اینگونه برای سئو مطلب بنویسیم

شروع موضوع توسط darkooob3 ‏1 می 2018 در انجمن مسایل عمومی طراحی و توسعه‌وب

  1. darkooob3

    darkooob3 New Member

    ارسال‌ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    نوشتن برای سئو باید متناسب باشه به طوری که در گوگل رتبه خوبی بگیره در جاسگاه های خوب سرچ شود
    ما تو این پست از دارکوب یه تاریخچه از روشهای مطلب نویسی برای سئو براتون میگیم تا اول با روشهای قدیمی آشنا بشید و از اصول پابرجاشون پیروی و از اصول منسوخش دوری کنید و بعد در مورد روش نوشتن مطلب در سال 97 توضیح میدیم تا با بروزترین اصول سئو در نگارش مطالب و محتوا آشنا بشید.

    فناوری مربوط به وب و الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و پیشرفتند و اگه میخواهید تو کارتون موفق باشید باید همگام با زمانه پیش برید. استفاده از روشهای منسوخ و قدیمی ممکنه خیلی بهتون ضرر بزنه.
    در اون زمان برای سئو کردن مطلب، کلیدواژه های مد نظرشونو در همه جای صفحه، در متن، در تگ ها، عنوان و همه جا میذاشتن و در واقع یه جورایی میچپوندن. شاید شما هم یادتون باشه اون وقتها بعضی صفحات رو باز میکردیم و فقط با یه عالمه عبارت و کلمه روبرو میشدیم، یا مثلا وسط متن یه دفعه عبارتی بی ربط که کلیدواژه اون شرکت بود میدیدیم.

    از شکل های مختلف استفاده کنیم برای کلمات کلیدی خود . اگه الآن به آدرس این صفحه دقت کنید بعد از آدرس اصلی یک اسلش و بعد کلیدواژه هایی در مورد این صفحه می بینید. این نوع URL یک زیر دامنه به حساب میاد، ولی در اون زمان کلیدواژه ها رو قبل از .ir یا .com یا … یعنی در دامنه اصلی قرار میدادند چون اینطوری بهتر رتبه میگرفتند.
    بنابراین در واقع برای سئو کردن باید موتورهای جستجو رو راضی میکردند، در حالی که خواننده با این روشها اذیت میشد و ممکن بود حتی از صفحه خارج بشه. به همین خاطر هم عده ای سعی میکردند دو مدل محتوا در سایتشون ارائه بدن، یکی طبق ذائقه موتور جستجو و یکی طبق ذائقه کاربرها.

    موتورهای جستجو خیلی پیشرفت کردند و خودشونو برای رفع نیازهای کاربر بهینه کرده اند، تمام سعیشونو میکنند تا کاربر بتونه کاری رو که میخواد انجام بده. بنابراین محتوایی که این کارو برای کاربر انجام نده نمیتونه رتبه خوبی بدست بیاره. هر چند ممکنه برای یه مدت کوتاه بتونه بیاد بالای صفحه نتایج، اما خیلی زود جاشو میده به کسایی که بیشتر و بهتر به نیازهای کاربر توجه میکنند.
    شاید حتی اون عبارات ارتباط مستقیمی هم با خود کلیدواژه نداشته باشند ولی بنا به هر دلیلی در متونی که برای اون کلیدواژه نوشته شدند زیاد بکار رفته باشه. مثلا فرض کنید در محتواهایی که برای کلیدواژه “فروش ساعت” تولید شده اند، عبارت “اطراف تهران” زیاد بکار رفته باشه. در این صورت اگر شما هم در متن خودتون این عبارت رو چند بار استفاده کنید، بهتر میتونید از گوگل رتبه بگیرید. چون گوگل یاد گرفته که این دو عبارت همراه همند.

    کسی که دنبال یه شرکت طراحی وب سایت میگرده، در اصل چی میخواد؟ یا میخواد سفارش طراحی وب سایت بده، میخواد مشاوره طراحی وب بگیره، قیمت ها رو ببینه، خدماتشونو، نمونه کارهاشونو و چیزهایی از این قبیل. اینها اهدافی اند که پشت عبارتهای کلیدی مخفی شده اند.
    و خیلی موارد دیگر که در مقاله شرکت دارکوب به آنها پرداخته بودند و مطالعه کردم
     
    نوشته شده توسط darkooob3 در ‏1 می 2018

به اشتراک بگذارید