[phpNuke] ارتقا بزرگترین سایت نیوک ایرانی به آجا نیوک !!!!

miladspy

Member
با سلام و عرض ادب به تمامی بازدیدکنندگان گرامی ،

بله ! همانطوری که از موضوع این خبر پیداست بزرگترین سایت استفاده کننده از نیوک ( INP ) با بازدید بسیار بالا نیوک خود را بنا به دلایلی که خود مدیر سایت ذکر کرده است به آجا نیوک ارتقاء داد .

<< آجا نیوک یک پرتال بسیار قوی است که به زودی کاربران با دیدن شواهد آن را درک خواهند کرد >>


به گفته ی ایشون در یک زمان روز قبل از ارتقا پردازگشر سرور با 40 % در حال کار ولی بعد از ارتقا این عدد به 10 % رسیده است ! و گاهی اوقات حتی این عدد به 2 % نیز می رسد

شایان ذکر است که تازه سایت ترفندستان از انجمن های PHPBB استفاده می کند ! و به زودی پروژه ای را شروع می کنیم تا انجمن های PHPBB را به VB آپگرید کنیم ! آن موقع فکر کنم درصد پردازشگر هاست به 1 % برسد که عادی است




نوشته ی زیر به نقل از مدیر سایت ترفندستان جناب آقای کسری مقبلی می باشد :

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
با سلام خدمت شما دوستان و کاربران گرامی وب سایت ترفندستان!

خوشحالیم که پس از یک وقفه چند روزه مجددأ در کنار شما هستیم. همان طور که قبلأ نیز مطرح کردیم ترفندستان به علت بار سنگین دیتابیس و همچنین حضور کاربران آنلاین همزمان بسیار زیاد در سایت ، به سرور فشار بسیاری را وارد میکرد و CPU سرور را دچار مشکل میکرد. که این موضوع باعث بسته شدن گاه و بیگاه سایت در طی ساعات مختلف روز میشد که طبعأ نارضایتی کاربران را در پی داشت. از این رو همواره در پی چاره ای بودیم...

پس از تحقیقات فراوان و بررسی های موشکافانه توسط مدیریت سایت و کارشناسان خبره امر برنامه نویسی تحت وب و کار با پایگاه های داده تصمیم به کاری بزرگ گرفتیم. کاری که برای اولین بار در دنیای اینترنت تصمیم به اجرای آن گرفته شد و خوشبختانه این پروژه بسیار سنگین با موفقیت به پایان رسید.

وب سایت ترفندستان از زمان آغاز به کار خود از سیستم مدیریت محتوای INP Nuke حاصل تلاش دوستانمان در تیم ایران نیوک بهره میبرد. اما متأسفانه سیستم و به بیان بهتر هسته سیستم نیوک دارای این مشکل بود که ترفندستان نیز گرفتار آن شده بود. ترفندستان را میتوان بزرگترین سایتی نام برد که از سیستم INP بهره میبرد.INP را جدأ میتوان یک سیستم پرمحتوا دانست که برای بسیاری از سایتها کاربرد دارد اما متأسفانه این سیستم به هیچ وجه با ترفندستان سازگار نبود.

از این رو تنها راه چاره تبدیل سیستم سایت بود. نیوک های متعددی پس از INP عرضه شدند که همگی تقلیدی از همین سیستم بودند به همین دلیل چاره کار ما نبود. اما اخیرأ دوستانمان در گروه " آجاء نیوک" دست به کاری ارزنده زدند و نیوکی با مشخصات بسیار جدید و متفاوت به ویژه با قابلیت جدا سازی کامل انجمن از سایت عرضه نمودند.
آجاء نیوک را میتوان بهترین نیوکی که تاکنون عرضه شده است نام برد ، چرا که با تمامی نسخه های امثال خود متفاوت است.

بسیار علاقه مند بودیم که ترفندستان نیز از این سیستم بهره بگیرید. با صحبت های متعددی که با مدیران و سازندگان این سیستم انجام دادیم قصد به انجام آغاز پروژه ای سنگین که تاکنون صورت نگرفته بود یعنی تبدیل INP به AJA نمودیم. این موضوع به علت سنگین بودن دیتابیس سایت تقریبأ موضوعی به واقع ثقیل ارزیابی میشود که طبعأ انجام این عمل از عهده هر کسی بر نمیامید.

بدین ترتیب از حدود یک هفته قبل عملیات تبدیل هسته سیستمی سایت به سیستم جدید را آغاز کردیم و با شادی فراوان موفق به پایان رساندن این پروژه شدیم. کاری که بس دشوار بود!

سایتی که شما اکنون مشاهده میکنید از سیستم آجاء نیوک بهره میبرد ، اما سعی شده است که از نظر ظاهر و محتوا شباهت زیادی به ترفندستان قبلی داشته باشد که تقریبأ موفق نیز بودیم.
کلیه مطالب اعم از ترفندها ، مطالب انجمن ، آمار و ... نیز همگی تبدیل شده اند و هیچ اطلاعاتی جزء اطلاعاتی که توسط خودمان حذف شد از بین نرفته است.
تنها ممکن است در آغاز کار نواقصی را در کار مشاهده نمایید که یقینأ به زودی این مشکلات کوچک نیز حل خواهند شد. تغییرات جدید در سایت کاملأ محسوس خواهد بود.

در پایان لازم است از دوست عزیزمان جناب میلاد سلیمی مدیریت سایت آجاء نیوک کمال تشکر را داشته باشیم که جدأ در انجام این پروژه یک تنه کلیه وظایف مربوط به کانورت و تبدیل سایت و انجمن را عهده دار شدند و با دقتی مثال زدنی یار و یاور ما بودند. کلیه عملیات مربوط به دیتابیس و انتقال نیز توسط این دوست عزیز صورت گرفت. همچنین از جناب جواد دیگر مدیر تیم آجاء که زحمت هماهنگ سازی قالب و همچنین انجمنهای سایت را کشیدند. و از دوستان عزیزمان ، آقایان فرهاد ایرانی و بهزاد بهزادی ، تهیه کنندگان سیستم INP که هیچگاه کمک های این دو عزیز به ترفندستان را فراموش نخواهیم کرد.

وب سایت دوستانمان در گروه آجاء نیوک نیز به نشانی www.aja-nuke.ir در دسترس میباشد.

پاینده باشید و سربلند ، مدیریت وب سایت ترفندستان.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک سایت : www.Tarfandestan.com
لینک خبر : http://www.tarfandestan.com/modules.php?name=News&file=article&sid=546

آرزوی ما موفقیت تمام ایرانیان است
گروه فارسی آجا نیوک
میلاد سلیمی ، جواد شرفی
 

izone

Active Member
میلاد جان

هم به شما و جواد گرامی همچنین به کسرا جان و محمد عزیز شاد باش و خسته نباشید میگم. امیدوارم که هم شما و هم ترفندستان که مدیران لایق و پشتکار داری دارد همواره در کارهایتان پیروز و سربلند باشید.

فرهاد.
 

S4DEGH

Well-Known Member
بسار عالي .....

موفق و پيروز باشيد ... :)

( اتفاقا يزماني دنبال آدرس سايت ترفندستان بودم ... :d كه الان گذاشتي پيدا شد !! :دي )

فقط روي قالبش كار كنيد .. يك چيز قشنگ در بياد .. اينطوري بده كه ساده هست !
 

Kasra_olips

New Member
ضمن سپاس از میلاد عزیز به خاطر ارسال این تاپیک ؛ سخنان شما رو کاملأ تأیید میکنم. :razz:

همین طور از دوست و برادر بزرگ خودم فرهاد عزیز که باز هم فرصتی پیش اومد از کمک های شما که همواره کمک حال ما بودید کمال تشکر رو دارم. امیدوام کدورت های پیش اومده از ما رو نیز به دست فراموشی بسپرید چرا که قطعأ سوء تفاهمی بیش نبود. :wink:

صادق جان احتمال میدم از وجود جستجوگری به نام گوگل مطلع باشید. از این پس دنبال آدرس سایتی بودید میتونید ازش استفاده کنید. :lol:
در خصوص قالب هم این همان قالبی است که ترفندستان از ابتدا تا کنون داشته و به نوعی در اوج سادگی زیبا هم هست. (به ویژه با مرورگر IE) ، قالبی هم هست که تنها ترفندستان ازش استفاده میکنه.
 

S4DEGH

Well-Known Member
صادق جان احتمال میدم از وجود جستجوگری به نام گوگل مطلع باشید. از این پس دنبال آدرس سایتی بودید میتونید ازش استفاده کنید.
آخه كلا با سرچ جماعت مشكل دارم !
icon_biggrin.gif
 

saqur

New Member
من هم رفع مشکل سایت بسیار خوب ترفندستان رو که همیشه ازش استفاده های خوبی بردم، به کسرا جان و همکارانشون تبریک می گم و امیدوارم سایتتون هر روز پر رونق و بهتر از قبل باشه.
و همچنین به دوستان خوبم در آجانیوک که با ارائه این سیستم کمکی در ارتقای کیفیت محتوای وب فارسی کردند.

پیروز باشید.
 

miladspy

Member
با سلام خدمت شما دوست عزیز و محترم !

خواهش می کنم ، ما تا الان هر کاری که توانسته ایم را کردیم !

دوستان عزیز یکی دیگر از سایت های بزرگ ایرانی که از نیوک INP استفاده می کرد الان دیگر تبدیل به آجا نیوک شده است !

به درخواست مدیر این سایت تمامی اطلاعات به جز پست ها ی انجمن و کاربران ارتقا داده شد !

لینک سایت http://www.bootiran.com

البته سایت های بزرگ دیگری نیز خواهان ارتقا هستند و ما به زودی اقدام می کنیم ...
------------------------

اما مژده ای برای کاربران علاقه مند به اجا نیوک داریم ! ورژن 1.2.2 ویرایش فارسی شروع به کار کرد !

یکی از برگترین تکالیف این پروژه بهینه سازی آجا برای موتور های جستجوگر می باشد !

این ورژن به امید خدا می خواهد یکی از بی نقص ترین ورژن های موجود در تمامی پرتال ها باشد !


موفق و پیروز باشید !!!!
 
آخرین ویرایش:

Kasra_olips

New Member
من هم رفع مشکل سایت بسیار خوب ترفندستان رو که همیشه ازش استفاده های خوبی بردم، به کسرا جان و همکارانشون تبریک می گم و امیدوارم سایتتون هر روز پر رونق و بهتر از قبل باشه.
و همچنین به دوستان خوبم در آجانیوک که با ارائه این سیستم کمکی در ارتقای کیفیت محتوای وب فارسی کردند.

پیروز باشید.

ممنون از مهر شما ساقور جان.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا