از كجا شروع كنم؟!

DANCER-HEN

New Member
سلام خدمت همه ي عاشقان عرصه ي معماري.
مدتي است كه ميخوام وارد اين حرفه بشم اما دچار سردر گمي شده ام.لطفا كمك كنيد.
از كجا بايد شروع كنم,از دانشگاه؟ايا دانشگاه ميتونه من رو به درستي وارد اين عرصه كنه؟اگه قبول نشم چي؟..
ممنون ميشم اگه راهنماييم كنيد, يا روش هاي شروع اين حرفه رو ياد بديد تا ديگر دوستان هم بتونن استفاده كنن؟
 

DIMO

Active Member
سلام خدمت همه ي عاشقان عرصه ي معماري.
مدتي است كه ميخوام وارد اين حرفه بشم اما دچار سردر گمي شده ام.لطفا كمك كنيد.
از كجا بايد شروع كنم,از دانشگاه؟ايا دانشگاه ميتونه من رو به درستي وارد اين عرصه كنه؟اگه قبول نشم چي؟..
ممنون ميشم اگه راهنماييم كنيد, يا روش هاي شروع اين حرفه رو ياد بديد تا ديگر دوستان هم بتونن استفاده كنن؟

علیک سلام،دوست عزیز به نظر من برای ورود به دنیای معماری شروع از هنرستان های فنی وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور بهترین گزینه هست البته اگه واسه شما دیر نشده باشه،دانشگاه هم مکان خوبی واسه آموختن معماریه...ولی همه این ها می بایست در کنار علاقه شما به معماری باشه تا تو این امر موفق باشین...ولی به نظر من در دانشگاه نباید فقط به استادها متکی باشین تا یه چیزی رو به شما بیاموزن،بهترین روش آشنایی با معماری مطالعه است...اگه هم قبول نشدین بازم سعی کنید...کسی که وارد معماری میشه نباید زود نا امید بشه..البته این رو هم بگم که استادان معماری زیادی داریم که به صورت تجربی و بدون هیچگونه تحصیلات به دنیای معماری پا گذاشتن....


در پایان این رو هم اضاف کنم که معماری اونقدر وسیعه که اینجور سوالها رو هیچ بنده خدایی راجع به معماری نمی پرسه و نباید بپرسه....معماری یه نرم افزار نیست که بخوایم آموزش اون رو از سطح مبتدی شروع کنیم و به سطح حرفه ای برسونیم...دنیای معماری یک دنیای وسیع و بی پایانه...


شاد و پیروز باشید
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
معماری اونقدر وسیعه که .می دونم شما نگرانی فاق التحصیل بشی بعد کا پیدا نشه
معماری n تا راه برا پول در آوردن داره.
از خرید و فروش تیر آهن و شن و ماسه گرفته تا کلاس آموزش راندو.انجام پروژه های دانشجویی طراجی دکوراسیون داخلی و خیلی چیزای دیگه.اگه کار بلد باشی.گفتم n تا راه داره.ولی هیچ کدومش دست یافتن بهش کار ساده ای نیست.باید زحمت بکشی.
و یه چیز دیگه
اگه خواستی وارد دنیای معماری بشی باید خوابت شبانه روز بشه 4 تا 5 ساعت و باید خودتو به شب بیداری عادت بدی.چون فقط تو سکوت شبه که مغزت کار میافته و شروع میکنه به کار کردن سلول های خاکستری!:lol:
 

DANCER-HEN

New Member
آقا اميد و آقا عارف بزرگوار خيلي ممنون از جواب هاي دلگرم كنندتون.
4,5 ساعت كه سهله اگه به خاطرش اصلا نتونم بخوابم هم ارزش اين رو داره كه به آرزوي خودم برسم.البته من معماري رو به عنوان يه شغل نگاه نميكنم و شايد دير شده باشه اما اگر بخوام به سن و سال فكر كنم دوباره سر خونه ي اولم.
 

mohammad_87

New Member
معماري و عمران

DANCER-HENعزيز!خوشحالم كه شما اينقدر به دنياي معماري علاقه داريد.اماذكر يه نكته ضروريست و اون هم توجه به تفاوت معماري و عمران است.خيلي ها به معماري علاقه مندند ولي وقتي وارد اين كار ميشوند ميبينند چيزي كه مي خواستن در آينده بهش برسند رو بايد در رشته عمران جستجو كنند نه معماري!اين رو من در هنرستان كم نديدم.به هر حال هر كدوم اينها دنيايي متفاوت است كه با مطالعه بيشتر درمورد آينده شغلي اميدوارم به آنچه مي خواي برسي هر چند كه بدون مماري نيازمند عشق،تلاش،خلاقيت و تمرين است.كامياب باشيد...:neutral:
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
رشته خيلي خوبيه ولي خيلي زحمت بايد بكشي اگه كار دستت خوبه منظورم حتي نقاشي چون يه جورايي با گرافيكم ارتباط داره مي توني موفق بشي ولي اگه به خاطره اسم مهندسو معماره كه ....
بهترين جا براي مماري دانشگاه البته اگه به مراحل بالا تر فك مي كني چن هم از نظر عملي بالاتره و هم از نظر تئوري ولي دو دانشگام نبايد متكي به استاد باشي بايد خودت زياد كار كني.
خلاصه رشته خوبيه اميدوارم موفق باشي:)
 
دوستان توضیحات کاملی دادن و من فقط یک موضوع را اضافه می کنم که از لحاظ شغلی شدیدا نیاز به سابقه دارد.
یعنی به عنوان تازه کار بسیار به سختی استخدام می کنند. (تعداد درخواست ها برای مهندسین معمار به نسبت عمران و کامپیوتر و گرافیک و ... بسیار کم است و اصولا قابله مقایسه نیست). حتما باید در طول دوران دانشجویی برای خودت رزومه تهیه کنی.
می دانم که کلا بازار کار خراب است (برای همه رشتها) ولی این موضوع توی معماری بیش از بسیاری از آنان دیده می شود. اگر قبول ندارید با این شرط که شما تازه کار هستید (سابقه نهایت 1 سال) در همشهری دنبال آگهی استخدام مهندس معمار (و نه 3d کار!!) بگردید و با مابقی رشته ها مقایسه کنید. اصولا حقوقی پایینی هم برای فارق التحصیلان این رشته قائل هستند که اغلب مجبورند چندین نرم افزار را یاد بگیرند که بتوانند در این بازار جایی برای خود پیدا کنند. این موارد برای خود من پیش آمده چنانکه هنوز بعد از چند سال با آنها درگیرم و مجبور شدم 3d را یاد بگیرم .
در ضمن اگر توی کار معماری بتوانی خودت برای خودت کار کنی خیلی بهتر است تا برای دیگران. مثلا خودت شرکت بزنی (که سرمایه می خواهد) یا بتوانی به صورت پروژهایی کار کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا