تغییر شکل اشیاء

MAJOR

Well-Known Member
با سلام
دوستان من یک آبجکت نقشه ایران را دارم می خوام تو چند فریم تبدیل بشه به یه شکل دیگه که اونم یک آبجکت هست آیا این امکان وجود دارد ؟
متشکرم
 

ali_118

کاربر VIP
همه چیز امکان پذیره دوست من
حالا اینکه بحث شبیه سازی سه بعدیه
لطفا بیشتر در مورد کار توضیح بدین
آبجکت نقشه چه شکلیه و آبجکت دوم چه شکلی هست
 
مثل موم ؟!

سلام

دوستان درست میگن باید سوال رو بیشتر توضیح بدی که جواب و راهنمایی زودتر انجام بشه
به هر حال...
شما میخواهی مورف کنی و احتمالا سه بعدی (اگه دو بعدی خواستی!: fantamorph یا بهتر از اون sqirlz morph عالی هست)
منظورم اینه که اگه نیاز سه بعدی داری برو توی اگه فقط میخوای مورف بشه با دوبعدی میتونی به خوبی... میتونی هر فریم رو به فریم دیگه به صورت ویدیو خروجی بگیری...
مورف هم یعنی تبدیل جادویی اولی به دومی : نه با غیب و ظاهر شدن بلکه با تغییر فرم و وضعیت و به نحو پیوسته. در واقع برای یک حرکت کامل...
راه حل اصلی انتقال نقطه به نقطه هست: مادیفایر morpher برای تبدیل چند تا چیز به هم یا اضافه شدن درصدی یه سری دفرمگی و تغییر شکل به حجم اول به کار میره.
اما اگه مدل شما باید یه حجم باشه و به حجم دوم تبدیل بشه میتونی سر راست ترین راه رو انتخاب کنی: بری در حالت مش یا پولی حجم اول و نقطه ها رو انتخاب کنی و در یه فریم دیگه با حالت کلید اتوماتیک فرم دوم رو بسازی. نوع حرکت از اولی به دومی هم میتونه در کلید های بین این سر و ته معین و اعمال بشه. در واقع شما این فریم رو از لحاظ حجمی به اون فریم تبدیل میکنی.
شاید روشی باشه که اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک این کار ر وانجام بده اما من هنوز چیزی ندیدم. حسن این روش کنترل کامل خودت بر تغییر شکل هست که برای مدل های سرراست خیلی پیچیده نیست.

یا علی
 

m3d

کاربر VIP
خود مادیفایر morpher این کار رو بطور اتوماتیک انجام میده فقط کافیه تعداد ورتکسهای حجم اول با تعداد ورتکسهای حجم دوم برابر باشه.
شما باید اول یکی از حجمها رو بسازی (آبجکت نقشه ایران) بعد یک کپی از اون بگیری و شروع کنی به تغییر شکل دادن اون با کمک مادیفایر ها یا جابجایی ورتکسهاش تا به حجم دوم (مثلا آبجکت نقشه ی یه کشور دیگه) برسی . البته یادتون باشه تعداد ورتکسها نباید تغییر کنه . مثلا نمیشه از مادیفایر mesh smoth استفاده کرد چون تعداد ورتکسهای آبجکت رو افزایش میده. بعد باید مادیفایر morpher رو به نقشه ایران اضافه کنی و تو قسمت modify مربوط به مادیفایر مورفر روی دکمه زرد رنگ empty راست کلیک کنی و حجم دوم رو از صحنه انتخاب کنی. حالا با افزایش مقدار 0 به 100 میتونی تغییر شکل رو ببینی . میتونی این پارامتر رو در طول چد فرم از 0 تا 100 متحرکسازی کنی تا به نتیجه مطلوب برسی .
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا