اخبار جدید از دنیای سخت افزار (خرداد 88)

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان
گفتم شاید جالب باشه اگه در بخش سخت افزار فروم، در هر ماه اخبار جالب و خاص در ماه گذشته رو بیان کنیم . اگه عمری باقی بود و خدا خواست می خوام از این ماه ، هر ماه یه تاپیک از اخبار سخت افزار همون ماه رو بذارم ، امیدوارم که موجب بالا رفتن سطح اطلاعات همه دوستان بشه .

در مورد منابع هم باید بگم از تمام مجله های مرتبط با سخت افزار و خود اینترنت استفاده می شه .

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ورود usb 3.0 و رکورد باورنکردنی در سرعت انتقال دیتا !!

سرانجام USB 3.0 وارد شد .
قرار بود این اتفاق در سال 2010 بیفتد که شرکت NEC لطف کردند و زودتر وارد کردند ! بنا به ادعای این شرکت ،چیپست جدید برای انتقال 25 گیگ ، تنها به 70 ثانیه نیاز دارد که این زمان برای USB 2.0 ، چهارده دقیقه می باشد !!!:shock:
usb3logo.jpg

عجیب و امیدوار کننده اینکه این Host Controller هماهنگی کامل با نسخه های قدیمی تر دارد :cool: و می توان در همین PC ها و سایر دستگاه های دارای USB از آن استفاده کرد :)

34194_76_usb_3_0_des_images.jpg
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
اولین کارت گرافیک با gpu یک گیگاهرتزی !!

شرکت معتبر Sapphire در سری Atomic خود که رده حرفه ای به حساب می آید ، به تازگی کارت HD4890 Atomic Edition را معرفی کرده که مدل اورکلاک شده 4890 بوده و با در اختیار داشتن یک GPU با فرکانس 1 گیگاهرتز و 1 گیگ رم DDR5 با فرکانس4200 مگاهرتز ، رکورد سریع ترین و پر قدرت ترین کارت گرافیک تک هسته ای را از چنگال GTX285 درآورده و این لقب را از آن خود کردهاست .
در این سری از کارتهای گرافیک شرکت Sapphire ، با تغییر در برد مرجع و خنک کننده آن توانسته اند به این رکورد برسند و نکته جالب در خنک کننده آبی-آلمینیومی آن است که در ابتدا آب خالص در لوله های انتقال حرارتی ، در اثر گرما تبخیر شده و در انتهای لوله ها مجددا در اثر کاهش گرما مایع می شود و این امر باعث جابجایی حرارت می شود ، جالب اینکه با این خنک کننده که نام آن Vapor-X است ، دما بطور چشمگیری پایینتر از مدل پایه با فرکانس پایینتر است !:shock:

sapphire-hd-4890-atomic-edition-600.jpg

راستی قرار این کارت گرافیک تا چند وقت دیگه توسط شرکت فونیران وارد بشه که بعیده قیمت پایینی داشته باشه ...

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
ممنون baloot جان...

تاپیکت که خیلی خوبه... هرچی تخصصی تر و با ارتباط تر با بخش سه بعدی باشه هم که چه بهتر...

.

موفق باشی...
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
عکس 1474 مگاپیکسلی !!!!

سلام
حتما شما هم مثل من از دیدن همچین تیتری جا خوردید ولی واقعی هست !!
داستان از اونجا شروع شد که ناسا خواست از مریخ عکس بگیره !
بله ، مثل همیشه این تکنولوژی عجیب و جدید از ناسا نشات گرفته . ناسا با کمک بخش روبوتیک شرکت گوگل و دانشگاه کرنگی موفق به تولید دستگاهی به نام Gigapan شده که روی اون یه دوربین نصب می شه و این دستگاه که شبیه یک روبوت هست ، شروع به عکاسی می کنه .

image-2DBD_4A3385F7.jpg


جالب اینکه آقای " دیوید برکمن" که از عکاسان معروف و بنام دنیا هستند برای اولین بار توسط این ربوت و یک دوربین Canon G10 (این دوربین 14.7 مگاپیکسلی است) توانسته عکسی 1474 مگاپیکسلی با سایز 2 گیگابایت با پسوند TIF از مراسم تحلیف آقای اوباما ، رئیس جمهور امریکا تهیه کند که شگفتی همگان را برنگیخته .:shock:
این روبوت کوچک که بیشتر شبیه یک سه پایه برای دوربین عمل میکند با گرفتن تعداد زیادی عکس از منظره مورد نظر و چسباندن آنها به هم به طور خودکار و بسیار دقیق می تواند این عکس ها را تهیه کند . برای پردازش هر عکس بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه زمان لازم است و حداقل 10-12 عکس را باید بگیرد . زمان محاسبه عکس مراسم تحلیف آقای اوباما 6:30 دقیقه به طول انجامیده است !:shock:

image-FBAD_4A338508.jpg


امیدوار کننده این که نسخه ای برای استفاده در زمین از طرف ناسا تدارک دیده شده و با قیمت 350 دلار به فروش می رسد که قیمتی بسیار جالب توجه است :cool:

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سریعترین حافظه دنیا !!!

OCZ با اقتدار وارد بازار SSD شد .

در یک حرکت جالب و جدید شرکت OCZ حافظه فوق سریع خود را بجای استفاده از کانکتورهای معمول مثل SATA و IDE و غیره ، از طریق PCI-Express به کامپیوتر وصل کرد .این امر باعث شده سرعت خواندن و نوشتن این حافظه فوق سریع ، به ترتیب 510 و 480 مگابایت در ثانیه باشد که اگه بخوایم با سرعت حدودی هارد های HDD که در اختیار دارم مقایسه کنیم ، تقریبا 5 برابر سریعتر است :shock:

این درایو جدید دارای 256 مگابایت حافظه کش می باشد (بیشترین مقدار کش در HDD های امروزی 32 مگ می باشد !)

و مجهز به یک کنترولر RAID 0 چهار مسیری است .

image-3E71_4A35C1C3.jpg


این درایو که Z-Drive نام دارد در ظرفیت های 250 ، 500 و 1000 گیگابایتی در بازار عرضه می شود .

موفق باشید (Mr.Baloot)

:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
کارت گرافیک 4 گیگابایتی.....!!!!!

سلام به همه دوستان
جدیدا یه کارت گرافیکی توسط nVidia در سری Quadro معرفی شده به نام FX 5800 ، که در کمال شگفتی دارای ویژگی های زیر هست .

image-5A75_4A8BDDA2.jpg


image-B86B_4A8BDA13.jpg


این نوع از کارت های گرافیک مخصوص کارهای فنی و صنعتی می باشد و برای بازی به هیچ عنوان خوب نیستند .
در ضمن تواناییه استفاده به صورت SLI رو هم داره ، یعنی 2 تا از این هیولاها رو در کناره هم در یک کیس میشه جا داد !!:shock:

راستش قیمتی رو ازش نتونستم در سایت سازنده پیدا کنم ولی مدل 5600 رو می دونم به دلار 2.999 هست که در ایران عزیزمون به قیمت 3750000 تومان در بازار رضا و سایر مراکز بزرگ به فروش می رسد !!!
متاسفانه مدلهایی مثل 1700 یا 1900 این نوع از محصولات هم در بازار جهان با قیمتی مناسب در حدود 400 تا 500 دلار به فروش می رسه ولی در کشور ما قیمتی برابر 1200 تا 1400 دلار پیدا می کنه و عملا از دسترس ما خارج
می شه :cry::cry:

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا