بابا سنجاقک ^|^

سلام
ثمره این شب هم شد این. امیدوارم خوشتون بیاد و بهتر شده باشه... قبلی رو هنوز دوست دارم اما انتخاب لازمه زندگیه ...!
زیبراش از نو روی ریتوپوی آنرپ شده پست قبل با دیواید 4 و 5 ... ریزه کاری داره هنوز و بعضی فرمهای بی هویت ریز تو تزیینا باید عوض بشن و بقیشو شما بگین...
شاید برای روز پدر بابا آماده بشه ... شاید
یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • 2011-06-14_04-39-11-671 +.jpg
    2011-06-14_04-39-11-671 +.jpg
    47.8 کیلوبایت · بازدیدها: 79
  • 2011-06-14_05-00-10-828 +.jpg
    2011-06-14_05-00-10-828 +.jpg
    51.8 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 2011-06-14_04-48-28-234 +.jpg
    2011-06-14_04-48-28-234 +.jpg
    71.8 کیلوبایت · بازدیدها: 15

nightlord

Well-Known Member
سلام محمد جان ، خیلی خوب شده . ماشاالله به ذوقت .
در مورد جزییات نمیتونم چیزی بگم خودت استادی . ولی من یه چیزیو بگم که اگه درست بشه ، عالی میشه و آدم یه مقدار بهتر با بابا ارتباط برقرار می کنه .
الان صورتش خیلی مهربون و عالی شده ولی بدن ، یه مقدار گنگه و ارتباطش با صورت خوب نیست . به نظر من اگه دستاشو از اون حالت در بیاری و دستای کوچیک و طبیعی بهش بدی که حالت مشت شده یا بسته داشته باشه که به فیگور بابا هم میاد(منظورم مچ دسته ها فقط) . خیلی بهتر میشه .

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
سلام

attachment.php


پیشاپیش روز پدر رو به همه دوستان و اساتید از طرف خودم به پدرای مهربونتون و از طرف شما به باباسنجاقک مهربونم تبریک میگم.

:rose:

یه تست رنگ با پلی پینت رو مش آخری
فکر کنم بیشتر فهمیدم پلی پینت چیه. از اسپری و اسپات و خطهای نرم وشیفت خوشم اومد.
یه زیر رنگ سبز و بعد چند تا لکه رنگی برای شروع بعد شخصیت دهی و کار موضعی و استفاده از فرم برای جدا کردن و شاخص کردن.
از همسایگی رنگها هم خیلی استفاده کردم.
چند نمای مختلف گذاشتم تا ایرادای کار بیشتر پیدا بشه.
زیررنگ هست و با ظریفکاری و تکسچر و cavity و فیلتر بهتر میشه...

attachment.php


درمورد سفارش محمد جان هم دستاش خیلی اذیت میکرد از اول و هی میترسیدم که بعد از آنرپ اذیت کنه بخوام دستکاری زیاد بکنم ولی یکمی باهاش بازی کردم تا اینکه فکر کردم دستاش خیلی کوچیک و بیحاله. داداشم میگفت دست کوچیک نشونه ضعفه منم بزرگترش کردم. انگشت نداره ولی دستکشش بهتر شد.

مرتضی هم با همه شلوغسری بهم گفت که ریشش مشکل داره و تزئینات بدنش یکنواخت شده. درسته مش قبلی فرمهای اصلیش بارزتر بود.
تا یه حدی با رنگ میتونم توجهو چند جا بیشتر متمرکز کنم ولی اگه مشکل اساسی تره به نظرتون من آماده تغییراتم.

رنگم اگه هر مشکلی داره مشتاقم. این ماسک کویتی تیره میتونه خودشم رنگهای تیره دیگه داشته باشه...

راستی سوال:
من مش باجزئیات قبلی رو ریتوپو کردم و تو توپوگان و تری دی کوت هم میشه با اون دو تا مپ نرمال و دیسپلیس گرفت.
فکر میکنم تو xnormal هم اگه اذیت نکنه میشه.
اما میخوام بدونم حالا که مش تغییر کرده. میتونم یه lowpoly با آنرپ جدید رو بیارم تو زیبراش. یا اصلا میشه دو تا مش مشابه رو بدون اینکه از رو هم کار شده باشن آورد تو زیبراش و بهش گفت حجم اون رو بده به صورت نرمال به اونیکی دیگه؟
مثلا اگه من راحت تر باشم با یه برنامه مثل SC رو حجم پایه و یا حتی برعکس رو حجم دیتیل کار کنم میشه آورد تو زیبراش و با اون یکی بهم خوروند.

منتظر نظرا و جواب سوالم هستم.! . بعد از امتحاناتون هم من منتظرم ...

:rose:

متشکرم.
عیدتونممبارک
یا علی
 

پیوست ها

  • PapaDragonFly_WIP.jpg
    PapaDragonFly_WIP.jpg
    4.9 کیلوبایت · بازدیدها: 78
  • COLOR_BEAT_WIP.jpg
    COLOR_BEAT_WIP.jpg
    117.5 کیلوبایت · بازدیدها: 57
  • COLOR_BEAT_WIP 2.jpg
    COLOR_BEAT_WIP 2.jpg
    200.9 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • COLOR_BEAT_WIP 3.jpg
    COLOR_BEAT_WIP 3.jpg
    252 کیلوبایت · بازدیدها: 14
سلام
یه تست رو همون اسنپ شات های مشابه پست قبل برای رنگ بازی
تو فتوشاپ با پلاگین های - alienskin bokeh - redfield perfectum - colormancer - selective color - buzz pro - sf colormixer pro
و فیلترهای high pass - lighting
با nudge - burn - brush هم روتوش نقاشی شده.
هدیه روز پدر امیدوارم خوشتون بیاد!
یا علی
 

پیوست ها

  • paint test on ZB snapshot.jpg
    paint test on ZB snapshot.jpg
    267 کیلوبایت · بازدیدها: 86

*farshid*

کاربر VIP
تست آخرت هم خیلی ناز و دوست داشتنی شده ...

کاربر فعال شدنت رو هم تبریک میگم ... یه جایزه ی کوچولو بود در قبال زحماتی که برای بچه ها و سایت میکشی ... (زحماتی بدون منت و بدون چشم داشت)
like
 

nightlord

Well-Known Member
خیلی خوب شده محمد جان .
دستت درد نکنه ، خیلی خوش ذوق و فعال هستی . هدیه روز پدر عالی به بچه ها:green: فروم .

کاربر فعال شدنت رو هم تبریک میگم دوست من :rose:
 
دستت طلا فرشید جون. بابا رو خوشحال کردی.:rose:
*
+ و تشکر از دوست عزیزم محمد. شما که سلطانی خودت. این رنگا پلاستیکیه.از اینکه پسندیدی خوشحالم.:rose:
*

... باید بیشتر بهش فکر کنم. باید بتونم اگه زمینش خوبه کاملش کنم. توانایی حرکت و آبجکتهای مکمل و محیط سازگار چیزی هست که هر دفعه مطرح میشه و من فرار کردم. امیدوارم به برکت همراهی شما اساتید از کاراکتر خالی و خشک و مجسمه ای به یه موجود زنده تر و ملموس تبدیلش کنم.
برا رنگم شرمنده من بیتقصیرم. یه توطئه بوده از طرف اساتید. داستان پاپوش های آبی .. داستان جالبی میشه. احتمالا بعدا زیر آب خفم میکنن و اسمم رو میذارن مردآب:lol:
یا علی
 
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
ایول رنگاش جالب شد به نظر می که نازه ^.^
زاویه دوربین قراره همین باشه؟یجوری بذارین یکم بیتر دیده بشه خوب :">
موفق بباشین حاجاقا:rose:
 

ali3dm

کاربر VIP
هدیت عالیه محمد جون

بابا سنجاقکت

یه دونه مامان سنجاقک کم داره:lol:

اونو ایشالله سال آینده روز مادر تقدیممون کن

خدا میدونه تا اون موقع چه پیشرفتی خواهی داشت:rose:
 
سلام

از دوستان عزیزتشکر به خاطر الطافشون.
:rose:
از خانم مدیر تشکر دوباره : زاویه معرفی نیمرخ بود ولی قرار د و تا سه رخ غیر همسطح بشه تو اجرا!
علی جان تشکر: خب مامان سنجاقک فکرش نبودم اما تو یکی از حجمها یه انشعاب باز شد که اسمشو گذاشتم خاله گل پیچک... برا اینکه سالمندان نیاز به مراقبت دارند من فعلا همین بابا رو چسبیدم تا ازم نرنجه!
درخت مرا درخت جان (شوخیو ببخشید) خیلی ممنون از حسن نظرت. روحیه بخش بود
مجیدجان کاملی از خودته . قرار بر ادامس: یکمی قطع و وصلی داره اما آب باریکه میمونه...

قدم بعدی هم سخت تره و هم کار میبره. یکمی سرم شلوغه آخه از سفارشام زیاد زدم ...
یه برکه یه بابا سنجاقک که انعکاسش تو آبه.
ممکنه حالت پرواز و بال زدن بخواد.
جزئیات برکه.
ممکنه یه چیزیو تو آب بخواد بکشه مثلا یه فرغون یا گاری آبی. یا چیز خاصی دست بگیره مثل عصاهای آبنباتی فرشیدجون...
گیاهای برکه.
تکمیل رنگ بندی.
فضاسازی و کانسپت....

خب فعلا یه سری با spotlight روش تست زدم اما آدم به یه ظرفیت جدید که میرسه اول کف میکنه و این سرعتشو میگیره!
رنگش هم که ملاحظه کردین ناقص بود و تو فتوشاپ یکمی بزک شده و هنوز کار داره.

این پروژه هنوز رو ریل هست و تو امضام گذاشتم که کار اصلی بعدیم همین باشه. از پیگیریت ممنونممجید جون!

یا علی
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام استاد،خسته نباشی،پس منتظر ميمونيم:-< همه ی رندرهايی که از اين کار گزاشتی رو ديدم،يکی از يکی قشنگتر...مخصوصاً اين.محشره :neutral:
(در ضمن من يه تشکر و يک معذرت بهت بدهکارم ،تشکر به خاطر اينکه افتخار دادی... ، و معذرت به خاطر اينکه در اون بخش نميتونم پيام بفرستم و ارور ميده:-?):rose:
 
آخرین ویرایش:
سلام

دو تا تست دیگه ... میبخشین که دیر از مجبتهاتون تشکر میکنم. خجالت میکشم خالی دست بیام.
شاید بعد از این مرحله کمی طول بکشه. دیگه واقعا دارم مجبور میشم برم مرخصی. تازه فعال هم که شدیم و بارمون رو بستیم!:lol: خب به امید خدا در اولین فراغت خدمت میرسم با پذیرایی..

:rose:
از حامدف (روسی هستین شما؟!) جان و سعید مجیک عزیز! کمال تشکر. این طراوت و شادابی تو ذهنم میمونه...

اون تست رنگ تو فتوشاپ رو بردم تو حالت پلی پینت و با اسپات لایت تو زیبراش رو کار انداختم. خب درسته از یه طرف بود اما یه پیشنهاد جالب بود برای بهره گیری از امکانات خیلی جالب تکسچرهای مختلف و ابزارهای جالبی که واقعا مکملش بود مثل یه چیز شبیه لیکویفای و استمپ و ...
(دو تا عکس راستی)

دو راه تکراری اما برای من جدید
یه معمای سخت هم تو ذهنم بود که نکته هاش رو تو آموزشها میدیم اما نمیگرفتم. یه قابلیت جالب زیبراش متریالهای خفنش هست و نورپردازی باحالش و دیسپلیس سبکش...
خب یه قابلیتی تو قسمت تولز و شاخه یووی هست که همون مورف یووی باشه. یه بار که دیسپ فعال بود تو حالت مورف دیدم که مپ آماده با برجستگی دلخواه و حتی رنگ دلخواه و نورپردازی یه شرایط خوب برای رندر تو تکسچر یا همون bake هست. از طرفی هم یاد گرفتم که برای یه کار بزرگ باید از منوی داکیومنت سایز رو درشت گرفت و بعد با زوم اوت اینقدر عقب رفت که اون کادر سفید دیده نشه و ویو از لبه ها کوچک تر بشه. خب F زدم که فیت بشه و خروجی از داکیومنت بیتمپ گرفتم...اما تو فتوشاپ دیدم که تا لبه قطعه فیت شده نه لبه کادر.بعد با تغییر سایز تو فتوشاپ تقریبا مچ شد اما تو رند خط مینداخت.
(سه تا عکس چپی)

یه روش دیگه که تو آموزش بود رو بعد فهمیدم که برا اینجا خوبه: مپ دیسپ و تکسچر رو گرفت یه plan یا همون صفحه تخت رو آورد و پلی مش و uvp از منوی یووی برای یووی ساده مستطیلی. بعد با فعال کردن دیسپمپ و سایز کم اون صفحه برجسته شد. با انداختن تکسچر رنگی هم دیگه آماده شد. بعدش زوم عقب برای دیدن اتفاقی که رو لبه میفته. حال F دوباره فیت میکنه اما لبه کاغذ با لبه کادر یکی میشه و نتیجه کاملا مچ هست.
تو عکسها میتونید ببینید

ممنونم از احوالپرسی دوستان. اینقدر چوبکاری میفرمایید من سوالمو تو این نوشته ها گم میکنم.
لطفا مشکلات رو تذکر بدین من خیلی خوشحال میشم. ..

فعلا تا یه فراغت و ادامه خدا نگهدار...
یا علی
 

پیوست ها

  • sptlight from ps 1.jpg
    sptlight from ps 1.jpg
    99 کیلوبایت · بازدیدها: 40
  • sptlight from ps 2.jpg
    sptlight from ps 2.jpg
    85.2 کیلوبایت · بازدیدها: 83
  • bake ZB material 1.jpg
    bake ZB material 1.jpg
    155.4 کیلوبایت · بازدیدها: 22
  • bake ZB material 2.jpg
    bake ZB material 2.jpg
    101.1 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • bake ZB material 3.jpg
    bake ZB material 3.jpg
    132.6 کیلوبایت · بازدیدها: 23

nightlord

Well-Known Member
خوبی محمد ؟ بابا هنوز که فراغتت تموم نشده کارو ادامه بدی:paint:. باشه حالا که گفتی تذکر بدید پس بگیر که اومد (یه کم فراغتتو خراب کنم داداش:green:)
ماشالله اصلا نمیشه ایراد گرفت ولی سعی میکنم :wink:.
یه گیر ناپلئونی:
تو تصویری که گذاشتم
attachment.php

اون ریشای بابا اون قسمتی که میرور شده زیاد جالب نشده ، عزیز اگه بتونی یه دستی به سرو روی اون قسمت بکشی خیلی عالی میشه . یه مقدار خیلی کم اون تقارن رو از بین ببری (البته در صورتی که نخوای فقط از نیمرخ رندر بگیری) .

یه کار دیگه ای که خیلی کارتو زنده تر میکنه و فکر میکنم عالی میشه اینه که عینک بابا رو به صورت جدا از صورت بسازی و چشمای کوچیک و تنگو بابا داشته باشه که یه عینک بابا بزرگی هم بیاد رو چشماش . (به خدا وقتی داشتم اینو مینوشتم خودم وحشت کردم ، میدونم دوباره uv درست کردن چه دردیه! ولی فقط یه پیشنهاد بودا . قلمو چکش دسته خودته استاد)
 
سلامحمد جان:rose:

اون عکس که گذاشتی یه تست برای نمایش امکان بهره کشی تست فتوشاپی ای هست که حتی بدون این منظور نقاشی شده. این روش تو بهترین حالت هم از رو چند نما باید کار بشه و همونطور که اشاره کردی از نمای غیر فریز و پروجکت شده رنگها و لبه ها سوتی دارند.

در مورد تقارن زدایی هم نظرت رو میپسندم. تو این کار میخواستم خودمو مجبور کنم به کار متقارن ولی میشه هم تو تکسچرینگ هم قلم موهای ریزتر نهایی تفاوتشو نشون داد. البته شاید رنگهای متفاوت یه حال تازه ای بده... باید روش فکر کنم. ممنون

در مورد عینک جدا هم خب بازم میشه فکر کرد. این یووی رو عوض کردم . این برام راحت ترین کاره! باید ببینم اگه یه جوری مش مشکل داشت یا واقعا میطلبید باشه میدم عینک گیاهیشو با یه جدید عوض کنه.

ممنون که سر زدی:rose: فراغت نیست یکمی گیج شدم ... چند تا کار بیمزه هست که نه اونها رو انجام میدم نه جرات میکنم بابا رو ببرم بازار که جدید بشه. خب یه بهانه تصویری: از رو یه نما هاشور زدم (با نرم افزار inkscape - این مدت یکمی تو گالری فتوشاپ پلکیدم!) و بعد تو فتوشاپ باز روش کار کردم... هم به خاطر علاقه به موضوع و هم به خاطر نیفتادن توی یه کار نیمه کاره و هم تست...

یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • 2011-06.jpg
    2011-06.jpg
    155.9 کیلوبایت · بازدیدها: 67

sharin

Member
سلام همشاگردي.

تو اين بالاييه كه مشكلي نمي بينم . خيلي باحاله ...
بنظرم يكي ديگه از اشكالاتت در اسكالپت اينه كه سايز brush هات يه جوره ...
يكمي بايستي ريز و درشت كني. ابتدا و انتهاي ريش ها يه اندازه شده چرا ؟
اما در كل ديگه وقت نهايي كردن و خروجي گرفتنه ...
اگر تونستي كه خوبه ، نشد هم مشكلي نيست ...
كار فانتزي و قشنگيه ...
فكرش رو نمي كردم اينطوري بشه ...
در مورد رنگ آميزي هم كه واقعا چيزي ندارم بگم . ايده هاي خودت جذاب تره ...

منتظر خروجيه نهايي هستيم.

موفق باشي.
يا علي.
 

Bullet

Member
سلام
اول از همه خیلی جالبه . :green:
راستش از این رندر رنگی پنگیه که آبی زرده زیاد خوشم نیومد . به نظرم قبلیاش قشنگتر بود .
تبریک می گم . من که خودم یه جعبه رو با خلاقیت خودم نساختم تاحالا ::green:
میشه بگید با چه نرم افزاری و چجوری آنرپ و یو وی رو درست کردین ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا