ارتباط بیلد با vb

meysam99

New Member
با سلام و خسته نباشی
می خواهم یک برنامه ای رو که با vb یا vb.net نوشته شده را به وسیله Binder به برنامه مولتی مدیای خود وصل کنم. بعد می خواهم به وسیله یک دکمه در برنامه vb خود فرمانی رو به مولتی مدیا بدهم و نمی دانم چگونه می شود این کار رو کرد. البته می دانم که به وسلیه جاوا در صفحات وب و همچنین به وسیله برنامه فلش می شود چنین کاری کرد ولی باید کار من با برنامه vb انجام شود اگر کسی پیشنهادی دارد ممنون می شود.
 

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
:)جناب Meysam99 منظورتون رو واضح تر بگید.
ببینید اگه میخواین بین vb و mmb ارتباط برقرار کنید (مثلا با زدن یک کلید در برنامه ساخته شده با vb یک مربع در برنامه ی mmb نمایش داده شود)
اگه منظورتون اینه که این کار بسیار آسونه شما میتونید به وسیله ی برنامه ی ساخته شده با vb یک مقدار رو در ریجستری ذخیره کنید . بعد به برنامه ای که با mmb ساخته اید بگویید این مقدار رو هر 300 میلی ثانیه چک کنه مثلا اگه مساوی 0 بود که هیچ ولی اگه مساوی 1 بود مربع رو نمایش بده.

اگر اشتباه فهمیدم لطفا منظور خودتون رو واضح تر بگین.
 

meysam99

New Member
با تشکر از Exprience
منظور من رو درست فهمیدی این کار که می گویی شدنی حتی می شود این مقدار رو در حافظه فرستاد یا حتی در یک text ذخیره کرد و هر لحظه چک کرد ولی پروژه یکمی بزرگ هستش و این روش کار رو بسیار سخت می کنه. می خواهم ببینم که مانند فلش نمی شود به راحتی به مولتی مدیا بیلد فرمان داد یا نه.
فکر کنم با جاوا بشود ولی نمی دونم چطوری
 

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
:Dخوب اگه اینطور هست و شما میگید پروژتون بزرگه میتونید همانطور که گفتید true یا false بودن را در یک فایل txt. ذخیره و از اون بازخوانی کنیدشون یا اصلا اگر میخواین کسی به آنها دسترسی نداشته باشه اونها رو در یک فایل dll. ذخیره کنید و برای اینکه حجم پروژتون هم زیاد نشه تمامی دستورات رو در یک فایل ذخیره کنید و به نرم افزاری که با mmb ساخته اید بگویید که برای هر کاری کدام خط از این فایل را بازخوانی کند.
:neutral:کار خیلی آسون و بیدردسری هست.
 

محمدمهدی

Well-Known Member
من چندوقت پیش پی این مسئله رو گرفته بودم که آقای مجتبی صالح حسابی ما رو از یاد برد قرار شده بود یه مثال ام ام بی و وی بی بسازه که اگه ما توی وی بی یه دکمه زدیم ام ام بی بفمه(توسط یه فایل متنی)
و اگر هم توی ام ام بی زدیم وی بی بفهمه
که من توی طرز قرار دادن تایمرها و ایفها گیر کردم که اگه میشه بگید چطوری میشه این روابط رو یکی کرد ایدش لود عملیش کنین عالی میشه
یه مثال سورسی بسازین تا همه بهره ببرن
(خدا کنه آقای سیلور گیر نده)
 

meysam99

New Member
ارتباط از ام ام بی به vb از طریق منوها بسیار ساده انجام می شود. ولی سر بگشت اون یکمی مشکل دارم. ولی از طریق گذاشتن تایمر و پارامترهای مناسب می شود این کار رو کرد من در همین ماه یک همچنین برنامه ای می خواهم بنویسم هر کسی هم که می تونه کمک کنه بیاد . فقط یک سئوال از آقای Exprience ، چجوری می شود از dll استفاده کرد. چون تا حالا اصلا استفاده نکردم ام. اکر بتوانید با یک پروژه کوچک به ما یاد دهید خیلی ممنون می شوم.
 

Saman

مدیر انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام
از نظر من یکی از بهترین راه ها استفاده از Clipboard هستش....
با vb یه مقدار به clipboard بفرست و با mmb هم با یک تایمر دریافت کن و با استفاده از دستورات شرطی کاری رو که می خوای انجام بده...

تا بعد...!
 

hossein_mmb

Member
چون توي mmb 4.9.8 ميشه اسكريپتهارو از خارج لود كرد همين بهترين راهو جلوي ما ميزاره.
ميتونيم به راحتي مشخص كنيم كه چه اسكريپتي اجرا بشه.
 

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
نمونه ی درخواستی برای dll

:Dاینم یک نمونه که text وارد شده در Inputbox رو در یک فایل dll به نام Exprience.dll در مسیر برنامه ذخیره میکنه.
 

پیوست ها

  • dll Exam.rar
    4.7 کیلوبایت · بازدیدها: 16

meysam99

New Member
از Exprience خیلی ممنون باز این فایل رو نگاه می کنم.
از Clipboard هم می شود استفاده کرد ولی اگر تعداد فایلهایی که می خواهیم اجرا شوند زیاد باشد کار کمی مشکل می شود و ممکن است روی برنامه های مختلف زمانبدی لود با مشکل برخورد کند.
در مولتی مدیایی جدید جون می شود اسکریپت ها رو از بیرون لود کرد می شود تمامی فرامین رو در یک text لود کرد بعد با ام ام بی از این فرامین استفاده کرد.
حالا اگر کسی جاوا بلد هست ببینه می شه این کار رو به صورت مستقیم انجام داد.
 

silvercover

کاربر متخصص
منظورتون از جاوا ، جاوا اسکریپت هست یا زبان برنامه نویسی Java شرکت سان؟
 

محمدمهدی

Well-Known Member
آقای اکسپرینس ما هویجیم دیگه؟
بابا تمام این ایده ها به کمک تلفیق if با timer هست که من این دو تا رو جدا و دست و پا شکسته بلدم اما با هم گیر می کنم
مثلا نمیشه یه مثال وی بی همراه با سورسش رو بزارین که مثلا با کمک یه فایل متنی مقدار ی رو بخونه و با یه ایف ساده اگر یک بود یه کاری کنه و اگر دو بود یه کار دیگه بسازین؟
منظور نوشتاریم نامفهومه ها اما از اسم این تاپیک معلومه درخواستم از شما و دوستان چیه!!!!
نظر به حال دلم کن ببین که چون کردی دیگه
ای آقا...
-------
راستی این ایده خواندن اسکریپت از یه فایل دیگه هم چیزه خوبیه ها میشه بجاش واسه ی این فکر کنید؟
این تن ناقابل بمیره!!!!
نمیشه؟
 
آخرین ویرایش:

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
:Dآقای Meysam99 اگر واقعا کارت انقدر گیره این مبحث هست.
یک نمونه ی vb بساز و اینجا بزار فرقیم نداره که چه طور باشه(تو ریجستری ذخیره کنه یا تو فابل txt یا...) تا ما برنامه ی mmb اون رو همراه با سورس برای نمونه برات بزاریم.

سرم خیلی شلوقه این معلما 1 دقیقه هم بهمون وقت نمیدن هر روز امتحان و الگوریتم نویسی و برنامه نویسی و ... وگر نه خودم واست میساختم.
 

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
:Dخوب باشه بابا یه کاریش میکنم چرا میزنی؟
:wink:قول نمیدم ولی سعی میکنم تا 5 شنبه یا نهایتا جمعه یک مثال کامل براتون بزارم.
 

meysam99

New Member
یکمی سرم بیش از حد شلوغ هست . چند روزی هم نتونستم به سایت سر بزنم. ولی به زودی یک همچنین برنامه ای می نویسم و فکر می کنم با text بهتر از هر چیزی باشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا