انواع رک شبکه

MALIHE6

New Member
انواع رک های شبکه شامل دو نوع متداول رک های ایستاده و رک های دیواری می باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع رک شبکه و کاربرد آنها صحبت کنیم قطعات سخت افزاری مهمترین بخش علم مرتبط با فناوری اطلاعات و بر این اساس شبکه های کامپیوتری هستند. رک های شبکه بر اساس معیارهایی برای قرار دادن امکانات مختلف در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. اما طبقه بندی اصلی رک بر اساس ابعاد، اندازه و نوع نصب است و این دستگاه به دو گروه دیواری و ایستاده تقسیم می شود. این قفسه ها عملکردهای مشابهی دارند اما کاربردهای متفاوتی دارند. این بدان معنی است که رک های شبکه مستقل عمدتاً در مراکز داده و مجتمع های بزرگی که دارای تجهیزات شبکه و سرور گسترده هستند استفاده می شود، اما رک های شبکه دیواری بیشتر در شبکه های خانگی یا متوسط استفاده می شود.
انواع قفسه های شبکه و شناخت آن ها به ما در انتخاب هنگام خرید کمک زیادی می کند. اولین نوع رک های شبکه، رک های دیواری هستند. قفسه های دیواری می توانند از شیشه یا فلز یا در برخی موارد ترکیبی از این دو ساخته شوند. این البته در مورد درهای قفسه ها صدق می کند و بدنه این قفسه های دیواری از آلومینیوم یا استیل ساخته شده است. نکته دیگری که در مورد قفسه مش دیواری باید به آن توجه کرد این است که عمق آنها متفاوت است. قفسه های دیواری با عمق 30، 40، 45 و 60 در بازار موجود است و هرکسی می تواند با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کند. یکی دیگر از ویژگی های قفسه های دیواری این است که درهای کناری دارند که استفاده از آنها را آسان می کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین رک شبکه و لوازم جانبی آن می توانید به مقاله معرفی بهترین رک شبکه مراجعه کنید.
لازم به ذکر است که این قفسه ها در دو طرف دارای درهایی هستند که سطح دسترسی به قفسه را افزایش می دهد. البته در این رک ها از پاوریونیت های 3 و 4 پورت و فن های 12 سانتی متری استفاده شده است. نوع ذکر شده برای کلیدهایی که دارای ماژول عقب هستند استفاده می شود. قفسه های ایستاده: معمولاً قفسه های ایستاده استاندارد برای قرار دادن در مرکز شبکه انتخاب می شوند. در این رک ها انواع پچ پنل، سوئیچ شبکه، سرور، یو پی اس و سایر قطعات رک مانت ۱۹ اینچی برای مدیریت راحت تر جمع آوری شده است. ورودی برای انواع کابل ها از بالا و پایین دارند. از چهار طرف باز می شوند. ارتفاع این قفسه ها می تواند 16، 21، 28، 36، 40 و 44 واحد باشد و با عمق های 60، 80، 100 سانتی متر و بیشتر تولید می شوند. آنها دارای روکش یا قاب شیشه ای هستند. امکان نصب 1 تا 4 فن در این رک ها وجود دارد و به صورت پیش فرض فقط یک فن دارند.
پاور ماژول های افقی 8 پورت و 9 پورت در این رک ها نصب می شود و پاور ماژول های عمودی نیز با توجه به ارتفاع رک قابل نصب هستند. با توجه به اینکه قفسه های ایستاده روی جسم خاصی قرار نمی گیرند و روی زمین قرار می گیرند، به شما این امکان را می دهد که وسایل سنگین خود را با خیالی آسوده در آن قرار دهید و نگران آن نباشید. البته لازم به ذکر است که قفسه های ایستاده به کمک چرخ های آن به راحتی جابه جا می شوند. قفسه های ایستاده خود به چندین بخش تقسیم می شوند. رک های شبکه و مخابرات که در آن تجهیزات مخابراتی و شبکه نگهداری می شود. رک های سرور که سرور در آنها قرار می گیرد و باید وزن بالایی را تحمل کند.
رک های مرکز داده رک هایی با ظرفیت وزن بالا هستند که در یک اتاق کنار هم قرار می گیرند و امنیت بالایی دارند. دو قفسه قبلی که معرفی کردیم قفسه هایی هستند که برای فضاهای داخلی استفاده می شوند. اما بیایید ببینیم قفسه فضای باز چیست؟ قفسه های فضای باز شبیه به قفسه های ایستاده هستند، اما برای فضاهای بیرونی استفاده می شوند. به همین دلیل است که به آنها قفسه بیرونی می گویند. در مرحله بعد، ما به شما خواهیم گفت که چه چیزی یک قفسه در فضای باز را برای زندگی در فضای باز مناسب می کند. اکثر قفسه های بیرونی موجود در بازار دارای سایزهای 6، 8، 9، 12، 18، 24، 28، 32 و 42 واحدی می باشند.
تفاوت اصلی قفسه های خارجی با قفسه های معمولی در جنس بدنه آن می باشد. یک قفسه فضای باز باید از موادی ساخته شود که بتواند شرایط فیزیکی و مکانیکی کافی را تحمل کند. معمولا قفسه های بیرونی از فلزات مقاومی مانند فولاد، آلومینیوم و ورق های گالوانیزه ساخته می شوند. در برخی از نمونه های حرفه ای قفسه بندی در فضای باز، از یک لایه پلاستیکی مقاوم نیز برای جلوگیری از تداخل الکتریکی و مغناطیسی استفاده می شود. از آنجایی که قفسه های فضای باز در فضای باز نصب می شوند، شکل آنها کمی با قفسه های داخلی متفاوت است. به عنوان مثال، یک قفسه فضای باز دارای یک سری شیارهای باز روی دیوارهای خود برای تبادل بهتر هوا با فضای داخلی قفسه است. این شیارها معمولا سقفی با شیب رو به پایین دارند که از ورود آب به قفسه در هنگام بارندگی جلوگیری می کند. یکی دیگر از تفاوت های ظاهری قفسه های بیرونی درب آنهاست.
بسیاری از مدل های قفسه های داخلی دارای در شیشه ای هستند تا وسایل داخل آن از بیرون دیده شوند. اما در قفسه بندی در فضای باز، چون مقاومت حرف اول را می زند، شیشه بی فایده است. برخی از قفسه های فضای باز نیز سقف شیروانی دارند. مشخص است که هدف از نصب سقف شیبدار در قفسه بیرونی چیست و برای چه محیط هایی باید از آن استفاده کرد. در محیط های خشک و گرم از قفسه های بیرونی با دیوارهای مشبک استفاده می شود که تهویه بهتری دارند و وسایل داخل آن گرم نمی شوند.
انواع رک های شبکه نقش اساسی در زندگی ما دارند. از مهمترین مزایای رک شبکه می توان به افزایش راندمان اشاره کرد: گردش هوا باعث بهبود عملکرد سیستم ها می شود. سیستم‌های پردازشی گرما تولید می‌کنند و اگر تهویه مناسب در محیط ذخیره‌سازی آنها انجام نشود، دما افزایش می‌یابد و مستقیماً بر سلامت و کارایی سیستم تأثیر می‌گذارد. رطوبت و گرد و غبار داخل قفسه بسیار راحت تر است. رک یک محفظه فلزی است که به راحتی گرم می شود اما وجود تجهیزات خنک کننده و فن مناسب روی آن از نظر مدیریت دما بسیار کمک کننده و مفید است. برای پاسخ به این سوال که رک شبکه چیست، باید گفت که رک شبکه یک محفظه فلزی و یکی از مهمترین تجهیزات غیر فعال شبکه است که با در خود جای دادن قطعات و تجهیزات مختلف شبکه مانند سرور، روتر، سوییچ و پچ پانل ها، به شبکه نظم می دهد و از این ابزار و دستگاه ها در برابر آسیب های فیزیکی مراقبت می کند.
اگر سرور و تجهیزات شبکه در جای خود قرار نگیرند، ممکن است به دلیل حرکت، مانند نگه داشتن روی دیوار، گردش هوای مناسبی نداشته باشند. بنابراین رک ها سرور و تجهیزات را در جای خود نگه می دارند و گردش هوای مناسب را برای تهویه مناسب فراهم می کنند. با تهیه رک های سرور که دارای سیستم خنک کننده هستند می توانید تهویه بهتری داشته باشید اما معمولاً نیازی به سیستم خنک کننده خارجی نیست. نگهداری آسان تر از تجهیزات سرور و شبکه: برخی از قفسه ها روی چرخ هستند. برخی از آنها دارای کف کشویی هستند، به این معنی که شما می توانید راحت تر به سرور خود دسترسی داشته باشید. به این ترتیب شما مجبور نیستید روی سرور خم شوید و سرتان به بالای میز و طبقات برخورد کند. همچنین انجام خدمات و تعمیرات دوره ای آسان تر است.
تعمیرات و سرویس سخت افزار زمان کمتری می برد و حتی می تواند بر هزینه ساعتی که برای خدمات پرداخت می کنید تأثیر بگذارد. افزایش امنیت: دسترسی به شبکه از طریق تجهیزات شبکه نکته مهمی است که برای حفظ امنیت شبکه خود باید به آن توجه کافی داشته باشید. بنابراین برای ایمنی، در را قفل نکنید و پنجره را باز بگذارید. با استفاده از رک مناسب برای سخت افزار سرور و شبکه، لایه جدیدی از امنیت را برای آنها و البته داده های خود فراهم می کنید. امنیت رک فقط قفل کردن آن نیست. ابزارها و لوازم جانبی برای محکم کردن بیشتر قفسه و نظارت بر آن وجود دارد. ما سه نوع قفل قفل داریم: قفل اثر انگشتی، قفل ضامن مثلاً کلید مغناطیسی برای تشخیص دستکاری در قفل و قفل تشریفاتی که انواع مختلفی دارند، مثلاً با کلید یا رمز قفل می شوند.
جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرورها و تجهیزات شبکه یکی از مهمترین کاربردهای رک سرور و رک شبکه است. حتی کارکنان نظافتچی برای تمیز کردن اتاق سرور به سرورها دسترسی نخواهند داشت. نگهداری سرور و تجهیزات شبکه در رک سرور و رک شبکه آسیب های ناشی از ضربه و سقوط، زلزله و بلایای طبیعی را تا حد زیادی کاهش می دهد و مکان امن تری را برای تجهیزات ما فراهم می کند. در این مقاله سعی شده است تا شما را با انواع رک شبکه و مزایای آن آشنا کنیم و همچنین با مطالعه مقاله رک شبکه چیست، اطلاعات کامل تری کسب کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول به فروشگاه اینترنتی ایمن امانت مراجعه نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا