var mySound:Sound = new Sound();//شی صدا برای ذخیره بایت صدا
var myChannel:SoundChannel = new SoundChannel();//شی کانال صدا برای مدیریت مکان و جریان صدا
var myTransform = new SoundTransform();//شی میزان صدا برای مدیریت میزان کمی و زیادی صدا
var lastPosition:Number = 0;//مکان آهنگ یعنی لحظه کنونی آهنگ
mySound.load(new URLRequest("myFavSong.mp3"));//لود کردن صدا از طریق آدرس
myChannel = mySound.play();//با پلی کردن صدا ،مقدار کانال صدا برگردانده می شود و آنرا به متغیر کانال صدای تعریف شده می ریزیم
myTransform.volume = 0.5;//میزان صدای تنسفورم صدا ،نصف می شود در واقع مقدار آن بین 0 تا 1 است
myChannel.soundTransform = myTransform;//ترنسفورم تعریف شده را روی ترنسفورم کانال مد نظر قرار دادیم
//در واقع کانال صدا مدیریت جریان صدا و میزان صدای موزیک را بر عهده دارد
pause_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPause);//با زدن دکمه پاز صدا تابع پاز اجرا می شود
play_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPlay);//با زدن دکمه پلی ،پلی صدا اجرا می شود
function onClickPause(e:MouseEvent):void//تابع پاز
{
lastPosition = myChannel.position;//مکان و پوزیشن کانال صدا را ر متغیر عددی ریختیم
myChannel.stop();//کانال صدا را استپ کردیم تا کنترل صدا را به صورت پاز مدیریت کند
}
function onClickPlay(e:MouseEvent):void//هر وقت دکمه پلی را زدیم ،پلی شدن جریان موزیک استارت می خورد
{
myChannel = mySound.play(lastPosition);//حال دوباره صدا را از زمان ذخیره شده در متغیر صدا پلی کردیم و کانال بازگشتی آنرا در شی کانال ریختیم
myChannel.soundTransform = myTransform;//دوباره باید ترنسفورم را به کانال پاس دهیم چون میزان کنونی صدای تنظیم شده باید آپدیت شود
}