خرید laptop در ایران یا...

آناهید

New Member
سلام
من هفته بعد سفری به انگلستان باید برم و میخوام که یه laptop بخرم.چندتا سایت ایرانی رو واسه قیمت دیدم و از یه شرکت هم لیست قیمت گرفتم.بعد با قیمتهایی که تو سایت های انگلیسی بودن مقایسه کردم دیدم که اختلاف قیمت 200-300 هزار تومنی هست.چون من دیگه این laptop رو تو ایران استفاده نمی کنم پس دیگه گارانتی هم به دردم نمی خوره.
حالا به نظر شما اینجا یه laptop بگیرم یا اونجا؟اگه اطلاعاتی دارین لطفا منو راهنمایی کنید چون عجله دارم.
در ضمن اگه اینجا روی سیستمم نرم افزارهای register نشده بریزم آیا اونجا به مشکلی برخورد می کنم؟
 

IranPardakht

Well-Known Member
سیستم رو از ایران بگیرید بدون گارانتی ایران!

البته بستگی داره که جنس خوب بگیرید چون خرابی نداره قطعاً. مخصوصا Dell :)
 

zorig4fun

Member
شما بايد به چند مورد توجه کنيد
قيمتهای ايران بايد پائين باشد چون اکثر جنسها بدون دادن ماليات وارد ميشوند و چون جمعيت ايران زياده تقاضا بيشتره و همه اينها در قيمت تاثير ميزاره.
اگه ميخواهی لبتاب بخری بايد چيزی بخری که :
۶۴ بيت باشه که در اينده مشکل نداشته باشی
ويندوز اگه ويستا باشه و ارگينال بهتره.
سی پی يو دوبل لاير باشه
اين نکاتی بود که به نضر من رسيد
موفق باشی
 

آناهید

New Member
بعد از تحقیقات زیاد و زمان کمی که داشتم به toshiba مدل m105-s3041 راضی شدم.چون تو شهرستانی که زندگی می کنم این مدل رو از خرید قبلی تو انبار داشتن.حدود 890 تموم میشه.میدونم که گرونه اما چاره ای ندارم.
ویندوزش original هستش.اما به office هم احتیاج دارم و قیمت original اش گرونه.به نظر شما تا زمانی که نخوام که فایل office رو به یه جایی تحویل بدم استفاده خونگی از این office های قفل شکسته واسم مشکلی ایجاد می کنه یا نه؟
 

zorig4fun

Member
مبارک باشه
در مورد افيس مشکلی نخواهيد داشت.
فايلی که افيس درست ميکنه هم مشکلی نيست شما ميتوانيد با خياله راحت ان را بيرون بدهيد.
من خودم در اروپا (اتريش) زندگی ميکنم و قوانين اروپا تغريبا يکی ميباشد.
قوانين اينجا ميگه که اگر سافتوری را حک شده داشته باشيد و داريد استفاده ميکنيد مشکلی نيست فقط نبايد روی سيدی باشد روی سی دی حکم اينو دارد که شما ميخواهيد بفروشيد واسه همين جرم دارد تا ۲ سال زندان البته ۲ سال مال سابقه دارها و افراد حرفه ای اين کار ميباشد.
يک مطلب ديگر اينکه ويندوز اکس پی در چند سال گذشته اينجا ۲۰۰ يورو بود و اشخاص دانشجو نمی توانستند بخرند برای همين ويندوز اکسپی با کارت دانشجوئی در دانشگاه با قيمت ۶ يورو به فروش ميرسيد و اين کار جالب در مورد برنامه های ديگر که در دانشگاه درس داده ميشود نيز هست و شما نگران نباشيد انجا ميتوانيد اين برنامه ها را بخريد.
موفق باشيد
 

آناهید

New Member
دوست عزیز ممنون از راهنمایی خوبت.
فعلا دارم از office 60 روزه رایگان استفاده می کنم.شنیدم که بازارهایی وجود دارن که افراد software هایی رو که قبلا original خریده بودن بعد از استفاده به قیمت پایینی می فروشن.اطلاعاتی در این مورد دارین؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا