جراحی زیبایی واژن(دکتر میترا بهمن پور)

fariba54896

New Member
جراحی زیبایی واژن
در این مقاله تمامی سوالات شما را در خصوص جراحی زیبایی واژن بیان می کنیم ، در خصوص اینکه جراحی زیبایی واژن چیست ؟ مراقبت های جراحی زیبایی واژن چیست و هر آنچه که مربوط به جراحی زیبایی واژن است .

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی لیزر به گونه ای بوده است که با استفاده از لیزر می توان جوانسازی واژن را انجام داد .

لیزری که برای جوانسازی واژن استفاده می شود لیزر مونالیزا می باشد ، در این مقاله علاوه بر لیزر مونالیزا به بیان سایر روش های جوانسازی واژن می پردازیم .

رحم :
یکی از اعضایی مهم بدن بانوان رحم است ، این عضو نقش اساسی در زندگی بانوان ایفا می کند ، رحم از سه بخش قعر تنه و گردن تشکیل شده است که شریان های رحم در نواحی داخلی ایلیاک ها قرار گرفته است ، جالب است بدانید این بخش وظیفه خون رسانی به رحم را برعهده دارد .

نکته ای که اکثر بانوان تمایل دارند بدانند این است که جراحی زیبایی واژن به چه منظور استفاده می شود ، یکی از علت های انجام این جراحی یائسگی می باشد .

زمانی که بانوان به دوران یائسگی نزدیک شده و یائسه می شوند رحم با تغییرات عمده ای همراه است ، تخمدان ها در دهه اوخر سی یا اوائل چهل زندگی بانوان کمتر پروژسترون و استروژن تولید می کنند ، در این سنین معمولا خونریزی ها به تدریج کاهش سپس به شکل کامل قطع می گردد که در این صورت بیان می کنند پدیده یائسگی رخ داده است .



پزشکان دوران یائسگی را به دو دوره تقسیم کرده اند :

دوران نزدیک یائسگی :
در دوران نزدیک یائسگی شخص با علائم یائسگی روبرو می شود ، اما هنوز خونریزی ماهیانه قطع نشده است ، در دوران نزدیک یائسگی شخص با گرگرفتگی ، تغییر سطوح هورمونی نظیر نامنظم شدن هومون ها کاهش و یا افزایش آنها روبرو می شود ، در این دوران تغییرات عادت ماهیانه نیز ایجاد می شود .

دوران یائسگی :
زمانی که شخص دوران یائسگی را می گذراند تخمدان ها استروژن و پروژسترون را به مقدار قابل توجهی تولید نمی کند ، در نتیجه تخمک آزاد نمی شود .

دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان بیان می کنند که در برخی مواقع خونریزی ماهیانه ممکن است به علت افزایش موقت هورمون ها رخ دهد ، اما این امر به ندرت اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است اگر پس از آخرین عادت ماهیانه شما 12 ماه گذشته باشد اما لکه بینی در شما دیده شود حتما به جراح زیبایی یا متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید تا علت بررسی گردد ، لکه بینی ممکن است در اثر یک بیماری جدی نظیر سرطان تخمدان باشد .

در ذیل به بیان علائم یائسگی می پردازیم :

علائم دوران یائسگی :
دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان مهم ترین و شایع ترین علائم یائسگی را موارد زیر بیان می کنند :

تعریق شبانه :

این تعریق یک نوع اختلال به حساب می آید معمولا بانوانی که به این اختلال مبتلا می شوند در هنگام شب زمان خواب با تعریق بیش از اندازه روبرو می شوند .

اختلال قاعدگی :

شایع ترین علت اختلال قاعدگی در سنین بالا دوران یائسگی می باشد که پس از مدتی بانوان دیگر قاعدگی و خونریزی ماهانه را ندارند علت این امر کاهش و یا قطع شدن هورمون استروژن و پروستروژن می باشد .


علائم یائسگی

تغییر در خلق و خو :

زمانی که بانوان به یائسگی مبتلا می شوند خلق وخوی آنان نیز تغییر می کند ، با برخی از روش های نوین که پزشکان جراح واژن در روش جوانسازی واژن به کار می برند می توان این مشکل را تاحدی برطرف کرد .

خستگی همیشگی :

دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان یکی از علائم یائسگی را خستگی همیشگی و مفرط می دانند ، این امر حتی در زندگی روز مره و اجتماعی شخص نیز تاثیر گذار است .

ریزش مو یا افزایش موهای صورت :

ریزش موی ناگهانی افزایش موهای صورت از دیگر علائم یائسگی می باشد این امر به علت کاهش تولید استروژن در بدن رخ می دهد .

بانوان یائسه نسبت به سایر بانوان دارای موهای نازکتر و شکننده تر می باشند .

اختلال خواب :

یکی از علت های بی خوابی یائسگی است ، زمانی که بدن با مشکل تغییر هورمون روبرو می شود اختلال خواب را بوجود می آورد .

تپش قلب :

یکی از علت های تپش قلب در بانوان یائسگی است .

عوامل ایجاد یائسگی زود رس :

زمانی که سن یائسگی از حد نرمال زودتر اتفاق می افتد شخص با یائسگی زود رس روبرو شده است ، در نتیجه بانوان زودتر از سن یائسگی با مشکلات این دوران روبرو می شوند ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان برخی از عوامل یائسگی زود رس را موارد ذیل بیان می کنند :

  • پرتو درمانی
  • برداشتن رحم
  • سیگار بودن بانوان
  • شیمی درمانی
  • جراحی تخمدان


دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان یکی از مهم ترین عامل مشکلات اجتماعی و خانوادگی بانوان را که اغلب آنها از علت آن مطلع نیستنند مشکلات واژن اظهار می کنند ، مهم ترین مشکلی که مشکلات واژن ایجاد می کنند عدم رضایت از آمیزش جنسی می باشد که با عمل های جراحی زیبایی واژن و جوانسازی واژن می توان به آسانی این مشکل را حل نمود.

برای مشاهده اطلاعات کاماتر به لینک زیر مراجعه نمایید
سایت دکتر بهمن پور
 

marjan.raad

New Member
مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

در این مقاله به مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) می پردازیم و به طور کامل توضیح می دهیم که پس از عمل لابیاپلاستی چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا دچار عوارض عمل لابیاپلاستی نشویم. همانطور که می دانید لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) به عملی گفته می شود که در آن لابیاهای مینور واژن را کوتاه می کنند تا از این طریق باعث زیباتر شدن واژن شوند. در مقاله هزینه عمل زیبایی واژن به طور مفصل در مورد این عمل زیبایی و فاکتورهای موثر بر آن صحبت کرده ایم. همچنین در مقاله ای مجزا تحت عنوان عمل زیبایی لابیا: آری یا خیر کاملا در این حیطه صحبت کرده ایم که آیا این عمل برای شما مناسب است یا خیر.

نکته های مهم بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی

در این مقاله در مورد مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی صحبت می کنیم

پیش از هر چیز بخوانید: لابیاپلاستی چیست؟

تجربه عمل لابیاپلاستی

اهمیت مراقبتهای پس از لابیاپلاستی

همانطور که در مقاله عمل زیبایی لابیا توضیح دادیم، این عمل، عمل سبکی محسوب می شود و جزو عملهای زیبایی سرپایی می باشد. این عمل نیاز به بیهوشی ندارد پس خدا را شکر عوارض مواد بیهوشی، فرد را تهدید نمی کنند.

در ابتدا به طور خلاصه به مراقبتهای اصلی بعد از عمل لابیاپلاستی می پرازیم و سپس در ادامه به طور جزئی، شرح می دهیم که در هر دوره زمانی بعد از عمل چه نکاتی را باید رعایت کنید.

آیا لابیاپلاستی خطر دارد؟

نکات کلی مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن

نکات ارائه شده در این قسمت، نکاتی هستند که بیشتر برای کسانی مناسب هستند که هنوز عمل زیبایی واژن را انجام نداده اند و دوست دارند بدانند بعد از عمل، چه چیزی در انتظار آنهاست و چه نکاتی را باید رعایت کنند.

1- نیاز دارید 5 روز تا یک هفته از سر کار مرخصی بگیرید که در این مدت دو روز، استراحت مطلق خواهید بود.

2- از نظر فعالیت بدنی، یک هفته معذورید و تا یک ماه فعالیتهای سنگین بدنی پیشنهاد نمی شود.

3- تا یک ماه نباید از وان حمام استفاده کنید و استخر و جکوزی هم به همین شکل است.

4- خانم دکتر زرگنج فردپیشنهاد می دهند: یک هفته اول بعد از عمل، از خوردن غذاهای چرب و تند و آجیل خودداری کنید و به جای آن خوردن میوه و سبزیجات و آب را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

5- رابطه جنسی خود را به حدود یک ماه پس از عمل موکول کنید.

6- ورزشهای سنگین مثل سوارکاری و ایروبیک را به 45 روز بعد از عمل موکول کنید.

آشنایی با مراقبتهای کلی بعد از عمل لابیاپلاستی

جزئیات مراقبتهای پس از عمل لابیاپلاستی

خواندن این قسمت از مقاله برای کسانی مفید خواهد بود که علاقه دارند به طور جزئی بدانند چه نکاتی را بعد از انجام عمل لابیاپلاستی باید انجام دهند.

در کل، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن به چهار مرحله تقسیم می شوند:

بخش اول: 48 ساعت الی 72 ساعت بعد از عمل

بخش دوم: یک هفته بعد از عمل

بخش سوم: یک ماه پس از انجام عمل زیبایی واژن

هر کدام از این بازه های زمانی، مراقبتهای خاص خود را می طلبند و نیاز است به صورت دقیق نکات ذکر شده در ادامه مقاله را رعایت کنید تا احیانا بعد از انجام لابیاپلاستی دچار مشکلی نشوید.

مراقبتهای عمل لابیاپلاستی در 72 ساعت ابتدایی بعد از عمل

دو الی سه روز ابتدایی بعد از عمل، در دسته بندی استراحت مطلق داسته بندی می شود. لازم است فردی که برای عمل زیبایی واژن اقدام کرده، نکات زیر را در این 72 ساعت رعایت نماید:

1- همانطور که خانم دکتر زرگنج فرد در جلسه معاینه قبل از عمل، شما را راهنمایی می کنند؛ نیاز است برای این عمل یک همراه داشته باشید. چرا که رانندگی بعد از عمل زیبایی واژن برای شما مشکل خواهد بود. پس نکته اول اینکه از همه باید با همراه خود تشریف بیاورید و بعد از عمل، به همراه او به خانه برگردید.

2- احتمال درد، سوزش و ورم در دو سه روز اولیه بعد از عمل زیبایی واژن وجود خواهد داشت. شما نیاز است در این مدت از آنتی بیوتیکها و مسکن هایی که پزشک تجویز کرده است حتما استفاده کنید. مصرف این داروها ضمن اینکه درد شما را کاهش می دهند موجب جلوگیری از عفونت محل عمل شما و پیشگیری از رشد باکتریها و قارچها خواهند شد. اما توجه کنید که نباید داروهای مسکن و ضددرد را بیش از حد مصرف کنید.

3- نکته سوم اینکه در این مدت، مراقبت محل عمل باشید و در صورت نیاز پانسمان آن را عوض کنید.

4- در 24 ساعت ابتدایی بعد از عمل، شما نیاز به استفاده از کمپرس یخ خواهید داشت. کمپرس یخ باعث کاهش درد بعد از عمل، و فروکش کردن هرچه سریعتر ورم اولیه می شود.

5- رعایت بهداشت در 48 ساعت اولیه بعد از عمل، ضروری می باشد. بهتر است در صورت نیاز به مراجعه به سرویس بهداشتی، واژن خود را با آب خنک بشویید. در صورت نیاز استفاده از ژل شستشوی بانوان هم می تواند برای ضدعفونی واژن مفید باشد. (استفاده یا عدم استفاده از ژل بانوان را با پزشک خود در میان بگذارید) توجه کنید که بعد از هر بار شستن واژن، خشک کردن کامل آن، ضروری است. شما می توانید برای خشک کردن واژن خود از سشوار استفاده کنید.

6- در این مدت از پوشیدن لباسهای تنگ و استرج شدیدا خودداری کنید. بهبود جای بخیه ها نیازمند این است که هوای کافی به محل بخیه ها نفوذ کند. بهتر است از لباسهای تمام نخی و جادار استفاده کنید.

7- احساس خارش در 48 ساعت اولیه بعد از عمل، طبیعی است. این خارش عمدتا به دلیل جوش خوردن بخیه ها اتفاق می افتد. پس نگران نباشید و از پماد کورتونی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

8- پس از عمل لابیاپلاستی خوردن میوه، سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. تغذیه با مواد غذایی فیبردار موجب بهبود سریعتر شما شده و امکان ابتلا به یبوست خفیف را رفع می کند. همچنین از مصرف غذاهای تند و چرب در این سه روز جدا خودداری کنید.

9- در سه روز ابتدایی بعد از عمل از انجام کارهای سنگین که موجب فشار آمدن به بخیه ها شود جدا خودداری کنید.

10- می توانید با نظر پزشک خود، 24 الی 48 ساعت بعد از عمل حمام رفته و دوش بگیرید اما از نشستن در وام حمام جدا خودداری کنید.

استحمام پس از لابیاپلاستی

11- بالا و پایین رفتن از پله ها و رانندگی را به بعد از این دوره سه روزه موکول کنید.

12- مصرف امگا3 و ویتامین E باعث بهبود هرچه سریعتر بخیه ها می شود.

13- در این مدت از خوردن نوشیدنی های کافئین دار و استعمال سیگار خودداری کنید. این مواد موجب کاهش سرعت در بهبودی جذب بخیه ها می شوند.

14- در صورت مشاهده هرگونه خونریزی یا باز شدن بخیه و یا درد و ورم شدید و غیرقابل تحمل در این دوره از نقاهت، مورد را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر هم به فکر بهبود روابط جنسی خود هستید و علاقه دارید واژن زیبایی داشته باشید، عمل لابیاپلاستی گزینه خیلی خوبی برای شما خواهد بود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکسها و نتایج قبل و بعد از عمل، با مطب خانم زرگنج فرد تماس بگیرید.

مراقبتهای عمل لابیاپلاستی در 7 روز ابتدایی بعد از عمل

شما هم اکنون دوره نقاهت اصلی عمل زیبایی واژن را پشت سر گذاشته اید. درست است که شما دیگر سوزش، خارش و درد در ناحیه عمل ندارید اما با این حال رعایت یک سری از نکات، همچنان لازم است:

1- همچنان به مصرف داروهای تجویزی ادامه دهید. این کار باعث اطمینان بخشی از این مورد می شود که بخیه های شما به خوبی جذب بدن شما شده و ظاهر نهایی واژن شما بدون هیچ مشکلی به شکل دلخواه درآید.

2- در این مدت به پوشیدن لباسهای نخی و جادار ادامه دهید و از پوشیدن شلوارهای لی تنگ اجتناب کنید.

3- با بهبود بخیه ها ضمن اینکه به مصرف میوه ها و سبزیجات ادامه می دهید، مصرف بالای آب (حدودا 2 لیتر در روز) را هم در برنامه خود بگنجانید. همچنین در این مدت، مصرف آجیل، غذاهای شور و تند، غذاهای چرب و فست فودها را قطع کنید.

4- شما نیاز دارید 5 روز تا یک هفته از سر کار خود مرخصی بگیرید. لذا قبل از عمل، هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهید.

5- از فعالیتهای سنگین خودداری کنید.

6- همچنان از رفتن به استخر و جکوزی و نشستن در وام حمام خودداری کنید.

7- خانم دکتر زرگنج فرد پیشنهاد می کنند شما در این مدت، از کرم استروژن استفاده کنید. چرا که باعث بهبود سریعتر بافتهای پوستی ناحیه واژن می شود.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی (روزهای 7 م تا 28 م بعد از عمل)

خب! اگر نکات بعد از عمل را تا به اینجای کار به خوبی رعایت کرده باشید، خوشبختانه دیگر مشکلی شما را تهدید نمی کند و تنها رعایت یک سری نکات کلی در این سه هفته باقیمانده کفایت می کند:

1- اول اینکه، کماکان از انجام رابطه جنسی خودداری کنید.

2- نشستن در وان حمام و یا رفتن به استخر را با هماهنگی پزشکتان انجام دهید.

3- از پیاده روی های سریع و دویدن خودداری کنید و سعی کنید که پیاده روی سبک و آرام را در برنمه خود بگنجانید.

4- در این مدت همچنین از انجام رابطه جنسی خودداری کنید.

5- در این دوره برنامه غذایی خاصی مورد نظر نیست و می توانید به برنامه غذایی عادی خود برگردید.

مراقبت بعد از عمل زیبایی واژن

بایدها و نبایدهای یک ماه پس از عمل زیبایی واژن

حال که شما دوره استراحت بعد از عمل لابیاپلاستی خود را به طور کامل پشت سر گذاشته اید، می توانید موارد زیر را شروع کنید:

1- رابطه جنسی خود را به مرور و به آرامی شروع کنید و از آن لذت ببرید. در صورتیکه در رابطه خود دچار درد یا سوزش بودید مورد را به پزشک خود اطلاع دهید.

2- هنوز برای ورزشهای سنگین مثل سوارکاری، دوچرخه سواری و دویدن و ایروبیک زود است. انجام اینها را به سه هفته دیگر موکول کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا