دانلود فیلم کوتاه خوب، بد، زیبا

mychevy

Member
دانلود فیلم کوتاه "خوب، بد، زیبا"

سلام دوستان...

فیلم کوتاه: "خوب، بد، زیبا" - زمان: 6 دقیقه - فرمت: FLV کیفیت پایین

این فیلم کوتاه رو پارسال به عنوان اولین کارهای تدوین که برای انجمن سینما انجام دادم ببینید! رو بحث تصویر، تدوین و صدا نظر بدید لطفاً... راستی به خاطر حجم مجبور شدم کیفیت رو کلی بیارم پایین دیگه ببخشید! برای دانلود روی لینک دانلود زیر کلیک کنید.

>>> دانلود

دوستان لینک اصلاح شد! لطفاً دانلود فرمائید! یادتون نره تو پیج جشنواره رای بدید! "علامت قلب با ++" !!!


 

پیوست ها

  • Good, Bad, Beautiful1312.jpg
    Good, Bad, Beautiful1312.jpg
    5.2 کیلوبایت · بازدیدها: 151
  • Good, Bad, Beautiful4323.jpg
    Good, Bad, Beautiful4323.jpg
    3.8 کیلوبایت · بازدیدها: 153
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
لینک مشکل داره .
لطفا اطلاح کن تا بتونیم ببینیم .
در اولین فرصت نظرم رو می نویسم . :rose:
 
جالب بود ، از کادر بندی ها میشه تشخیص داد که دوربین دست کار بلد بوده و رنگ بندیش هم قشنگه ولی درباره صدا و تدوین و البته محتوا دوست دارم بیشتر حرف بزنیم ، پس میزارمش سر حوصله نگاه کنم
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
تقریبا نیمی از ویدئو رو دیدم .
برای دانلود گذاشتم و سر فرصت کامل نگاه می کنم .

اما تا اینجا در مورد این تجربتون چندتا نکته به ذهنم رسید که امیدوارم باعث قوی تر شدن کارهاتون بشه . :wink:

title به نظرم مشکلی نداشت و شروع خوبی داشت . :wink:
طراحی صحنه هم اینجور که معلوم بود در نوع خودش خوب بود ( location شروع ) .
theme ادیت یکسان نبود . بعضی کات ها سریع و پر انرژی و اکثر کات های دیگه خیلی دیر و به قولی ضعیف بود و تحت تاثیر قرار نمیداد و تو رسوندن پیام داستان یکی از مهمترین قسمت ها edit مناسب هست که خیلی جای کار هست .
تصحیح نور و رنگ هم مثل ادیت theme خوبی نداشت و همینطور خیلی متفاوت بود . :-?
بازی ها هم متوسط بود .

ولی نشون میده که تو کاراتون همت خوبی دارید . :cool:
فقط سعی داشته باشید تعادل خوبی بین تمام اجزا ، حین تصویربرداری و همینطور مرحله پس تولید برقرار کنید . :paint:

موفق باشید :paint::rose:

تا حالا این سایت رو ندیده بودم . ( مخصوص فیلم کوتاه هست ؟ )
 

mychevy

Member
ممنون دوستان!
درباره تدوین این کار با اینکه چیزی توش معلوم نیست باید بگم که خیلی خیلی سخت بود!
چون شما تو لوکیشن نبودید نمی تونید تصور کنید که اون مکان چقدر شلوغ بود! اون مکان تو یه بازار خیلی شلوغه! یعنی پر بود از عوامل مزاحم که واقعاً کنترل نشدنی بود! مخصوصاً از لحاظ صدا! کل این کار صداگذاری شده و هیچ صدایی سرصحنه گرفته نشده! حساب کنید صدای موتور، بوق ماشین، بلندگوی وانت های فروشنده و ... واسه همین کار خیلی پیچیده شد! از ترفندهایی هم برای حذف عوامل اضافی ناخواسته که تو کادر میومد استفاده شد! مثلاً در یکی از پلانها یک موتورسیکلت از تو کادر رد شده که بعداً در ادیت با سختی زیادی که خودتون می دونید حذف شد! بنابراین تا اونجایی که تصویر راش دست من بود سعی کردم فضا سازی مربوط به داستان رو انجام بدم و یک گل فروشی در یک خیابان خیلی شلوغ رو تبدیل به یک جای گرم! ساکت! و سوت و کور بکنم!
همچنین به خاطر القای حس گرما و تشنگی تصویر رو کاملاً اوور گرفتیم که هم عوامل مزاحم لوکیشن رو پوشش بده هم به فضای داستان بیاد که یعضی دوستان در این زمینه ازمون ایراد گرفتن! مسلماً اگه تصاویر راشی که به دست تدوینگر می رسه خوب و ظریف باشه تدوینگر خیلی دستش بازتره ولی تو این کار واقعاً جمع کردن یک فیلم کار سختی بود! ولی در نهایت این کار در جشنواره فیلم تخصصی "آب" تونست مقام خوبی رو بیاره و همچنین به جشنواره "دراگون آوارد" راه پیدا کنه!

 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
سلام دوست خوبم
اول بهت تبرکی می گم بابت ساخت فیلم . الان در شرایطی هستیم که همین ساختن و تمام کردن فیلم خودش نعمتیه. باز یه تبریک مجدد بابت اینکه فیلمت رو در فروم گذاشتی تا جدا از محیط های جشنواره ایی گروه های دیگر هم راجبش بحث کنند.
مسلما بحث اصلی من در فیلم شما سناریوی کار بود اما مقتضیات این انجمن ایجاب می کنه راجب مباحث فنی بیشتر حرف بزنم.
در مورد اینکه گفتی برای القای تشنگی ما تصاویر رو اور گرفتیم چندان رضایت بخش نیست.میزان اوری تصویر بیش از حد بالاست به حدی که در بعضی از نماها مثل عبور اسب بیش از نیمی از تصویر عملا سوخته است. بهتر بود در مورد اوراکسپوز کردن تصویر کمی رقیق تر عمل می کردید. قیل از هرچیز سعی کنید تصویر سالم باشه .
توصیه می کنم برای القای تشنگی بیشتر از اینکه تصویر رو اور کنید از فیلتر های رنگی روی دوربین استفاده کنید.به عنوان مثال در فیلم ریسمان باز فیلمبردار(فرشاد محمدی) از فیلتر قرمز برای القای خشکی استفاده کرده بود که جواب داد.
ادیت کار در برخی صحنه ها دچار مشکل هست. مثلا در نمایی نمای نیم تنه ی بازیگر دیده می شود بعد کات می زنیم به نمایی که در حال شمردن پول است. کات زدن از نمای مدیوم شات به اینسرت آنهم در شرایطی که ان نمای اینسرت متعلق به همان بازیگر اما در زمانی دیگر است نوعی جامپ اشتباست.
ضمنا شما برای القای تشنگی از عناصر صحنه کمک چندانی نگرفتید. گیاهان سبز گاه و بی گاه به خصوص در نماهای اولیه در پیش زمینه کادر قرار دارند. این سبزی گیاهان بخش زیادی از حس تشنگی و خشکی را از تصویر می گیرد. همینطور اون گونی آبی رنگ که بی جهت روی دیوار فضا را به خنکی می برد. اما اگر کوچکتر می بود فضای خشکی همچنان بر تصویر غالب می گشت.
نماهای کلوزآپ شما دچار دفرمی هست زیرا مشخص است دوربین به سوژه بیش از حد استاندارد نزدیک است. اگر می خواستید تاثیر غیرمعمول ایجاد کنید که هیچ اما در حالت عادی برای ایجاد یک نمای کلوزآپ خوب به جای اینکه دوربین را به سوژه نزدیک کنید از لنز مناسب با فواصل کانونی بین 50 تا 135 استفاده کنید تا هیچگونه دفرمی در صورت بازیگر پدیدار نشود. اما متاسفانه تصاویر کلوزآپ این فیلم مشخص است با فواصل کانونی زیر 50 چیزی بین 24 تا 35 گرفته شده است.
ترکیب بندی می توانست به شما کمک کنه که در این کار چندان مورد توجه قرار نگرفته است. به عنوان مثال به این عکس که من پیوست کردم توجه کنید. ترکیب تصویر شما یک فلش (مثلث) رو شکل داده که نوک مثلث نگاه بیننده رو به بیرون از کادر هدایت می کنه در صورتی که هدف گلدان های درون کادر است.
file:///C:/Users/SEVEN/Desktop/Snap_2011.10.29_16h56m04s_001_EVRVideoHandler.jpg

هدف من از این انتقادها صرفا توصیه ایی دوستانه و کمکی برای ارتقای کیفیت اثر شماست امیدوارم سوء تفاهم نشه:paint:
 

پیوست ها

  • Snap_2011.10.29_16h56m04s_001_EVRVideoHandler.jpg
    Snap_2011.10.29_16h56m04s_001_EVRVideoHandler.jpg
    289.7 کیلوبایت · بازدیدها: 72
آخرین ویرایش:

mychevy

Member
بله درسته... نکاتی رو که اشاره کردید کاملاً درسته و من به عنوان تدوینگر فیلم کاملاً قبول دارم، و به همین خاطر هست که خودم جدا از بحث داستان و کارگردانی از لحاظ فنی از کار راضی نیستم. ولی خوب از طرفی هم چون تدوین فقط تا حدی می تونه به بحث کارگردانی کمک کنه در این کار تدوین نهایت تلاشش رو انجام داد تا ایرادهای فنی، داستانی، کارگردانی و... رو پوشش بده...

بزودی کارهای بعدی که از لحاظ فنی، داستانی و حتی جلوه های ویژه بسیار با این کار متفاوت هست رو می ذارم که شما دوستان خوبم هم ببینید.
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
دوست عزیز به نظر من کار شما روند ثابتی رو طی نمیکنه
ولی کار خوبی شده تبریک میگم
 

mychevy

Member
دوستان خدمتتون عرض کنم که این فیلم یعنی "خوب بد زیبا" مقام اول رو تو جشنواره فیلم دراگون سوئد از بین 80 فیلم از کشورهای مختلف جهان کسب کرد! از حمایت شما ممنونم!
http://dragonawardnewtalent.com/en-us/home/
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مبارک باشه . :paint:ولی یه چیزی رو متوجه نمیشم در مورد امتیاز دادن تو این جشنواره .
like و view و.. فیلم های رقیب بیشتر از فیلم شما بود !:-?
عکس رو ببینید :

gbl.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا