انیمیشن کوتاه (مصونیت)

unknown_i3oy

Well-Known Member
این اوّلین انیمیشنی هست که من به تنهایی ساختم (مصونیت)
برای فستیوال 100
نویسنده هم برادرم امین علیزاده ست که ازش تشکر میکنم
دلم میخواد بعد از دیدنش نظرتون رو هم بگین


نرم افزارها و پلاگینهای استفاده شده :
Maya 2014
3DsMax Design 2014
MudBox 2014
Arnold 1
Photoshop CC
LooksBuilder
InstantHD


دانلود
مشاهده
 
آخرین ویرایش:
خیلی خوشم اومد به جز این کار دیگه ای هم دارید ؟ یه چند تا سوال دارم :
سیستمی که باهاش رندر کردید چی بوده و زمان رندر چقدر بوده ؟
میزی که قرار داده بودید جزییتاش مدل بوده یا با normal درست کردید ؟
موسیقی رو هم خودتون ساختید

در مجموع فکر کنم آینده خوبی داشته باشید . حتماً کارای بیشتری بزنید .:wink:
 

pclord

کاربر متخصص
بسیار عالی خیلی لذت بردم ، کیفیت کار هم در سطح حرفه ای بود ،کل زمان کار چقدر طول کشید؟

راستی این Making Of که توی سایتت گفته بودی اگه بزای عالی میشه منظرش هستیم.

با تشکر
 
آخرین ویرایش:
سلام ایده جالبی بود ولی خودم شخصا 2 بار دیدم تا متوجه شدم. نبود شیشه روی آتیشه را باید دفعه اول تاکید می کردید تا دفعه دوم ببننده متوجه اضافه شدنش بشه حالا اون تاکید را دیگه به هنر هایی که دارید باید ایجاد کنید.
 

siamaksazgar

New Member
تبریک و خسته نباشید بابت کارت ، از لحاظ اجرا و داستان چند تا نکته به ذهنم رسید
از لحاظ اجرا:
1.حرکت دوربین به نظرم ایراد داره ، هم تو حرکتش تیک می زنه هم در آخر یهو می ایسته ، شاید بهتره کم کم سرعتش کم بشه و بایسته.
2.مدل ها و تکسچرها جای کار داره ، به گلدان و لبه چوب های میز نگاه کن ، می تونست بهتر بشه یا مثلا پنجره اتاق.
3.برگ های روی میز ، خشک هستن ولی رفتارشون شبیه یه جسم نرمتره ، آخر کار هم تو ثانیه 55 یه برگ تا آخر فیلم کنار چراغ میمونه، هم موندنش هم حرکتش به نظرم جالب نیست
4.دسته چراغ روی میز بین ثانیه 50 تا 53 رنگش 2 بار عوض میشه ، در اصل انگار نورش کم و زیاد میشه و پایین چراغ اون ظرفی که زیرشه یه خط عمودی روشه که نمی دونم مشکل مدل هست یا تکسچر.
و در کل طراحی و اجرای اتاق جای کار داره
و از لحاظ داستان :
ببببین 100 ثانیه فرصت خیلی کمیه ، پس داستان باید طوری باشه که هم حرفی واسه گفتن داشته باشه هم ضربه نهایی رو بزنه هم گره گشایی و نتیجه گیری داشته باشه ، یه چیزی شبیه اصول کار کوتاه ولی اینجا به نظرم کارت خیلی سختتره که من راستش با داستان خیلی ارتباط بر قرار نکردم.
در رابطه با میزانسن و کارگردانی با اینکه صحنه خیلی خلوته و کارت رو راحت تر کرده ولی به نظرم جای کار داره ، مثلا تمرکز کار باید روی چراغ باشه ولی چشم دائم داره به قسمت های دیگر اتاق کشیده میشه ، کادر می تونست بهتر بشه ،
کل کار دو سکانس داره و هر سکانس یک پلان ، به نظر من اگر تعداد پلان ها بیشتر می شد بهتر بود ولی این شاید به سلیقه خودت مربوطه و سلیقه من با شما فرق داره.
و درباره منطق داستان برگ های روی میز اصلا جاش تو این اتاق نیست ، اگر برگ های گل توی اتاق بود قابل قبول تر بود یا مثلا کاغذ یا چیز دیگری که جاش تو اتاق باشه، نه این برگ ها که حتی از پنجره که بیرون رو می بینیم همچین درختی رو نمی بینیم پس این برگ ها از کجا اومده؟
در آخر بهت تبریک میگم و امیدوارم موفق باشی و کارای بهتر از شما ببینم.
 

mahdi_200

Member
سلام و خسته نباشید.

کارتون زیبا بود. نکاتی داشت که دوستان بعضی هاش رو گفتن. منم چند نکته به ذهنم میرسه.

1-داستان! داستان و باز هم داستان! مشکل لاینحنل ما همیشه داستان و فیلمنامه بوده و هست و احتمالا خواهد بود! ایده تون خود بود ولی میشد تو کمتر از 100 ثانیه هم بست و زیادی کش دار شده مگر اینکه یه فکری به حال داستانتون میکردید.

2-خاموش شدن آتش چراغ مصنوعیه و جای کار زیادی داره.

3-وقتی پنجره باز میشه و باد میاد هیچ تاثیری روی گلدان روی میز نداره. ضمنا خود پنجره هم بهتر بود بعد از باز شدن بازی بازی میکرد و به یکباره نمی ایستاد.

4-دفعه اول که پنجره باز میشه با دفعه دوم سرعتشون یکی نیست. اولین بار سریع باز میشه و دومین بار آهسته.

5-زاویه دوربین جای کار داره. یا به قول دوستمون میتونستید با چند کات زاویه رو عوض کنید البته تو سایه ها و صحنه احتمالا دچار مشکل میشدید و باید جزئیات بیشتری را نمایش میدادید چون وقتی زاویه عوض میشه کلا صحنه باید دوباره چیده بشه.


ان شاء الله کارهای بعدی و موفقیت های بعدی.
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
خیلی خوشم اومد به جز این کار دیگه ای هم دارید ؟ یه چند تا سوال دارم :
سیستمی که باهاش رندر کردید چی بوده و زمان رندر چقدر بوده ؟
میزی که قرار داده بودید جزییتاش مدل بوده یا با normal درست کردید ؟
موسیقی رو هم خودتون ساختید

در مجموع فکر کنم آینده خوبی داشته باشید . حتماً کارای بیشتری بزنید .:wink:


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ممنونم دوست عزیز ، به جز این کار ، همکاری داشتم با گروه انیمیشن پویانگاه رضوی برای ساخت انیمیشن نامه ای برای آفتاب
سیستمی که برای ساخت استفاده شد CPU AMD 8Core با 8 Gig Ram . ولی برای رندر از 3 سیستم با همین کانفیگ استفاده کردم ، که فکر میکنم حدود 1 هفته رندرش طول کشید ، البته نه 1 هفته کامل ، تقریباً فقط شب تا صبح
جزئیات میز مدل بود ، کار خاصی هم انجام ندادم ، یک Box توی 3DsMax ساختم . با مدیفایر Noise به این شکل در اومد ، بعد از اون توی MudBox تکسچرشو ساختم
موسیقی کار من نیست ، از موسیقی فیلم The Eye استفاده کردم
باز هم ممنونم از نظرتون
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
بسیار عالی خیلی لذت بردم ، کیفیت کار هم در سطح حرفه ای بود ،کل زمان کار چقدر طول کشید؟

راستی این Making Of که توی سایتت گفته بودی اگه بزای عالی میشه منظرش هستیم.

با تشکر

ممنونم ، کل زمان کار حدوداً 2 هفته
Making Of که بیخیالش شدم ، دارم یه آموزش کامل از 0 تا 100 ساختنش رو آماده میکنم ، و به صورت رایگان برای دانلود قرار خواهم داد ، مرسی
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
سلام ایده جالبی بود ولی خودم شخصا 2 بار دیدم تا متوجه شدم. نبود شیشه روی آتیشه را باید دفعه اول تاکید می کردید تا دفعه دوم ببننده متوجه اضافه شدنش بشه حالا اون تاکید را دیگه به هنر هایی که دارید باید ایجاد کنید.

بله ، متاسفانه در این زمینه هنوز خیلی کم تجربه هستم انشاالله در کارهای بعدیم ، ممنونم از نظرتون
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
سلام دوست عزیز
کار خوبی بود خسته نباشی .
این قسمتی از انیمیشن بود یا همین را برای جشنواره فرستادید ؟

سلام ، ممنون
این کاری که دیدین نمونه کامل ارسال شده به جشنواره بود ، که به بخش رقابتی راه یافت .
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
تبریک و خسته نباشید بابت کارت ، از لحاظ اجرا و داستان چند تا نکته به ذهنم رسید
از لحاظ اجرا:
1.حرکت دوربین به نظرم ایراد داره ، هم تو حرکتش تیک می زنه هم در آخر یهو می ایسته ، شاید بهتره کم کم سرعتش کم بشه و بایسته.
2.مدل ها و تکسچرها جای کار داره ، به گلدان و لبه چوب های میز نگاه کن ، می تونست بهتر بشه یا مثلا پنجره اتاق.
3.برگ های روی میز ، خشک هستن ولی رفتارشون شبیه یه جسم نرمتره ، آخر کار هم تو ثانیه 55 یه برگ تا آخر فیلم کنار چراغ میمونه، هم موندنش هم حرکتش به نظرم جالب نیست
4.دسته چراغ روی میز بین ثانیه 50 تا 53 رنگش 2 بار عوض میشه ، در اصل انگار نورش کم و زیاد میشه و پایین چراغ اون ظرفی که زیرشه یه خط عمودی روشه که نمی دونم مشکل مدل هست یا تکسچر.
و در کل طراحی و اجرای اتاق جای کار داره
و از لحاظ داستان :
ببببین 100 ثانیه فرصت خیلی کمیه ، پس داستان باید طوری باشه که هم حرفی واسه گفتن داشته باشه هم ضربه نهایی رو بزنه هم گره گشایی و نتیجه گیری داشته باشه ، یه چیزی شبیه اصول کار کوتاه ولی اینجا به نظرم کارت خیلی سختتره که من راستش با داستان خیلی ارتباط بر قرار نکردم.
در رابطه با میزانسن و کارگردانی با اینکه صحنه خیلی خلوته و کارت رو راحت تر کرده ولی به نظرم جای کار داره ، مثلا تمرکز کار باید روی چراغ باشه ولی چشم دائم داره به قسمت های دیگر اتاق کشیده میشه ، کادر می تونست بهتر بشه ،
کل کار دو سکانس داره و هر سکانس یک پلان ، به نظر من اگر تعداد پلان ها بیشتر می شد بهتر بود ولی این شاید به سلیقه خودت مربوطه و سلیقه من با شما فرق داره.
و درباره منطق داستان برگ های روی میز اصلا جاش تو این اتاق نیست ، اگر برگ های گل توی اتاق بود قابل قبول تر بود یا مثلا کاغذ یا چیز دیگری که جاش تو اتاق باشه، نه این برگ ها که حتی از پنجره که بیرون رو می بینیم همچین درختی رو نمی بینیم پس این برگ ها از کجا اومده؟
در آخر بهت تبریک میگم و امیدوارم موفق باشی و کارای بهتر از شما ببینم.

سلام ، واقعاً ممنونم از نظر و پیشنهادهای سازندتون
عرض کنم خدمتتون که مشکلی که در حرکت دوربین به وجود اومد به حاطر تجربه کمی که در کامپوزیت صحنه و تدوینش داشتم حاصل شد ، من انیمیشن رو با فریم ریت 24 رندر گرفتم ولی با فریم ریت 30 کامپوزیت کردم ، دقیقاً با حرفتون در مورد حرکت دوربین که در یک لحظه می ایسته موافقم ، ولی باور کنید تمام این مشکلات بعد از رندر به چشم می اومدن که من به خاطر زمان کمی که داشتم و کمی هم به خاطر بی خوصلگی و جدی نگرفتن کار به خاطر اینکه اصلاً فکر نمیکردم کارم توی جشنواره تایید شه و این اولین جشنواره ای بود که شرکت میکردم ، ولی میشه گفت دلیل اصلی زمان کمی بود که داشتم .
در مورد مدل باید بگم که همه چیز عجله ای انجام شد و در مورد تکسچرها ( چون با نرم افزار MudBox انجام شد و این اولین تجربه من در استفاده از این نرم افزار بود )
در مورد حرکت برگ ها باید عرض کنم که کاملاً با حرفتون موافقم ، ولی به این نکته در اول کار توجه نکردم و میخواستم که حرکتشون دقیقاً‌به همین صورت در بیاد ، و خیلی روی این قسمت زمان گذاشتم و کار کردم ، و اون برگی که زیر چراغ گیر کرده بود کاملاً عمدی بود و احساس میکردم جلوه طبیعی تری به کار میده
دسته چراغ که رنگش عوض میشد به این دلیل بود که من برای رندر از 3 تا سیستم استفاده کردم و بعد از رندر متوجه شدم که یکی از سیستم ها متریال هارو پیدا نکرده و بعضی از فریم هایی که توسط اون سیستم گرفته شدن فاقد متریال چراغ و گلدون هستن ، که بعداً قسمت گلدون رو دوباره رندر گرفتم ولی چراغ چون زیاد به چشم نمیومد و زمان کافی نداشتم همینطوری موند ،
در مورد پیشنهادهایی هم که دادین خیلی فکر کردم و خیلی مفید بودن ، واقعاً ممنونم ازتون ، انشاالله توی کارهای بعدیم حتماً به این نکات که فرمودین توجه میکنم ، باز هم میگم واقعاً ممنونم
 

unknown_i3oy

Well-Known Member
سلام و خسته نباشید.

کارتون زیبا بود. نکاتی داشت که دوستان بعضی هاش رو گفتن. منم چند نکته به ذهنم میرسه.

1-داستان! داستان و باز هم داستان! مشکل لاینحنل ما همیشه داستان و فیلمنامه بوده و هست و احتمالا خواهد بود! ایده تون خود بود ولی میشد تو کمتر از 100 ثانیه هم بست و زیادی کش دار شده مگر اینکه یه فکری به حال داستانتون میکردید.

2-خاموش شدن آتش چراغ مصنوعیه و جای کار زیادی داره.

3-وقتی پنجره باز میشه و باد میاد هیچ تاثیری روی گلدان روی میز نداره. ضمنا خود پنجره هم بهتر بود بعد از باز شدن بازی بازی میکرد و به یکباره نمی ایستاد.

4-دفعه اول که پنجره باز میشه با دفعه دوم سرعتشون یکی نیست. اولین بار سریع باز میشه و دومین بار آهسته.

5-زاویه دوربین جای کار داره. یا به قول دوستمون میتونستید با چند کات زاویه رو عوض کنید البته تو سایه ها و صحنه احتمالا دچار مشکل میشدید و باید جزئیات بیشتری را نمایش میدادید چون وقتی زاویه عوض میشه کلا صحنه باید دوباره چیده بشه.


ان شاء الله کارهای بعدی و موفقیت های بعدی.

سلام ، سلامت باشین
در مورد کش دار شدن کار باهاتون موافقم ، و میشه گفت زیاد روی قسمت فیلمنامه و استوری بورد کار نکردم ، فیلمنامه که میشه گفت نداشتم و تمامش یه ایده بود که پشت تلفن از برادرم گرفتم و خیلی سریع فردای همون روز کار رو شروع کردم ، بدون اینکه بدونم چه چیزهایی لازم دارم و بدون هیچ پیش تولیدی :D !!!!
در مورد خاموش شدن چراغ عرض کنم که این نهایت کاری بود که میتونستم انجام بدم و واقعیتش راه دیگه ای برای انجامش بلد نبودم
تاثیر باد روی گلدون رو خیلی روش کار کردم ولی به مشکل خوردم ، گلدون High Poly بود و کارم رو سخت میکرد ، حتی میخواستم باد روی صفحات کتاب هم تاثیر بذاره ،
در مورد سرعت باز شدن باید عرض کنم که عمدی بود و نمیخواستم در هر دو قسمت شبیه به هم باشن
در مورد زاویه دوربین هم کاملاً باهاتون موافقم و مشکل به وجود اومده برمیگرده به نداشتن تجربه در این زمینه و نداشتن هیچ استوری بورد یا فیلمنامه حاوی جزئیات از قبل

ممنونم از نظرات و پیشنهادات سازندتون ،
 

جدیدترین ارسال ها

بالا