بازیگر های ایرانی یا فرشته های اسمانی !!

saeed450

Active Member
سلام دوستان با توجه به اینکه بخش فیلم سازی مجید انلاین پررونق تر از جاهای دیگه هست گفتم این مطلب رو اینجا بزارم

پس از ماه ها ! تلویزیون رو روشن کردم و گویا برنامه ای که مربوط به رامبد جوان بود از شبکه ifilm در حال پخش بود .گویا در این مجموعه با بازیگر های مختلف بحث و گفتگو می شود و از مشکلاتشان در میان مردم صحبت به عمل می اید.

اما اگر به لحن صحبت کردن این بازیگر ها توجه کنید طوری صحبت می کنند که انگار از دنیایی دیگر امده اند یا اینکه فراتر از موجودات زمینی هستند . طوری که مدام خود را تحویل گرفته و شغل و حرفه خود رو بسیار مشکل ساز می دانند از این نظر که ارتباطشان با دنیای بیرون سخت هست و چنان چنان...

طوری که در یک قسمت گفت که ک ما مثل بقیه مردم عادی هستیم ولی خب از خیلی جهات هم خاص هستیم

ایا این فرد یا افراد فکر می کنن مردم ایران اینقدر ندید پدید و دچار کمبود هستن که در کف دیدن شما بازیگران ایرانی هستند ؟ یا اصلا چرا بازیگران ما باید اینقدر خود شیفته باشند ؟ خواننده و بازیگر ان غربی یا بهتر بگوییم خارجی اینقدر دچار خود شیفتگی نیستند که این افراد هستند ..

البته منظورم همه بازیگران ایرانی نیست.در بینشون تعداد انگشت شماری همچون اصغر فرهادی و از جنس مردم هم ممکن هست باشند که دیدیم که به چه موفقیت هایی رسید .

به راستی دلیل این همه از خود شیفتگی چیست؟؟ و اصلا هدف این کارگردان از پخش چنین برنامه ای چی هست

اطلاعات کامل تر در لینک زیر هم توضیح داده شده :

http://www.asriran.com/fa/news/211820/نگاه-انتقادی-به-برنامه-جدید-رامبد-جوان
 
با سلام

ضمن تشکر از نگاه نقادانه شما به مبحث سینما

نظر خودم رو براتون مینویسم اما در آدرسی که معرفی کردید میتونید در اونجا هم نظر بنده رو ببینید :


باید خدمتتون عرض کنم که در بحث بزرگنمایی و در پس اون مظلوم نمایی بازیگران ایرانی که ضمن تعریف و تمجید از خود پشت نقاب یکی از قشرهای مظلوم این جامعه ایستاده اند باید این سئوال پرسیده بشه که برخورد مردم با اینگونه واکنش ها چگونه است آیا سایر مردم عادی هم که فقط با یک نگاه ساده به این نمایش های تلویزیونی و ساخته شده توسط بازیگران ما می اندازند چیست؟

آیا میتوانند نگاهی نقادانه داشته باشند آیا سواد کافی در این زمینه را دارند؟

خیلی راحت میشه از روحیه مردم این کشور در سال های اخیر در برخورد با ساخته های سینمایی کشور متوجه شد که چقدر دیدگاه مردم ما به همه اتفاقات کشور یک نگاه سیاسی است تا نگاه نقد!

برای مثال وقتی فیلمی در ایران ساخته میشه همه مردم علاقه تماشای اون فیلم را ندارند و خیلی خودمونی بگیم حوصله سینما رفتن را ندارند! اما به همین یک ماه قبل نگاه کنید که فیلم ( گشت ارشاد ) در دو هفته اول در رده سوم فروش فیلم های ایرانی بود اما بعد از برنامه تلویزیونی سینمای 7 که شب های جعه از شبکه سه پخش میشده به یکباره مورد حمله و نقد های تند سیاسی قرار گرفت که همه اینها هم زاییده تفکر فقط چند منتقد سینما بود! اما 24 ساعت طول نکشید که یکمرتبه فروش نزدیک به 200 میلیونی این فیلم به مرز 800 میلیون تومان رسید! و همه مردم ترس از این که این فیلم قراره تا 24 ساعت آینده از پرده سینماهای کشور برداشته بشه همه به سمت سینما ها یورش بردند تا این فیلم رو از دست ندهند!!!

این فقط یک مثال ساده بود تا بتونیم قبل از نقد هر موضوع به فرهنگ متمرکز و در برگرفته اون جامعه شناخت بیشتری رو بدست بیاوریم تا بتونیم ریشه ای به این موضوع نگاه کنیم.

با مثال گفته شده میتوانید پی ببرید که چقدر راحت چند منتقد با همکاری خود کارگردان فیلم با کمی سر و صدا و استفاده از رسانه ملی! مردم رو حساس کنن و در واقع آنها را فریب دهند و به سینما بکشانند!

صحبت ها خیلی زیاده اما به همینجا بسنده میکنم . . .

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا