باب راس خود باشيد

Maxton

Active Member
بسياري از مردم معتقدند ابزار رايانه اي هيچ وقت جاي ابزار دستي را در فعاليت هاي هنري پر نخواهد کرد. اگر شما هم از طرفداران اين نظريه ايد، يک بار Corelpainterرا امتحان کنيد. شما چه تکنيکي را دوست داريد؟ آبرنگ؟ رنگ روغن؟ مدادرنگي؟ ماژيک؟ پاستل؟ ذغال؟ کنته؟ يا قلم آهني و جوهر؟
به هر حال فرقي نمي کند، هر ابزاري که بخواهيد در Painter مهياست و نتيجه کار با آن به شکلي باورنکردني طبيعي به نظر مي رسد. انتخاب جنس و بافت کاغذ يا بوم هم با شماست.
ماوس را در دست بگيريد و ببينيد که چگونه حتي فشار قلم شما روي بوم هم توسط اين نرم افزار هوشمند تشخيص داده شده و در نتيجه کار ظاهر مي شود!
حرفه اي ها نياز به معرفي Painter ندارند. مدتهاست اين نرم افزار در کنار Photoshopو Freehand روي رايانه اغلب هنرمندان گرافيک يافت مي شود. اما اين روزها Painter چيزي دارد که حتي آنها را هم به هيجان خواهد آورد: نسخه اي جديد که سرعت تمام ابزارهايش از 2 تا 10برابر افزايش پيدا کرده است.
Corel اعلام کرده است براي دستيابي به اين کارآيي ، برنامه نويسانش ارتباط و همکاري نزديکي با مهندسان Intel و AMD و Apple داشته اند. يکي از امکانات نسخه جديد Painterيک تخته رنگ واقعي است.
Corel بدرستي ادعا مي کند که شيوه ارائه شده براي نقاشي با رنگ روغن هميشه به عنوان يکي از شاخص هاي پيشرفت هنر ديجيتال ارزيابي شده است.
در نسخه جديد مي توان رنگها را مانند نقاشي واقعي روي تخته با هم مخلوط کرد و از آنجا روي بوم آورد. قلم مو به همان شکلي به رنگ آغشته مي شود که هنگام برداشتن رنگ از روي تخته عمل مي کنيد.
ميزان رنگ موجود روي تخته و روي قلم مو نيز محدود است و با انتقال رنگ روي بوم ، قلم مو مانند يک قلم موي واقعي از رنگ خالي و خالي تر مي شود. علاقه مندان به آبرنگ نيز در نسخه جديد Painter ابزار به مراتب طبيعي تري در اختيار دارند.
آنها مي توانند ميزان آبکي بودن رنگ و خيسي دور قلم را تغيير دهند و نتيجه را در همان منو آزمايش کنند. در نقاشي با آبرنگ خيس بودن رنگها براي ايجاد بعضي افکت ها و تلفيق مناسب رنگها با هم ضروري است.
Corel قول داده است نقاشي هاي آبرنگ را حتي بعد از بستن فايل هم در آفتاب نگذارد تا هر وقت که خواستيد تر و تازه و آماده تکميل باشند. يکي ديگر از امکانات Painter جديد حرکت دادن قلم در مسير يک منحني خاص يا به اصطلاح SnapToPath است.
اين امکان به طراحان لوگو در کشيدن منحني هاي بي نقص و کامل کمک مي کند. با فعال کردن يک دکمه يا فشردن يک کليد ميان بر مي توان خطوط را به راه آورد و در زمان طراحي به ميزان قابل توجهي صرفه جويي کرد.
ارتباط ميان فتوشاپ و Painter در نسخه قبلي هم کامل بود: Painter فرمت PSD را مي شناسد و مي تواند فايلهاي فتوشاپي را باز کند.
فايلهاي ايجاد شده در Painter نيز قابل ذخيره با فرمت فتوشاپ بودند. اما در نسخه جديد روش کار با لايه ها بسيار به روش فتوشاپ شبيه تر شده است و کاربران را از گيج شدن هنگام کار خلاص مي کند.
در ويرايش جديد، يک صفحه ورود مناسب تر به نرم افزار افزوده شده که همه چيز را دم دست مي آورد. يک مجموعه راهنمايي خودآموز هم به صورت فيلم در دسترس کاربران است که براي تازه کارها ديدني خواهد بود.
اين فيلمهاي آموزشي را شرکت ليندا تهيه کرده است که يکي از معروف ترين تهيه کنندگان برنامه هاي آموزشي براي نرم افزارهاي گرافيکي است.
اما يک قابليت مهم Painter که هنوز از آن صحبت نکرده ايم ، تبديل عکس به نقاشي يا طراحي است. در نسخه جديد، سرعت انجام اين کار به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.
لابد تا به حال اين کار را با استفاده از فيلترهاي فتوشاپ تجربه کرده ايد. نتيجه کار در فتوشاپ در حد همان تجربه بامزه باقي مي ماند. اما نتيجه همين تجربه در Painterافسون کننده خواهد بود.
براي بسياري از هنرمندان هنر ديجيتال ، اين نرم افزار يک خط توليد شاهکارهاي هنري است! در کنار کيفيت فوق العاده اين تبديل ، مجموعه ابزارهاي قدرتمند Painter را هم در نظر بگيريد.
Painter با دستور CLone عکس را به نقاشي دلخواه شما تبديل مي کند و حالا يک تابلوي آماده با رنگهاي تازه در مقابل شماست. مي توانيد قلم را برداريد و هر گوشه را که مي خواهيد تغيير دهيد.
به همان آسودگي که باب راس در برنامه لذت نقاشي ، قلم برمي دارد و به قول خودش ديوانه
مي شود. اين شما و اين لذت ناشي ديجيتال
منبع
 

a Truth Seeking

Active Member
تشكر مهدي جان.
راستيش چند روزه قبل در اين زمينه با نرم افزاري به نام ArtRage آشنا شدم امكانات نرم افزار و دامنه فعاليتش خيلي كم هست ولي محيط گرافيكي خيلي جذابي داره.
 

Maxton

Active Member
خواهش می کنم.امکاناتی که واسه این برنامه ذکر شده اون برنامه داره؟..من که حقیقتا وقتی اینو خوندم کفم برید....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا