بی بی کد استخر

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟ خیلی وقته تو گالری چیزی نذاشتم.
ماله 1 پروژه مسکونی هست.تقریبا 3 روز کامل وقتمو گرفت.
رندرها بشدت کند شدن.
اما یه ترفندی زدم در حد تیم ملی
تو چنین پروژه هایی تنظیمات آنتی الیاسینگ باعث طول کشیدن نمیشه.بلکه محاسبات GI و تعداد رفلکتها خیلی شرط هست.
برای مدیریت بهتر و صرفه جویی 60 درصدی در زمان رندر
- محاسبات GI رو بدون رفلکت گرفتم.یعنی از توی Global Swiches تعداد رفکت رو به یک رسوندم.
- اندازه رندر جی آی رو به اندازه نصف اندازه واقعی گرفتم.یعنی اگه رندر نهایی 1800 پیکسل بود من به اندازه 900 گرفتم.
- محاسبات Caustic معمولا خیلی سنگینه.چون از الگوریتم Photon map استفاده میکنه واسه همین کل فضای سه بعدی رو به صورت پیش فرض حساب میکنه.یعنی اگه براش محدودیت درست نکنیم ممکنه که تمام فایل مکس رو حساب کنه.اون وقت میره روی اعصاب.برای این هم با نصف اندازه تصویر محاسبات رو ذخیره کردم.
بعد از رندر نهایی توی فتوشاپ با پلاگین قدرمتند Nik Color EFX پست پروداکشن کردم.یه جاهایی رو هم با Khow light Factory افکت دادم.
آخرش یه سوتی هم دادم.رندر استخر خالی از آب رو با آب فواره ها رندر گرفتم!!! :lol:

آپدیت 20 مهر
تکسچرهای رو آپلود کردم.


 

پیوست ها

  • estakhr AB0002.jpg
    estakhr AB0002.jpg
    717.2 کیلوبایت · بازدیدها: 169
  • estakhr AB0004.jpg
    estakhr AB0004.jpg
    756.2 کیلوبایت · بازدیدها: 171
  • estakhr0000.jpg
    estakhr0000.jpg
    638.5 کیلوبایت · بازدیدها: 155
  • estakhr0001.jpg
    estakhr0001.jpg
    683.2 کیلوبایت · بازدیدها: 186
  • estakhr0005.jpg
    estakhr0005.jpg
    729.4 کیلوبایت · بازدیدها: 178
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
عارف جان خوبه ...
فقط آب استخر از اون آبها نیست که بشه با یه صفحه شبیه سازیش کرد ... بهتر بود از یه حجم آب با متریال vray fog دار استفاده میکردی ... الان عمق آب احساس نمیشه ... دقیقا نمیدونم چجوری ساختیش ... توضیح بده
کاستیک هم خوبه ...
عملا هیچ سایه ای تو کارت ندیدم...

ولی در کل خوبه ... تو این مدت کم خوب تونستی کارتو ارائه کنی
:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.
عملا هیچ سایه ای تو کارت ندیدم...
منظورتو متوجه نشدم.یعنی سایه لامپ ها رو میگی؟
i384070_2.jpg
i384069_1.jpg

تعداد لامپ ها زیاده اما اصلیترین لامپ ,لامپ صفحه ای vray light هست.

فقط آب استخر از اون آبها نیست که بشه با یه صفحه شبیه سازیش کرد ... بهتر بود از یه حجم آب با متریال vray fog دار استفاده میکردی ... الان عمق آب احساس نمیشه ... دقیقا نمیدونم چجوری ساختیش ... توضیح بده
آبش رو یه صفحه ساختم.سه لایه نویز تو هم توهم دادم.حالت Fractal .
رفکلت و رفرکت هم داره.
i384074_3.jpg


 

saeedmagic

Member
سلام عارف جان کاره خوبی شده فقط چرا اینقدر نویز داره؟
طرحش رو هم خودت دادی؟رنگ بندیش خیلی بده!
اون طرح دیواره کناری وسط دیوار طرحش قطع شده!یه تیکه می شد خیی رخ بهتری داشتش
آب استخر هم مشکل داره
با جکوزی خیلی حال کردم:دی
در کل برای یه کاره بازاری و 3 روزه عالیه
چقدر گرفتی برای این کار؟(اگر دوست داری جواب بده ها!!)
 

hesam_sn

کاربر VIP
کار قشنگی شده. کاش ما هم از این خونه ها داشتیم هر روز شنا میکردیم:green:
اون پلاگینایی که ازشون استفاده کردی چیکار میکنن؟ یکم توضیح میدی
مرسی
 

*farshid*

کاربر VIP
منظورم اینه که هیچ سایه و نیم سایه ای تو کارت نیست ... که برمیگرده به همپوشانیه نورها ها ... و متریال رفلکتیوی که محیط داره ...
یه نظرم یه مقدار کنتراست نوری میتونه کار رو بهتر کنه ... یه گوشه تاریکتر یه گوشه روشنتر ... سایه نور (شاید بهتر بود نور vraylight شدت کمتری میداشت تا کنتراست نوری فضا بره بالا)
معماری بازی نور وسایه است (نمیدونم کی گفته :))

آب هم که گفتم خوب نیست ...
تقصیر تو هم نیست
مشکل زمانی داشتی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام عارف جان کاره خوبی شده فقط چرا اینقدر نویز داره؟
با همین نویز زیاد رندرها بالای 3 ساعت هستن! چون رفلکت زیاده سیستمم هم ضعیفه
طرحش رو هم خودت دادی؟رنگ بندیش خیلی بده!
در مورد طراحیش هیچ نظری ندادم.فقط مجری بودم.
اما برای کاشی هاش دونه دونه تکسچرهاشو ساختیم.چون تو آرشیوم نداشتم.
دونه دونه سنگها رو کنار هم گذاشتم.یه رندر گرفتم.بعد با Vray Element کاری کردم در کنار رندر لایه Bump , نرمال بامپ رو بهم بده.
توی مکس هم متریالش رو با Vray blend ساختم.
i384352_1.jpg

کلا کار واقعا پر زحمتی بود.انصافا پروژه تف تفی نیست.
آب استخر هم مشکل داره

مجبور شدم اینجوری کارکنم.چون در اصل اونها رندر بدون آب میخواستن که طراحی توی آب رو نشون بدن.آب رو عمدا نیمه مرئی درست کردم که طرح زیرش معلوم بشه.
با جکوزی خیلی حال کردم:دی

مرسی.
چقدر گرفتی برای این کار؟(اگر دوست داری جواب بده ها!!)
در غالب یه پروژه بزرگ بود.این فقط استخر بود و جاهای دیگه خونه شاید 100 تا رندر دادم بهشون.!
پول هم زیاد نگرفتم.چون اینجا شهر کوچیکیه و بیشتر از اینها نمیدن.
7.5k (هر K معادل صدتومن!) گرفتم!
اون پلاگینایی که ازشون استفاده کردی چیکار میکنن؟ یکم توضیح میدی

اون پلاگین مخصوص فتوشاپ هست.هر عکسی رو با این پلاگین میتونین ادیت رنگ و افکت بکنید.توی youtube سرچ بزنین کامل نشون میده
یه نظرم یه مقدار کنتراست نوری میتونه کار رو بهتر کنه

راست میگی.اما چون طرح مهم بود.نور پردازی اصلا مهم نبود.فقط باید رنگ بندی و کاشی ها رو نشون میدادم
 
سلام بر بزرگ مرد عرصه ی هنر و مکس
خسته نباشین مهندس
7.5 k رو خوب گرفتی دمت گرم پول گرفتن از کارفرما هنر خیلی سختیه نوش جان
از لحاظ معماری خیلی خوشم اومد خیلی عالی بود مرسی
از لحاظ هزینه ای سنگ تموم گذاشتی واسه کارفرما عالی
رندر خیلی خاص شده فکر می کنی با یک انجین دیگه رندر شده
این کارو با منتال هم فکر میکنم بد نمیشد رندرش
با اجازت حس میکنم یکم رفلکت کاشی گرانیتی هات یکم کمه اگه زیاد میشد حس مرطوب بودن خوب القا می کرد
فواره آبنما هم اگه موشن بلور داشت هم خوب بود
پست پروداکت در حد اعلا
البته اینم بگم رفلکت بالا کارفرمارو گیج میکنه مثل MDF هایگلس رو میبینن دو ساعت طول میکشه درک کنن این انعکاس
و در انتها نورهای فتومتریک ies خیلی تو رندر داخلی کارو قشنگ میکنه یک چند جا مینداختی رو دیوار
در کل همه چیزایی که گفتم واسه موقعیه که به عشق مجید آنلاین بخوای کار بزنی نه واسه کار بازار
موفق و معید باشی مهندس :rose:
 

saeedmagic

Member
با همین نویز زیاد رندرها بالای 3 ساعت هستن! چون رفلکت زیاده سیستمم هم ضعیفه
در مورد طراحیش هیچ نظری ندادم.فقط مجری بودم.
اما برای کاشی هاش دونه دونه تکسچرهاشو ساختیم.چون تو آرشیوم نداشتم.
دونه دونه سنگها رو کنار هم گذاشتم.یه رندر گرفتم.بعد با Vray Element کاری کردم در کنار رندر لایه Bump , نرمال بامپ رو بهم بده.
این کارارو کردی برای بامپ تکسچر رو در آوردن؟منظورتو نفهمیدم دقیق شرمنده
یه آموزشی چیزی داری برای vray blend?
 
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
سلام استاد:rose:
واقعا مرسی بابت کار خوبت.
خسته نباشی مهندس:paint:
من واقعا از متریال سازیت لذت بردم مخصوصا متریال شیشه نوران سازه چون واقعا تو اجرا همینجوریه.
نویز توی کار علتش بسته بودن فضاست که نور بیرون و داخل فضا نداریم و بیشتر نور های ies بار نورپردازی به دوش دارند که باعث میشن توی جاهای مختلف نور کم باشه و نویز بیفته اما تو همون نقاط که تحت پوشش این نور ها نیست یا کم هست فضا تاریک نیست و اونم علتش اون نور vray light که دادی که کار بسیار جالبی بود .این واسه تو نگفتم استاد تجربه خودم گفتم برای امسال خودم.
مدلینگ هم بسیار خوبه و پر زحمته.در زمن بگم 7.5 کیلو به اقا عارف گل میدن که استاده وگرنه به امسال من با استخون و چربیش 5. هم نمیدن.
اشکالات کار خودت بهش واقفی چون استادی و منم الکی از کسی تعریف نمیکنم میدونم هم سیستم دست و بالت بسته هم زمان.
در ضمن کارت عالیه اما خودت مهشری.
اما این کاره نیمه همچن ته رندر بیرم:green:

همیشه سبز و خرم باشی:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
این کارارو کردی برای بامپ تکسچر رو در آوردن؟منظورتو نفهمیدم دقیق شرمنده
یه آموزشی چیزی داری برای vray blend?
آموزش؟؟؟ نه بابا خیلی آسونه!
اگه با نرمال بامپ بلدباشی کار کنی دستت میاد.

 
  • Like
Reactions: men

Borhan72

خسته‌ی خسته...
به نظرم نسبت به كارای ديگت يه كم ظعيف تره عارف جان...
بيشترين مشكلشم تو آبشه...
ببين برای ساختن آب، بايد حجم آب رو كامل بدی، فقط يه Plane كافی نيست و خوب در نمياد...
منظورمو متوجه شدی؟
يعنی مثلآ اگه يه ليوان داشتی خواستی توش آبو نشون بدی، فقط سطح رویی آب كه يه دايرس رو نبايد بذاری...
بايد يه استوانه كه حجم داره رو بكار ببری...
 

men

Well-Known Member
سلام خسته نباشی:rose:
عالی شدن همه رندرات.مخصوصا رندر از جکوزی که فوق العاده شده.
7.5k کم بود واسش خیلی کار میبره این پروژه ها.ولی خب توو این بازار باید کنار اومد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا