست مزد بیخودی بگیرم حالا اون آقای قبلی واسه برنامه مدیریت محتوا این کار رو کرده بود. سرتون رو درد نیارم. دوره و زمونه اینجوری شده).
این صحبت ها رو کردم که بدونی خیلی از این وب سایت هایی که فعالیت دارند، به همین منوال هستند.
حالا اگه با برنامه مدیریت محتوا می خوای کار کنی، خودش قالب های زیادی داره(هر بر برنامه ای که بگیری چه پولی و چه رایگان) ولی خودت هم می تونی یه قالب براش طراحی کنی.
حالت دوم اینه که شما با استفاده از کد نویسی html و css و یه زبان برنامه نویسی تحت وب مثل php یا asp و یا هر زبان برنامه نویسی تحت وب دیگه ای خودت یه برنامه مدیریت محتوا درست کنی.
حالا اگه دوست داری وارد دنیای وب بشی، به ات پیشنهاد می کنم از طراحی قالب بیا بیرون و برو تو نخ برنامه نویسی وب. البته در کنار این برنامه نویسی می تونی طراحی قالب هم انجام بدی اما مهم هدفت هست که باید مشخص کنی و بدونی می خوای به کجا برسی.
یا علی
 

raminsat2

New Member
سلام امیر جان ممنون از جوابتون
من یک طراحی در محیط فرانت پیج انجام دادم و میخام اون رو به سایت منتقل کنم باید چیکار کنم که این طراحی انتقال پیدا کنه؟
از هرکی و از هر سایتی که کمک میخوام دقیقا نمیگه چه مراحلی رو باید انجام بدم تا این قالب به دامین و هاست انتقال پیدا کنه!!!
شما که می فرمایید از برنامه های مدیریت محتوا باید استفاده کنم این برنامه به چه صورته؟
آیا به صورت آفلاین هم میشه طراحی کرد سایتو ؟ این برنامرو چه جوری گیر بیارم و با اون کار کنم؟
من یه برنامه به اسم وورد پرس دانلود کردم ولی به صورت برنامه نیست و تماما فایل هایی به صورت html و text است و .......
خواهشن منو مثل کسی که هیچی حالیش نیست راهنمایی کنید.
من در حال حاضر باید چیکار کنم تا یه قالب رو به محیط هاست انتقال بدم. در ضمن شما پرسیدین که من تا حالا سایت آپلود کردم یا نه در جواب باید بگم من سایت تا به حال طراحی نکردم و با وبلاگ کار می کردم.
لطفا تک تک مراحل رو از ابتدا برام بگین اگه اشکالی نداره.
نمیدونم چجوری سوال کنم تا شما منو اونجوری که میخوام راهنمایی کنید؟
 

amir-yazdel

Member
ببینید. شما می خواهید یک صفحه ای رو که طراحی کرده اید، روی یک هاست ذخیره کنید. در توضیحات قبلی گفتم. شما اگر می خواهید صفحات وب سایت تان رو خودتان طراحی کنید باید به چند حالت این کار انجام شود. مطمئناً برای درک مفهوم بیشتر به خواندن کتاب و مقالات بسیاری نیاز دارید. فکر می کنم با خرید چند کتاب و استفاده از معلمین و مهندسین اطرافتان خیلی می تونید پیشرفت کنید. من الآن که به دانشگاه آمده ام متوجه از دست دادن بسیاری از فرصت ها می شودم. بسیاری از مهندسین و معلمین فعال در حوزه آی تی ، وب و برنامه نویسی داشتیم که در آن زمان به دلیل سن کم و عدم توجه به شرایط و نیاز خود نتوانستم خیلی از آنها استفاده کنم. کما اینکه من بسیاری سوالاتم را از همین معلمین هنرستان گرفتم. از این حرف ها که بیاییم بیرون، شما برای طراحی سایت باید خلی زحمت بکشید. چند وقت پیش بود که در سایت تبیان به آدرس www.tebyan.net که مقالات عمومی و تخصصی بسیاری در همه زمینه ها داره موخوندم که برای تخصص در یک رشته ای و یا زمینه ای باید حداقل ده سال در همان زمینه فعالیت کرد. البته اون مقاله در مورد برنامه نویسی بود و باز در همین مورد توضیح داده بود. می خواهم این رو به شما عرض کنم که با چند روز و چند ماه نمیشه یه طراح وب شد. به نظر من که قبلا هم عرض کردم، در همین حال که علاقه به وب دارید، برید سراغ برنامه نویسی وب. زبان هایی مانند php ,asp و خیلی دیگه. البته همین حالا می تونید با همون نرم افزاری که گیر آوردیدش هم یه سایت رو اداره کنید . به نظر من خیلی خوب هم هست چون با احتیاجات یک سایت هم آشنا میشید.
اگه بیشتر در همین فروم هم جستجو کنید، آموزش و نحوه به کار گیری همون برنامه مدیریت محتوایی که دارید هم پیدا خواهید کرد. چون همه کس همه چیز رو که نمیدونه.
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

raminsat2

New Member
نگفتم اونجوری که می خوام منو راهنمایی نکردید
من الا فوری نیاز دارم که بدونم به چه صورت این کدی که برای قالب رو انتقال بدم به هاست.
حالا ایشالا وقت برای یاد گرفتن است.
مشکل اینجاست که شرکت به این سایت احتیاج داره و من هم قالبی که به دلخواه و سلیقه شرکت ساختمو باید براشون به سایت انتقال بدم.
یه سوالی داشتم ازتون هیچکس که درستو حسابی بلد نیست راهنمایی کنه همه یه جوری میپیچونن آدمو.
بگذریم آقا من اگه محتویات قالبمو براتون آپلود کنم شما لطف می کنید برای من سایتو راش بندازید اگه آره چقدر پول می گیرید؟؟؟
 

raminsat2

New Member
نگفتم اونجوری که می خوام منو راهنمایینمی کنید
من الا فوری نیاز دارم که بدونم به چه صورت این کدی که برای قالب ساختمو انتقال بدم به هاست.
حالا ایشالا وقت برای یاد گرفتن هست.
مشکل اینجاست که شرکت به این سایت احتیاج فوری داره و من هم قالبی که به دلخواه و سلیقه شرکت ساختمو باید براشون به سایت انتقال بدم.
یه سوالی داشتم ازتون هیچکس که درستو حسابینمی تونه راهنمایی کنه همه یه جوری میپیچونن آدمو.
بگذریم آقا من اگه محتویات قالبمو براتون آپلود کنم شما لطف می کنید برای من قالبو به هاست انتقال بدید اگه آره .ایا پول هم می گیرید؟ چقدر؟؟؟
 

amir-yazdel

Member
سلام
معلومه كه حرف هاي منو يا خوب نخوندي و يا متوجه نشدي و من بد رسوندم. شما اگه مي خواهيد قالب طراحي كنيد مجبوريد از همون نرم افزارهاي مدريت محتوا كه اسم يكي اش رو هم نوشتي بودي و گفتي گرفتمش. حالا بايد بدوني اون نرم افزار مديريت محتوا چه جوري قالبش ساخته ميشه.
حالت ديگه اي هم وجود داره و اون اينه كه شما صفحات وب سايت رو يكي يكي طراحي كنيد و در صفحه اصلي و ديگر صفحات مورد نياز به هم لينك بديد. يعني مثلاً شما يه صفحه به نام درباره ما يه صفحه ماس با ما يه صفحه محصولات يه صفحه تصاوير يه صفحه براي لينك هاي مرتبط و خيلي صفحات ديگه كه بر حسب نياز مي توني هرچي رو بزاري. حاله هركدوم رو بايد جدا طراحي كرده و به صورت دستي با تگ <a></a> لينك بدي. اگه پويايي سايت شما خيلي زياد يعني حداقل در هفته بايد يك بار تغيير كنه< حتماً يا از برنامه مديريت محتوا استفاده كنيد و يا بسپريدش به يه برنامه نويش كه سايتتون رو طراحي كنه و خيال خودتون رو راحت كنيد.
اولين كار براي طراحي يك سايت اينه كه نيازهاي سايت خودتون رو بدونيد و در جهت اون كار رو شروع كنيد. اگه فكر ميي كني كه سايت شما فقط جنبه نمايش يه سري اطلاعات ثابت رو داره و به ندرت قراره آژديت بشه با html و به صورت دستي طراحي كن.
از فكر طراحي قالب بيا بيرون چون موضوع به كلي عوض ميشه.
باز اگه سوالي بود در خدمتيم. فك مي كنم ديگه متوجه موضوع شده باشيد. آخه خود من هم اوايل مشكل شما رو داشتم. خيلي كتاب و مقاله خودم و حرف خيلي ها رو شنيدم تا بتونم متوجه موضوع بشم.
 

raminsat2

New Member
سلام امیر جان اول ممنون که وقتتو می زاری و سوالای منو جواب میدی.
من الان دیگه خارج از اون طراحی سایت محتوای هرصفحه رو گذاشتم و به فرموده ی شما همه ی این کارارو از قبل انجام داده بودم مشکل من فرستادن این صفحاتیه که ساختم و لینک کردم به فضای سایت و مشاهده برای عمومه. و مشکل بعدیم اینه که بعد از فرستادن این صفحات روی هاست چه جوری این صفحاتو ادیت کنم و اگر خواستم تغیراتی اعمال کنم چجوری این کارو انجام بدم؟
در رابطه با برنامه ورد پرس هم باید بگم من این برنامرو به اسم یک برنامه دانلود کردم و انتظار دتاشتم که یک فایل نصب در آن باشد اما ...
هیچ گونه فایله نصبی در آن نبود. و همش فایل های درین ویورو عکسو .. است
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا