انیمیشن سازی با استفاده از irradiance map و light cache در وی ری

taghi abbas

Well-Known Member
با سلام به شما دوستان.
من مثلا میخوام یه انیمیشن 100 فریمی حرکت خورشید دور ساختمان رو بسازم. خب برای رندر یک فریم مشکلی نداریم و با استفاده از irradiance map و light cache مثلا برای یه ساختمان فرض میکنیم چند ساعتی طول میکشه. خب اگه بخوایم در 100 فریم حرکت خورشید رو داشته باشیم، به ازای هر فریم باید چند ساعت صبر کنیم که برای ارائه اش این همه مدت مرقون به صرفه نیست.میخواستم بدونم آیا راهی هست این مشکل بر طرف بشه؟ یا باید یه سیستم قوی داشته باشی حتما؟
 
به نظر من بهتره از منتال ری استفاده کنی چون هم راحت تره هم سریع تر به نتیجه مطلوب میرسی . سرعت رندرشم خیلی بهتره
 

goodzila46

Active Member
جواب درست!!

با سلام به شما دوستان.
من مثلا میخوام یه انیمیشن 100 فریمی حرکت خورشید دور ساختمان رو بسازم. خب برای رندر یک فریم مشکلی نداریم و با استفاده از irradiance map و light cache مثلا برای یه ساختمان فرض میکنیم چند ساعتی طول میکشه. خب اگه بخوایم در 100 فریم حرکت خورشید رو داشته باشیم، به ازای هر فریم باید چند ساعت صبر کنیم که برای ارائه اش این همه مدت مرقون به صرفه نیست.میخواستم بدونم آیا راهی هست این مشکل بر طرف بشه؟ یا باید یه سیستم قوی داشته باشی حتما؟

بله واقعاً که این جوابایی که این دوستان خوبمون دادن ، خیلی جامع و کامل بود و خیلی هم لذت بردیم.

اما اجازه بدید بنده هم یه راهنمایی بکنم خدمدتون.
اولاً که بنده پیشنهاد می کنم شما کتاب مرجع کامل وی ری که به زبان پارسی هم در بازار موجود هست رو تهیه کنید و بطور کامل مثل کتاب قانون که یه وکیل می خواد ازش استفاده کنه ، ازش استفاده کنید.

اما اگر بخوام یه اشاره کوتاه و جامع و مفید بکنم باید بگم که در مواردی مثل انیمیشن ، با توجه به امکاناتی که ما داریم، از جمله سیستم های کامپیوتری نه چندان قوی!! بهتر هست تا اگر از انچین ایردینس مپ استفاده می کنید حتماً اون رو روی مود animation rendering قرار بدید ، اگر از انجین لایت کش استفاده می کنید و قرار هست در انیمیشن شما دوربین به تنهایی حرکت کند از مد fly through و در صورتی که صحنه شما انیمشن دارد از مد progressive pass tracing استفاده کنید، هر چند که توصیه می شه تا در صورتی که نتیجه نگرفتید حتماً از مد photon map استفاده کنید که بسیار توصیه می شود، آنهم به این دلیل که در این مد محاسبات نور ، تنها در زاویه دید دوربین انجام نمی شود بلکه کل محیط در نظر گرفته شده و تنها یک بار محاسبات کافی است.
در صورتی که از مد photon map استفاده می نمایید، ابتدا dont render final image را در رندر ست آپ در سر برگ vray در رول آوت گلوبال سوئیچ فعال کرده و سپس اقدام به رندر نمایید ، سپس محاسبات انجام شده در فتون مپ را ذخیره کرده و سپس در mode ، فرام فایل ، آنرا لود کنید.

بهترین تنظیم برای شما ، استفاده از انجین ایردینس مپ بعنوان پرایمری بونسز و استفاده از فوتون مپ بعنوان سکندری بونسز می باشد.

در نهایت در صورتی که رزولوشن تصویر شما بدرستی انتخاب شده باشد، و نورها در صحنه بخوبی قرار گرفته باشند و تنظیمات مناسبی برای قسمتهای مختلف و بدون اغراق و دخالت احساسات! ( چهت بدست آوردن یک تصویر خارق العاده !! آنهم با این سیستم ها!!) در نظر گرفته باشید، مطمئن باشید که وی ری موتور رندر بسیار مناسب و سریع برای شما خواهد بود، به شرطی که تنظیمات رو بدرستی انجام دهید.

از دوستانی که اطلاعات درستی ندارند خواهش می کنم تا اونجایی که ممکنه راه اشتباه رو نشون ندن.

موفق باشید.
 

tiptooop

Well-Known Member
فوتون مپ به زاویه دوربین بستگی نداره و بدون در نظر گرفتن مکان و حرکت دوربین ، محسبات رو انجام میده ، لذا محاسبات حتی برای اجسامی که در دید دوربین نیستن انجام میشه و از نظر زمان اصلا به سرفه نیست. بهترین حالت همون im و lc هست و ذخیره اونا روی هارد و لود کردن و میانیابی هنگام رندر که قبلا روشش رو گفتم
 

goodzila46

Active Member
فوتون مپ به زاویه دوربین بستگی نداره و بدون در نظر گرفتن مکان و حرکت دوربین ، محسبات رو انجام میده ، لذا محاسبات حتی برای اجسامی که در دید دوربین نیستن انجام میشه و از نظر زمان اصلا به سرفه نیست. بهترین حالت همون im و lc هست و ذخیره اونا روی هارد و لود کردن و میانیابی هنگام رندر که قبلا روشش رو گفتم

البته باز هم جسارت بنده رو ببخشین
بنده متوجه نشدم که منظورتون از کامنتی که گذاشتید در جواب کامنت بنده بود یا خیر اما اگر با بنده بودید که یکبار دیگر کامنتم رو مطالعه کنید می بینید که بنده هم حرفم با شما فرقی نداشت. بنده هم با روش شما موافقم اما این در صورتی است که شما بخواید، استاندارد و با توجه به یک سیستم خوب این عمل رو انجام بدید. در ضمن اگر اشتباه نکنم مشکلات فلیکرینگ هم بسیار کمتر خواهد بود.

در صورتی که اشتباه می کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید.
 

goodzila46

Active Member
فوتون مپ به زاویه دوربین بستگی نداره و بدون در نظر گرفتن مکان و حرکت دوربین ، محسبات رو انجام میده ، لذا محاسبات حتی برای اجسامی که در دید دوربین نیستن انجام میشه و از نظر زمان اصلا به سرفه نیست. بهترین حالت همون im و lc هست و ذخیره اونا روی هارد و لود کردن و میانیابی هنگام رندر که قبلا روشش رو گفتم

البته باز هم جسارت بنده رو ببخشین
بنده متوجه نشدم که منظورتون از کامنتی که گذاشتید در جواب کامنت بنده بود یا خیر اما اگر با بنده بودید که یکبار دیگر کامنتم رو مطالعه کنید می بینید که بنده هم حرفم با شما فرقی نداشت. بنده هم با روش شما موافقم اما این در صورتی است که شما بخواید، استاندارد و با توجه به یک سیستم خوب این عمل رو انجام بدید. در ضمن اگر اشتباه نکنم مشکلات فلیکرینگ هم بسیار کمتر خواهد بود.

در صورتی که اشتباه می کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید.
 

tiptooop

Well-Known Member
البته باز هم جسارت بنده رو ببخشین
بنده متوجه نشدم که منظورتون از کامنتی که گذاشتید در جواب کامنت بنده بود یا خیر اما اگر با بنده بودید که یکبار دیگر کامنتم رو مطالعه کنید می بینید که بنده هم حرفم با شما فرقی نداشت. بنده هم با روش شما موافقم اما این در صورتی است که شما بخواید، استاندارد و با توجه به یک سیستم خوب این عمل رو انجام بدید. در ضمن اگر اشتباه نکنم مشکلات فلیکرینگ هم بسیار کمتر خواهد بود.

در صورتی که اشتباه می کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید.
نه قربان. در جواب شما اینو نگفتم. فقط تجربه خودم رو در میون گذاشتم. چون یه انیمیشن با فوتون مپ کار کردم ، از نظر زمان محاسبه gi به سرفه نبود. ولی از لحاظ فلیکرینگ حق با شماست. اما با میانیابی لایت کش هم میشه فلیکرینگ رو رفع کرد ولی خود این میانیابی هم زمان رندر رو زیاد میکنه، ولی سریع تر از فوتون مپ بود. من خودم که از موتور دوم gi در انیمیشن استفاده نمی کنم و سعی می کنم فقط از im استفاده کنم. گاها هم gi رو خاموش می کنم و با نورپردازی صحنه رو روشن می کنم و سایه های نرم رو هم با وی ری دیرت می گیریم و به طور جدا روش کامپوزیت می کنم.
در آخر باید عرض کنم قصد بحث و مناظره نداشتم دوست من. اگه اینطور برداشت شد ببخشید.
 
آخرین ویرایش:

tiptooop

Well-Known Member
خب اگه بخوایم در 100 فریم حرکت خورشید رو داشته باشیم، به ازای هر فریم باید چند ساعت صبر کنیم که برای ارائه اش این همه مدت مرقون به صرفه نیست
گاها بهتره به جای ویری از فاینال رندر استفاده کنی که از لحاظ سرعت، اگه از نورهای استاندارد استفاده کنی خیلی سریع تر از وی ری هست. ضمن اینکه متریال وی ری رو هم ساپورت می کنه.
 

goodzila46

Active Member
جناب تیپ توپ امیدوارم که همیشه موفق باشید، بنده که از بحث و مناظره خیلی لذت می برم. در صورتی که بتونم از شما چیزی یاد بگیرم که دیگه مدیون شما هم هستیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا