ariamiz1395
Member
اینستاگرام شبکهای است که اکنون بیش از ۵ سال از تاسیس آن میگذرد و توانسته است تا جای خود را به عنوان یک شبکهی اجتماعی پرمخاطب در میان کاربران باز کند. در گزارشی که پیش رو داریم سعی شده است تا به برخی ترفندهای استفادهی بهینه از اینستاگرام برای اهداف تجاری و کسب وکار پرداخته شود. برای بررسی بیشتر با ما همراه باشید.
مسلما همهی برنامههای اجتماعی رسانهای برای کاربرد و هدف یکسانی ساخته نشدهاند. اینستاگرام اولین بار در سال ۲۰۱۰ راهاندازی شد و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون تعداد کاربرد دارد و ۳۰۰ میلیون نفر از آنها به طور روزانه از این برنامه استفاده میکنند. تعامل کاربران اینستاگرام با این با پلتفرم بسیار متفاوت با آن تعاملی است که کاربران با توییتر و فیس بوک دارند. این تفاوت، وقتی به حسابهای کاربری فالو شده توسط کاربران هر یک از شبکهها نگاه کنیم، بسیار مشهودتر خواهد بود.
تنها هدف اصلی شبکهی اینستاگرام این است که شما محتوای بصری جذاب و هوشمندانه با کپشنهای جالبتان را برای مخاطبان خود ارائه دهید و به هر ترتیبی بتوانید تعداد بیشتری از مخاطبان را در اینستاگرام برای خود فراهم کنید. این افزایش مخاطبین در ادامه نیز میتواند برای اهداف تجاری استفاده شود.
گفتهی فوق طبیعتا خیلی هم تعجبآور نیست، به دلیل اینکه بسیاری از برندهای ممتاز، برنامهها و اهدافی را نیز برای ارایهی بصری محصولات خود دارند. برای نمونه میتوان به کمپانی نایک اشاره کرد که با ۵۴ میلیون فالوئر، همواره عکسها و فیلمهای کوتاهی از ورزش و ورزشکارانش را پست میکند. استارباکس با ۹.۸ میلیون فالوئر، نوشیدنیهای خود را در مکانهای عجیب و غریب و یا رنگارنگ برای مخاطبان به نمایش میگذارد.
شمار زیادی از استارتاپها، از شرکتهای تولید تیشرت همچون میزنومین (Mizzen+Main) تا مارکهای معروف کولهپشتی از جمله هرشل سوپلای (Herschel Supply Co.) از این برنامه به عنوان راهی برای افزایش آگاهی و شور و شوق مردم در مورد نام تجاری خود استفاده کردهاند.
اکنون پرسش این است که بهترین روش برای انجام این کار چیست؟ به لطف اجرای آیندهی ابزار کسب و کار اینستاگرام، نامهای تجاری قادر خواهند بود تا آسان تر از قبل با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. همهی آن چیزی که شما نیاز دارید در واقع یک صفحهی فیسبوک است.
همانطور که میدانید فیسبوک مالک شبکهی اینستاگرام است و از طریق آن، برنامهی اینستاگرام میتواند اطلاعات شرکت شما را دریافت کند. به این ترتیب، شما میتوانید از شمار زیادی امکانات برنامه از جمله صفحات پروفایل ویژهی کسب و کار، یک ابزار تجزیه و تحلیل و همچنین گزینهای برای پرداخت هزینهی تبلیغات بهرهمند شوید.
همانند هر تصمیم دیگری که در کسب و کار گرفته میشود، پیش از هر کاری باید مطمئن شوید که اینستاگرام ارزش سرمایهگذاری شما برای نام تجاریتان را داشته باشد. اگر شما برای مثال گردانندهی یک شرکت نرمافزاری یا یک آژانس مشاوره باشید، ممکن است تهیهی پستهایی که بتواند مخاطبان را دربارهی کارها و ایدههایتان ذوقزده کند، مقداری دشوار باشد.
اما هنوز هم ارزش امتحان را دارد که بخواهید عملکرد خودتان را در اینستاگرام برای اهداف تجاری امتحان کنید. در اینجا به بررسی شش مورد از بهترین شیوههای موجود برای استفاده از اینستاگرام به منظور کسب و کار میپردازیم.
۱. اطمینان حاصل کنید که مشتریان به راحتی میتوانند با شما تماس بگیرند
اکنون دیگر نیازی نخواهد بود که تمامی اطلاعات خود را به طور انبوه در بخش زندگینامهی خود بیاورید. پروفایلهای کسب و کار جدید اینستاگرام به فالوئرها اجازه میدهد تا با فشار یک کلید با ارسال ایمیل، تماس، و یا پیام به شرکت شما دسترسی داشته باشند؛ همچنین این امکان وجود دارد که به یک نقشه با تمامی راههای ممکن برای رسیدن به محل شرکت شما نیز دسترسی پیدا کنند.
بنابراین مطمئن شوید که تمام اطلاعات خود را به طور دقیق و در جاهای مناسب ثبت کردهاید، به طوری که مشتریان به راحتی بتوانند در صورت نیاز شما را پیدا کرده و با شما تماس برقرار کنند. این کار باعث میشود تا شما نیز بتوانید به درخواستها و کامنتهای مخاطبان به سرعت و با بهترین بهرهوری ممکن پاسخ دهید.
۲. از ابزار اینسایتس (InSights) برای تعیین پستهایی با بیشترین بازدید استفاده کنید
آیا فکر میکنید به طور قطع میدانید که کدام ایدهها بهتر کار میکنند؟ شاید بهتر باشد در این باره تجدید نظر کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهید. ابزار اینسایتس به شما نشان خواهد داد که بسیاری از افراد چگونه با هر یک از پستهای شما تعامل میکنند. شما باید از این اطلاعات برای پی بردن به چگونگی تنوع و گستردگی استایلهای کپشنها، فیلترها و سوژههای عکاسی استفاده کنید.
به عنوان یک مثال، میتوانیم به یک استارتاپ طراحی داخلی با نام هومپالیش Homepolish اشاره کنیم. آنها در ابتدا گمان میکردند که مخاطبان از تصاویری که در آن از سوژههای انسانی استفاده شده باشد، استقبال بیشتری خواهند داشت. اما تجزیه و تحلیلهای دقیقتر نشان داد، تصاویری که انسانها در آنها حضور داشتهاند نسبت به تصاویر بدون سوژههای انسانی لایکهای کمتری را از سوی مخاطبان دریافت کردهاند. از این رو کمپانی تصمیم گرفت تا رویهی خود را در عکسها تغییر دهند و سوژههای انسانی را از تصاویرشان حذف کنند.
۳. ایجاد یک تقویم مشخص برای پستها
بهترین مقاطع زمانی در روز برای ارسال پستها چه وقتهایی هستند؟ تعداد میانگین پستها در هر روز باید چقدر باشد؟ به طور آزمایشی با یک پست در هر روز یا یک پست در هر چند روز شروع کنید و در ادامه سعی کنید تا مناسبترین زمانبندی را به دست آورید. به عنوان یک شاخص راهنما، صاحبان بسیاری از برندها باور دارند که بیش از دو یا سه پست در روز ممکن است ذهن مخاطبان شما را بیش از حد اشباع کند. و در حالی که بسیاری از شرکتها در طول ساعات کاری پستهای بیشتری ارسال میکنند.
یک مطالعه نشان میدهد که در اواخر شب و آخر هفتهها، پستها تا حدودی از تعامل و توجه بیشتری برخوردار میشوند. احتمالا دلیلش این است که در این زمانها رقابت کمتری در آن فضا وجود دارد. حالتهای مختلف را امتحان کنید، با اعداد بازی کنید و آنها را مدام تغییر دهید تا در نهایت ببینید که مخاطبانتان بیشتر به چه برنامهی زمانی اقبال بیشتری نشان میدهند. پس از آن پستهای خود را برای چند روز یا چند هفتهی پیش رو برنامهریزی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست و معینی قرار خواهید داشت.
منبع: زومیت
آخرین ویرایش: