دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی

مراحل دریافت آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه کار دشواری نیست و برای شروع کار تنها لازم است از پیش در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید. پس از این مرحله، ادامه روند گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به شرح زیر خواهد بود:

گام اول: ورود به سامانه خدمات الکترونیک قضایی

برای دریافت عدم سو پیشینه اینترنتی در قدم اول باید به درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس اینترنتی adliran.ir مراجعه کنید، با این کار به صورت مستقیم وارد سایت می‌شوید. شما همچنین می‌توانید عبارت “خدمات الکترونیک قضایی” را در نوار جستجوی مرورگر خود وارد کنید و بر روی سایت مربوطه از نتایج کلیک کنید.

مرحل اول: ورود به سامانه ثنا برای ثبت نام جهت گرفتن گواهی عدم سو پیشینه اینترنتی

گام دوم: ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه اینترنتی

در صفحه‌ی اصلی، از ستون سمت راست و از بخش “اطلاع رسانی” بر روی گزینه‌ی “ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه” کلیک کنید. با این کار به صفحه‌ی جدیدی هدایت خواهید شد که باید اطلاعات خود را در آن وارد کنید.

مرحل دوم: ثبت درخواست جهت گرفتن گواهی عدم سو پیشینه اینترنتی

در صفحه‌ی جدیدی که برای شما باز می‌شود کادر اول مربوط به کد ملی، کادر دوم رمز شخصی (مربوط به سامانه ثنا) و کادر سوم مربوط به کدی موجود در تصویراست که باید عینا وارد شود. در نهایت نیز باید بر روی گزینه‌ی آبی‌رنگ “مرحله‌ی بعد” کلیک کنید.

در صورتی که پیش از این در سامانه‌ی ثنا ثبت‌نام نکرده باشید باید ابتدا ثبت‌نام خود را در آن سامانه تکمیل کنید و سپس اقدام به ثبت درخواست برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه اینترنتی کنید. برای ثبت‌نام می‌توانید بر روی لینک “من در این سایت ثبت‌نام نکرده‌ام” در پایین کادرها کلیک کنید. همچنین در صورتی که رمز خود را فراموش کرده باشید می‌توانید از لینک “من رمز خود را فراموش کرده‌ام” استفاده کنید.

در این مرحله از دریافت عدم سو پیشینه اینترنتی، با کلیک بر روی دکمه‌ی “مرحله‌ بعد” در قدم پیشین، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که به شما اطلاع می‌دهد که رمز به گوشی موبایل شما ارسال شده است. همچنین یادآوری می‌کند که در صورت فراموشی بر روی گزینه‌ی “ارسال مجدد” (البته در مرحله‌ی بعد) کلیک کنید. با مطالعه‌ی موارد گفته شده حالا باید بر روی دکمه‌ی “متوجه شدم” کلیک کنید تا امکان انتقال به مرحله بعد را داشته باشید.



رمز موقتی که به تلفن همراه شما ارسال شده است را باید در کادر بالای صفحه وارد کنید و سپس بر روی گزینه‌ی “ورود” کلیک کنید. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی “ارسال مجدد رمز موقت” در صورت فراموشی در وارد کردن رمز، رمز جدید دریافت کرده و آن را در کادر مربوطه وارد کنید.



در این مرحله باید بر روی بخش “ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه” که در تصویر نیز مشخص شده است کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید در صورتی که قصد ثبت یک درخواست دیگر را داشته باشید از گزینه‌ای به همین نام یعنی “درخواست جدید” و یا در صورت نیاز به کاوش در میان درخواست‌ها (در صورتی که پیش از این چند درخواست ثبت کرده باشید) بر روی گزینه‌ی “جستجو سابقه درخواست” کلیک کنید. به هرحال ما برای ثبت درخواست اول خود (که درخواست برای دریافت عدم سو پیشینه اینترنتی است) باید بر روی بخش “ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه” کلیک کنیم.

دو راه اصلی برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه وجود دارد که شامل روش حضوری و انجام مراحل توسط فرد در محل دفاتر پلیس ۱۰+ یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا استفاده از اینترنت و ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه به صورت آنلاین، می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی و آموزش مراحل آن با فیلم و عکس به مقاله دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی سر بزنید.

منبع: نحوه گرفتن عدم سوء پیشینه اینترنتی؛ مراحل، مدت زمان و نمونه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا