انواع پشم سنگ

پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی بر پایه الیاف معدنی است. ماده اصلی عایق پشم سنگ بازالت است که گروهی از سنگ های آذرین و بقایای فعالیت های آتشفشانی است. برای تولید پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب کرده و با استفاده از روشهای خاص به الیاف بسیار ظریف به قطر چند میکرون تبدیل می شود. 97 درصد از کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد و 3 درصد باقیمانده را رزین و روغن های لازم برای شکل دادن به الیاف بر اساس نوع محصول مورد نیاز تشکیل می دهد. برای خرید پشم سنگ با شرکت اندیشه عایق آریا تماس حاصل فرمایید.

محدوده تحمل دمایی پشم سنگ 30- تا 750 درجه سانتیگراد است و ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین است که باعث می شود در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی داشته باشد. کاهش مصرف انرژی علاوه بر کاهش هزینه ها منجر به تولید کمتر آلاینده ها می شود که به حفظ محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این، پشم سنگ از منظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان یک عایق مطلوب شناخته می شود و هیچ یک از اثرات مخرب عایق های مشابه را ندارد. در واقع، پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی صوتی شناخته شده است. پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی عالی است، عایق صوتی خوبی نیز می باشد. قدرت عایق پشم سنگ 33 برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری است.
از پشم سنگ در هیدروپونیک (کشت بدون خاک) نیز استفاده می شود.

در کشورهای پیشرفته بیشترین مصرف انرژی مربوط به بخش صنعت است، اما در کشور ما بیشترین میزان مصرف انرژی در منازل و بخش اداری است. این امر نه تنها منجر به هدر رفت بخش بزرگی از سرمایه ملی کشور می شود، بلکه آلودگی های زیست محیطی قابل توجهی را به دنبال دارد که آثار آن به صورت زباله های زیست محیطی و یا کاهش سطح سلامت جامعه خود را نشان می دهد. .
عایق پشم سنگ در صنعت ساختمان، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها، کوره ها، کوره ها، کانال های هوا، دیگ ها، دودکش ها و همچنین برای عایق صدا استفاده می شود.
انواع پشم سنگ عبارتند از:

- پشم سنگ فله ای: این نوع عایق حرارتی و صوتی به صورت پشم سنگ خام تولید و مصرف می شود و برای پرکردن فضاهای بدون شکل هندسی منظم استفاده می شود.

- پشم سنگ لحافی: این نوع عایق پشم سنگ به صورت رول در بازار موجود است و بسیار انعطاف پذیر است. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیوم و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه مطبوع و سطوح کم انحنا استفاده می شود.

- پشم سنگ پتویی : عایق پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی حیاتی برای صنایع محسوب می شود و عموماً برای عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر زیاد استفاده می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از چسباننده استفاده نمی شود.

- پشم سنگ تخته ای: این نوع عایق پشم سنگ یکی از پرمصرف ترین محصولات پشم سنگ است که کاربردهای فراوانی دارد و تقریباً در تمامی صنایع کاربرد دارد. در صنعت ساختمان برای عایق صوتی و حرارتی دیوارها، کف و سقف کاربرد فراوانی دارد و صنایع کوره‌پزی، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی از مصرف‌کنندگان اصلی این محصول هستند. این محصول در تراکم ها و ضخامت های مختلف تولید می شود.

- پشم سنگ لوله ای: همانطور که از نامش پیداست عایق پشم سنگ برای عایق کاری لوله ها در تاسیسات ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. پشم سنگ لوله ای در قطر لوله استاندارد موجود در بازار و در ضخامت های مختلف تولید می شود.

این محصولات پشم سنگ با یا بدون پوشش تولید می شوند.
از ویژگی های پشم سنگ می توان به نصب ساده، خنثی بودن با کلیه مصالح مورد استفاده در ساختمان و صنعت، عدم سمیت، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر آتش، ضریب هدایت حرارتی پایین، قدرت جذب صدا بالا، انتقال صدا کم اشاره کرد.

عایق پشم سنگ یا پشم معدنی نزدیک به 44 درصد از کل عایق های مورد استفاده در صنایع و ساختمان های مختلف را تشکیل می دهد.

یکی از پرکاربردترین عایق ها در بین محصولات پشم سنگ، عایق های پانلی است.
از آنجایی که این محصول در زمینه های وسیعی قابل استفاده است، می توان گفت که در تمامی صنایع قابل استفاده است و می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت و کارایی آن داشته باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا