استراتژی دیجیتال مارکتینگ

وضعیت
موضوع بسته شده است.

alireza96ebr

New Member
استراتژی رایگان (Organic) دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ به روش‌هایی اطلاق می‌شود که بدون پرداخت هزینه و با تغییراتی در روش حضور آنلاین، توسط مخاطبان دیده شوید. در این روش‌ها برای کلیک مشتری روی لینک مستقیم وب‌سایت، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. ترافیک می‌تواند هم به‌صورت کمی هم به‌صورت کیفی افزایش یابد:

کیفیت ترافیک
شما می‌توانید تمام بازدیدکنندگان دنیا را به بازدید از وب‌سایت خود جذب کنید (!) اما اگر آن‌ها در وب‌سایت شما چیزی که در جست‌وجوی آن بودند را پیدا نکنند، فوراً وب‌سایت شما را ترک می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر بازدیدکنندگان تنها به این منظور که موتور جستجوگر گوگل به آن‌ها می‌گوید که شما منبعی برای فروش محصولات Apple هستید وارد وب‌سایت شما شوند درحالی‌که شما یک کشاورز هستید که سیب می‌فروشد، این افزایش ترافیک بی‌کیفیت است. ترافیک باکیفیت به‌منظور حضور بازدیدکنندگانی علاقه‌مند به محصولات/خدمات شما است.

مقدار ترافیک سایت
هنگامی‌که بازدیدکنندگان متناسب با کسب‌وکارتان را از طریق کلیک بر روی صفحات نتایج جستجوگرها یافتید، باید به فکر افزایش میزان ترافیک وب‌سایت خود باشید.

دو نوع استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ شامل SEO و ASO است. در جلسات بعدی کالج، به‌طور مفصل و با جزئیات بیشتری به این دو راهکار خواهیم پرداخت.



بهینه سازی موتورجستجو (SEO) چیست؟
سئو یا بهینه‌سازی جستجوگرها، فرآیند افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب‌سایت شما از طریق نتایج موتورهای جست‌وجو است. به‌عبارت‌دیگر، سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌شود تا منجر به بالا رفتن بازدید از وب‌سایت از طریق موتورهای جستجو ‌شود. SEO درواقع اصلاح کدها، استخراج کلمات کلیدی، تولید محتوای سایت، ایجاد لینک‌ها و… را شامل می‌شود. بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو، باعث بیشتر دیده شدن شما از طریق قرار گرفتن وب‌سایت در رتبه بالاتر در صفحه نتایج جست‌وجو می‌شود.

هرچه یک وب‌سایت بیشتر در معرض نمایش قرار گیرد، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را از طرف کاربران موتورهای جست‌وجو دریافت خواهد کرد و این بازدیدکنندگان ممکن است در آینده به مشتریان تبدیل شوند. این کار از طریق ایجاد تغییراتی در وب‌سایت حاصل می‌شود و هدف به دست آوردن بالاترین نتایج “ارگانیک” مرتبط با کلیدواژه‌هاست که باید زیر نظر متخصص سئو انجام شود. وظیفه متخصصین سئو تنها هدایت مردم به وب‌سایت شما نیست بلکه کیفیت این ترافیک نیز مهم است؛ به‌عنوان‌مثال، ممکن است وب‌سایت شما ۱۰۰۰ بازدیدکننده در روز داشته باشد ولی نرخ تبدیل آن ۰٫۰۰۱% باشد.

به‌منظور هدایت ترافیک باکیفیت، وب‌سایت شما باید برای رتبه‌بندی متناسب با کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بهینه شود. یک استراتژی سئو خوب که باعث بیشتر دیده شدن، هدایت ترافیک باکیفیت و نرخ تبدیل بالاتر در وب‌سایت شما می‌شود، فرایندی زمان‌بر است اما ارزش وقت و انرژی صرف شده را دارد؛ زیرا درنهایت منجر تحقق اهداف کسب‌وکار شما و افزایش درآمد می‌شود.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی فرآیند استفاده از ویدئوهای جذاب برای ارتقا و بازاریابی کسب‌وکار شما است و شامل مراحل تولید ویدئو، انتشار آن و بهبود نتایج است. برای تولید ویدئو باید بودجه‌ و زمان تولید آن را در نظر بگیرید و برای تولید یک ویدئو حرفه‌ای به یک تیم بازاریابی خلاق نیاز دارید. ابتدا باید داستان مناسب و نحوه بیان آن را برای ویدئو خود طراحی کنید به‌طوری‌که بیننده را جذب کند و ترجیحاً کوتاه باشد. پس از انتشار ویدئو در شبکه‌های مختلف، نتایج را پیگیری کنید تا شبکه‌ای که بهترین نتایج را ارائه می‌دهد، تشخیص دهید. تأثیرگذاری ویدئو بسیار زیاد است به‌نحوی‌که اگر افراد اطلاعاتی را فقط بشنوند، سه روز بعد ۱۰% از مطالب را به یاد دارند ولی اگر صدا و تصویر در قالب ویدئو همراه یکدیگر باشد، سه روز بعد به‌طور متوسط ۶۵% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا