خبر های جالب از فعالیت گوگل -گوگل ۶۰درصد سهام پرشین بلاگ را خرید!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

H-assan

Well-Known Member
امروز شنبه 13 فروردین 1384، شرکت گوگل که صاحب قویترین موتور جستجوی اینترنتی جهان است، ۶۰ درصد از سهام پرشین بلاگ (بزرگترین و محبوبترین سرویس وبلاگ نویسی فارسی) را خرید.
مهدی بوترابی مدیر پرشین بلاگ در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید این خبر ارائه جزئیات بیشتر در این مورد را به نشست خبری هفته آینده پرشین بلاگ موکول کرد.
مهندس عطا خلیقی سیگارودی یکی از مدیران پرشین بلاگ هم با تایید این خبر گفت: "مذاکره پرشین بلاگ با گوگل چیز جدیدی نیست و از سال هشتاد و دو شروع شده بود که در روزهای پایانی هشتاد و سه شدت گرفت که در نهایت گوگل پیشنهاد خرید کلی سرویس پرشین بلاگ را به ما اعلام کرد که ما با فروش حداکثر ۶۰ درصد سهام به گوگل موافقت کردیم و این موضوع را رسماً به گوگل اعلام کردیم."
مدیرفناوری (CTO) مجموعه پرشین بلاگ در مورد سابقه آشنایی گوگل با پرشین بلاگ به تماسها و مکاتبات پرشین بلاگ با گوگل برای استفاده از تکنولوژی انحصاری جستجوگر گوگل برای جستجو و تحلیل محتوای وبلاگهای پرشین بلاگ اشاره کرد و افزود: "بعد از چند تماس اولیه، مدیران گوگل که از حجم تولید محتوای فارسی بوسیله سرویس پرشین بلاگ متعجب شده بودند پیشنهاد همکاری بیشتر و حتی ادغام امکانات فارسی پرشین بلاگ با سرویس مدیریت محتوای بلاگر که در آن زمان بتازگی از سوی گوگل خریداری شده بود را ارائه کردند که در نهایت با تعاملات پیش آمده منجر به خرید ۶۰ درصد سهام پرشین بلاگ از سوی گوگل شد و از هفته آینده کار انتقال سرورهای پرشین بلاگ به دیتا سنتر گوگل آغاز می شود."
مهندس رضاهاشمی فشارکی یکی دیگر از مدیران پرشین بلاگ هم با ابراز خوشحالی از انجام این معامله تجاری گفت: "من از همان روز اول با هدف توسعه و پیشرفت و تبدیل پرشین بلاگ به یک برند جهانی وارد این مجموعه شدم و امروز خوشحالم که گوشه ای از اهداف و آرزوهایم عملی شده است."
CIOی پرشین بلاگ از انجام مذاکرات جداگانه ای با گوگل برای اضافه کردن تبلیغات متنی فارسی در بخش ADSense گوگل و همچنین فروش بخشی از فناوری مدیریت محتوای فارسی مورد استفاده در پرشین بلاگ به سرویس وبلاگ نویسی بلاگر گوگل خبرداد.
این اولین بار است که یک غول ICT جهانی سهامی از یک شرکت ICT ایرانی را می خرد.
منبع وین بتات
 

H-assan

Well-Known Member
GMail فارسی تر از همیشه

GMail سرویس پست الکترونیک رایگان گوگل با ظرفیت 2 گیگابایت، محیط نگارشی خود را بیش از گذشته منطبق با خواسته کاربران فارسی زبانش می کند.
تیم برنامه نویسی GMail با همکاری مهندسین ایرانی خود، طبق یک برنامه زمانی مشخص بیش از 80 درصد از محیط نگارشی این سرویس را مطابق با استانداردهای فارسی نموده است.
سخنگوی بخش فارسی گوگل "جعفر دیل" با بیان مطالب اخیر می گوید: "در ادیتور متنی جدید GMail دو فونت Arial و Times New Roman افزوده شده اند و مهمتر آنکه از این پس GMail پشتیبانی کامل و بدون نقصی را از فرمت یونی کد (UTF-8) به عمل می آورد."
هر چند که هنوز امکانات و قابلیتهای ضروری دیگری همچون امکان نوشتن متن فارسی از راست به چپ (rtl) در GMail احساس می شود و استفاده از فونت رایج زبان فارسی در اینترنت یعنی Tahoma در GMail می تواند برای کاربران ایرانی آن بسیار جذاب باشد اما از این پس با پشتیبانی کامل از فرمت یونیکد مشکل ارسال و دریافت ایمیل های فارسی بخوبی برطرف خواهد شد و می توان انتظار داشت طی ماههای آینده اندک اشکالات باقی مانده نیز برطرف شوند.
طی مدت اخیر گوگل نه تنها توانسته است از نظر برتری امکانات نظر کاربران را بیش از سایر رقبا همچون یاهو بسوی خود جلب نماید بلکه پشتیبانی و خدمات خاص این شرکت برای زبانهای گوناگون (از جمله فارسی) نیز قابل مقایسه با دیگر شرکت ها نمی باشد.

منبع خبر: WinBeta.Net
 

H-assan

Well-Known Member
گوگل از فايرفاكس مراقبت مى كند

ZDNet ، مشاركت موزيلا با گوگل در ماه هاى اخير به طور چشمگيرى افزايش يافته است. اكنون به نظر مى رسد موزيلا در پى جذب برنامه نويسان بيشتر و گسترش سازمان خود است. همكارى شركت گوگل با موزيلا نقش بسيار مهمى در حفظ رقابت اين شركت از طريق مرورگر جديدالورودش يعنى فايرفاكس با اينترنت اكسپلورر مايكروسافت ايفا مى كند.
گراورس مارخام از اعضاى موزيلا در كنفرانس FOSSDEM در شهر بروكسل درباره همكارى گوگل با شركت متبوعش مى گويد: "موزيلا در طول سال گذشته توانسته است ده برنامه نويس خبره را به استخدام خود درآورد. اگر درآمدى كه از بابت پيوند فايرفاكس با گوگل براى شركت به دست آمده، نبود قطعاً نمى توانستيم آنها را جذب كنيم."
توافقنامه همكارى گوگل با موزيلا در سال گذشته به دست آمد. بر مبناى آن موزيلا موظف شده است تا در مرورگر خود يعنى فايرفاكس، گوگل را گزينه پيش فرض جست وجو براى كاربرانى كه مى خواهند به طور مستقيم در وب جست وجو كنند قرار دهد. صفحه اوليه يا Home Page اين مرورگر نيز وب سايت گوگل است. مارخام البته در صحبت هاى خود جزئيات اين قرارداد را بيان نكرد.
با سرمايه به دست آمده از طريق گوگل، موزيلا اكنون قادر است تا ۵ پست خالى خود براى استخدام برنامه نويس را پر كند. افراد متقاضى براى اشغال اين پست ها بايد يا شركت كننده در تشكيل سايت Mozilla.org باشند و يا يكى از اعضاى شركت كننده، كيفيت كار اين فرد را تاييد كند.
مارخام در ادامه مى گويد: "موزيلا در سال آينده قرارداد هاى اسپانسرى (پشتيبانى) بيشترى را منعقد خواهد كرد. اما بايد مراقب تاثيرات منفى احتمالى امضاى قرارداد هاى زياد بر عملكرد و كارايى مرورگرمان باشيم." او ادعا مى كند يكى از مشكلاتى كه چند سال پيش نت اسكيپ با آن مواجه بود و موجبات حذفش را از عرصه مرورگر ها پديد آورد، همين غوطه ور شدن بيش از حد در قرارداد هاى اسپانسرى بود. نت اسكيپ با فروختن تمامى لينك ها و بوك مارك هاى خود به اسپانسر هايش دچار مشكل شده بود. زيرا قراردادها و اسپانسرهاى گوناگون انعطاف پذيرى اش را خدشه دار كرده بود. ما همه مى دانيم كه پيشتر نت اسكيپ به دام اين قراردادها افتاده است و ما ديگر دوست نداريم آن حادثه تلخ را تجربه كنيم. اما بايد بدانيد كه گوگل پيش از امضاى قرارداد همكارى هم از سوى فايرفاكس به عنوان مرورگر پيش فرض انتخاب شده بود.
با اين حال بده بستان گوگل و موزيلا چندان هم بدون مشكل نيست. مهم ترين اشكال همكارى با گوگل در اين است كه مرورگر فايرفاكس با توجه به زبانى كه پشتيبانى مى كند، در هنگام مواجهه با يك صفحه وب مجاز نيست تا موتور جست وجوى پيش فرض را به موتور جست وجويى كه براى جست وجو كردن در آن صفحه وب با زبانى خاص مناسب تر است، تغيير دهد.

منبع خبر: روزنامه شرق امیر فهیمی

تريستان نيتات رئيس بخش اروپايى موزيلا يكى ديگر از سخنرانان كنفرانس FOSSDEM بود. او گفت: "گروه تحت رهبرى من سعى مى كند تا كارهايش را با همين بودجه فعلى دنبال كند، با اين وجود سعى مى كنيم تا نسبت به انعقاد هرگونه قرارداد همكارى بسيار محتاط باشيم. بخش اروپايى موزيلا تا به حال اكثر فعاليت هاى بازاريابى خود را با بودجه «صفر» انجام داده است. ما بخش عمده اى از پاداش ۲۰ هزار دلارى را كه سال گذشته از بخش مركزى موزيلا دريافت كرديم، صرف آماده سازى غرفه مان براى شركت در كنفرانس NetWorld/Interop در پاريس كرديم. ما به دنبال توليد نسخه هاى سفارشى فايرفاكس براى پورتال و ISP هاى اروپايى هستيم. ما اكنون به نوعى توازن ميان همكارى ها و قرارداد هايمان با برند ها و امكان تجربه هاى شخصى كاربران رسيده ايم و در حال حاضر با پيشنهادات فراوانى از سوى پورتال هاى بزرگ روبه رو هستيم كه همكارى با آنها مى تواند تمامى مشكلات مالى ما را حل كند. اما اين مسئله موجب انباشته شدن بيش از حد قرارداد هايمان مى شود و ما چنين چيزى را نمى خواهيم. بخش اروپايى موزيلا قابليت كسب ثروت فراوانى را دارد اما ما در حال حاضر ترجيح مى دهيم، به اين جايگاه نرسيم."
كمك هاى مالى داوطلبانه كاربران اينترنت بخش ديگرى از درآمد هاى موزيلا و بخش اروپايى آن را تشكيل مى دهد. مارخام در اين باره مى گويد: "شركت ما از آگهى تبليغاتى چاپ شده در روزنامه نيويورك تايمز به بهترين نحو استفاده كرد. با كسر پول چاپ آگهى -- كه البته تخفيف ويژه اى هم به ما داده شد -- ما توانستيم پول زيادى از طريق كمك هاى مالى مردم جمع آورى كنيم."
نينات هم طرفداران موزيلا را به عضويت در بخش اروپايى موزيلا دعوت مى كند، زيرا اعتقاد دارد پول حاصل از حق عضويت اين افراد مى تواند منبع درآمد خوبى براى شركتش باشد.
منبه سایت وین بتا
 

205

Member
آقا ممنون خیلی جالب بود

مخصوصا خبر اول
باعث خوشحالی هست.


ممنون
 

anti-life

Active Member
فقط بايد از اين بيم داشت كه چون بيش از نيمي از سهام از دست رفته و به شركت وا گذاري شده ... فردا نيان قانون بلاگ رو عوض كنن و هر كاري دشلون خواست بكنن ...
 

H-assan

Well-Known Member
بله دروغ سیزده است من هم نمی دونست ام بعد توی قسمت نظرات دیدم
 
M

mi.graphist

کاربر مهمان
ببینم از کی تا حالا فورم ها هم محل ارائه اخبار شدن؟
 

Parham

Well-Known Member
تاپیک قدیمی‌ را بی‌ جهت بالا نیار ، اگر سوالی‌ داری در تاپیک جداگانه مطرح کن ... !
قفل شد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا