سلام مجدد
در رابطه با انرژی فیلم یه مثال میزنم
دیدی توی این سریالای آمریکایی پلیسه با قاتل زنش توی یه جای دور افتاده تنها میشه و همه میگن الان اینو میکشه
بعدش قسمت تموم میشه و هفته بعذ قسمت بعدش پخش میشه و همه منتظرن ببینن چه اتفاقی میافته
اما قسمت بعد اصلا از یه جای دیگه شروع میشه
و بعد از چند دقیقه میره رو اون جایی که باید باشه
با این کار گروه کارگردانی و نویسندگی چند تا کار رو دنبال میکنن
1- ولع بیننده رو زیاد میکنه
2-انرژی فیلم رو کنترل میکنه
3- به بیننده میفهمونه و وعده ی اینو میده که بحران از این بد تر هم خواهد شد
الان دیگه اکثرا روی اوردن به فیلمنامه ی غیرخطی
و مهمترین دلیلش هم همین انرژی فیلمه
توی این جور فیلمنامه ها اتوماتیک و بدون اینکه نویسنه خودش بخواد انرژی فیلم رو کنترل میکنه
چونکه فلش بک و فوروارد های زیادی داره و نویسنده نمیتونه الکی مثلا تعطیلات پایان هفته ی یارو پلیسرو نشون بده
البته فلش فوروارد و بک زیاد از اندازه هم باعث این میشه که انرژی فیلم از دست کارگردان و یا نویسنده خارج شه
البته این دو خط آخر نطر خودم بود
چونکه تست کردم و دیدم.
مخلصیم